וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באסטת הנשק: בעולם לא קונים את השואו של נתניהו

הכתבים הזרים לא מתרשמים מתצוגת השלל מספינת הנשק האיראנית: "ישראל חוגגת על 40 טילים". ביקורת גם על הכוונה להראות לעיתונאים הוצאות להורג מטהראן: "דוקטרינת הפחדה"

מערכת וואלה!

אחר הצהריים יוצגו אמצעי הלחימה שנתפסו על ספינת הנשק KLOS-C במסיבת עיתונאים לעיתונות הזרה במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו – אולם נדמה שמאמצי השכנוע ייפלו על אוזניים ערלות, שכן העולם לא ממש מתעניין במבצע הישראלי ובחשיפת ה"קשר האיראני".

בישראל התגאו בתפיסת הנשק מאיראן שיועד לארגוני הטרור ברצועה, וניסו "ליח"צן" את תוצאות המבצע של חיל הים. התמונות של הרקטות ושל אמצעי הלחימה שודרו שוב ושוב, והאצבע המאשימה הופנתה לעבר הרפובליקה האיסלאמית. עם זאת, בתקשורת העולמית תופס כעת את מירב תשומת הלב המשבר באוקראינה וסיפור היעלמות המטוס המלזי. מכאן, שנושא ספינת הנשק לא רק נדחק הצידה וזוכה לסיקור דל, הוא גם מצוי תחת ביקורת עולמית שמביעה סקפטיות אודות הנרטיב הישראלי.

עוד בוואלה! חדשות
מול ספסלים ריקים: הקואליציה מעבירה את חבילת החוקים
מאות שוטרים פעלו בדרום: 15 מ"נאמני" דומרני נעצרו
התרסקות המטוס: זוהה אחד הנוסעים שטס בדרכון מזויף

תערוכת הנשק שהיה על הספינה שנתפסה בלב ים, אילת. מרץ 2014. שי מכלוף
הרקטות הוצגו לראווה בנמל אילת/שי מכלוף

עשרה עיתונאים זרים אליהם פנתה וואלה! חדשות הצביעו על חורים בגרסה של צה"ל בנוגע למה שאירע במהלך תפיסת הספינה. העיתונאים, שרובם ביקשו להישאר בעילום שם, שאלו כיצד ידעה ישראל שהמשלוח יועד לעזה, ותהו איך אמצעי הלחימה אמורים היו להגיע לידי הפלסטינים אם מנהרות ההברחה ממצרים חסומות.

העיתונאים הזרים ידעו לספר על יחסי ציבור שלטענתם היו מוגזמים לחלוטין ביחס לגודל האירוע. אחד הבכירים שבהם אמר כי ישראל "חוגגת" כבר כמה ימים תפיסה של ספינה שהכילה רק ארבעים טילים, ולא כאלה שמשנים את חוקי המשחק במזרח התיכון. העיתונאים הסבו את תשומת הלב לכך שצה"ל השתלט לא רק על הספינה, אלא גם על הסיקור התקשורתי. הם ציינו כי כל חומרי הווידאו צולמו על ידי דובר צה"ל, וכי אף עיתונאי לא הורשה לעלות על הספינה מרגע שהגיעה לנמל אילת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תערוכת הנשק שהיה על הספינה שנתפסה בלב ים, אילת. מרץ 2014. שי מכלוף
"חוגגים על 40 טילים שלא משנים חוקי משחק"./שי מכלוף

אודרי רסין, עיתונאית מרשת החדשות הצרפתית פראנס 24, הוסיפה בשיחה כי היא לא השתכנעה שאכן מדובר בהברחה לעזה, בגלל ההיחלשות של האחים המוסלמים במצרים והגברת האכיפה של הרשויות המצריות. עיתונאית אחרת אמרה לוואלה! חדשות: "נתניהו מתנהל כמו באסטיונר בשוק, שמציג את כלי הנשק בדוכנים כמו עגבניות ומלפפונים".

וכן, גם במערכת הפוליטית ממשיכה הביקורת הפנימית על השיווק המסיבי של ההשתלטות של השייטת, ועל הכוונה להראות במסיבת העיתונאים של נתניהו עדויות של הוצאה להורג באיראן שנועדו לחשוף את פניו של המשטר בטהראן. "דוקטרינת ההפחדות של נתניהו ושריו עברה כל גבול", אמרה ח"כ מיכל רוזין (מרצ), "כנראה שהביקור של ראש הממשלה בהוליווד השפיע עליו עד כדי כך שהוא לוקח את תסריטי האימה האיראנים צעד אחד קדימה ומקרין הוצאות להורג במסיבות עיתונאים. המציאות מספיק מסוכנת ומטרידה גם בלי ניסיונות ההפחדה שלו".

השתלטות של חיל הים על ספינה בלב ים. מרץ 2014. דובר צה"ל
לוחמי השייטת בזמן ההשתלטות/דובר צה"ל

אלא שבסביבת ראש הממשלה לא מתרגשים מהביקורת ואומרים כי התדרוך היום באילת הוא רק תחילתו של מסע הסברה מדיני שמטרתו "לקרוע את המסכה מעל איראן ולהוכיח שהיא מפיצה טרור במזרח התיכון". גורם מדיני רשמי אמר לוואלה! חדשות כי במסגרת מסע ההסברה, שמכוון בעיקר לכלי התקשורת הזרים, יש כוונה להפיץ מסמכים, התבטאויות וסרטוני וידאו מכלי התקשורת האיראניים בהם נראים משתפי פעולה לכאורה נתלים על ידי אנשי משמרות המהפכה בחוצות העיר.

עוד במהדורה:

האופוזיציה מחרימה את הקואליציה: הניסיון של חברי הממשלה להעביר את חוקי המריבה במכה אחת הרתיח את האופוזיציה, שהחליטה להעדר מהדיון במליאה וקיימה דיון אלטרנטיבי נפרד. בקואליציה לא התרגשו וכינו את המהלך בכייני וילדותי. מה הסיכוי להעביר את החוקים?

האם בקרוב נראה נשים קברניות? תכנית לימודים חדשה נפתחת היום באוניברסיטת אריאל – לימודי קבורה. תכנית הלימודים, שנולדה ביוזמת חברה קדישא, כוללת מערך שיעורים על טהרת המת, יחסי אנוש ומיומנויות שירות. בחברה קדישא לא פוסלים השתתפות נשים בהכשרה.

הפציעה של דהן והלינץ' על ראיוס: עולם הכדורגל כמרקחה בעקבות פציעתו של שחקן בני יהודה, רפי דהן, בידי רובן ראיוס. התגובות לא איחרו להגיע וראיוס זכה לעליהום כמו שרק אנשי כדורגל יודעים לספק. האם הלינץ' יצא משליטה?

התחזית: הלילה מעונן חלקית ויתכן גשם מקומי. מחר יום חורפי וגשום בכל חלקי הארץ, עם חשש לשיטפונות בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully