וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל האובך: שיבושים בתנועת המטוסים, שדות תעופה נסגרו

3.3.2014 / 8:36

תנאי הראות הלקויים הובילו לסגירת שדה התעופה בחיפה. השדה באילת סגור לנחיתות, ושדה דב שבתל אביב סגור עד הצהריים פרט למטוסים עם מכשור מיוחד. לנוסעים מומלץ להתעדכן

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו בשידור הישיר מתל אביב

LIVE

השמיים אפורים וסגורים: בעקבות תנאי מזג האוויר, האובך והראות הלקויה ישנם גם היום (שני) שיבושים בטיסות הפנים-ארציות ובשורת שדות תעופה ברחבי הארץ.

מרשות שדות התעופה נמסר הבוקר (שני) כי שדה התעופה באילת סגור לנחיתות בגלל האובך, ומכאן שאין ממנו המראות כי המטוסים שיועדו לצאת מהעיר הדרומית לא הגיעו אליה - זאת, פרט לטיסה של 6:40 הבוקר שיצאה כסדרה. בשל התנאים, שדה התעופה בחיפה סגור לגמרי.

ההגבלות חלות גם על שדה דב שבתל אביב, שם שדה התעופה פתוח לנחיתות למטוסים עם מכשירים מיוחדים בלבד. כבר אתמול נקבע שטיסות הבוקר שיועדו להמריא משדה דב לכיוון אילת ייצאו מנתב"ג, אך בשל איסור הנחיתה באילת הן לא יצאו. "שדה דב יישאר סגור עד הצהריים לפחות", אמר לוואלה! חדשות דובר רשות שדות התעופה עופר לפלר, "הטיסות לאילת יתחדשו ברגע ששדה התעופה בעיר ייפתח מחדש". בסך הכול, מדובר ככל הנראה על ארבע טיסות שבוטלו עד כה, אולם על הנוסעים להתעדכן ישירות מול חברות התעופה הרלוונטיות.

עוד בוואלה! חדשות
האובך ישקע בלילה, עדיין חם מהרגיל
"רוסיה השלימה ההשתלטות על חצי האי קרים"; קרי בדרך
מכונית התנגשה ברכב משטרתי בצפון, בן 64 נהרג

אלא שעל אף הערכת המצב שאמורה להתרחש במהלך היום, ב"ארקיע" לא מחכים ומודיעים כבר הבוקר על ביטול כלל הפעילות הפנים ארצית עד סוף היום, וזאת "עקב תנאי מזג האויר וסגירת שדות התעופה שדה דב ואילת לפעילות". מישראייר נמסר: "על פי התחזיות, אין צפי לשיפור עד לשעות אחר הצהריים, ולכן לא יופעלו טיסות עד 16:30. לגבי המשך הפעילות היום יצאו הודעות מסודרות. יש להתעדכן באמצעי התקשורת השונים ובאתר החברה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אובך בתל אביב, אפריל 2013. דרור עינב
האובך מכסה את תל אביב, אתמול/דרור עינב

האובך הכבד שמגיע מצפון אפריקה ימשיך, כאמור, לשהות עמנו גם היום - ובעקבות זאת המשרד להגנת הסביבה החמיר את האזהרה לציבור בכלל ולאוכלוסיה הרגישה בפרט עקב זיהום האוויר הגבוה שנמדד בכל חלקי הארץ.

בתום התייעצות שקיימו עם גורמים במשרד הבריאות, הודיעו במשרד להגנת הסביבה כי על אוכלוסיית חולי הלב, הריאות והאסטמה, כמו גם על הקשישים, הילדים והנשים בהריון - להימנע משהייה בחוץ לפחות עד לשעה 12:00 בצהריים. "ריכוז החלקיקים הנשימיים המסוכנים הוא פי עשרות מהריכוזים הנמדדים בימים רגילים", אמרה ד"ר לבנה קורדובה, הממונה על מערך ניטור האוויר במשרד להגנת הסביבה, שהדגישה כי אנחנו כעת במצב שהוא פי שלושה או ארבעה מהרף המינימלי שמחייב התרעת סיכון בריאותי.

"הריכוזים נמצאים אמנם במגמת ירידה, אבל מדובר בירידה איטית מאוד שתימשך לפחות עד הערב - זאת מפני שהיום לא צפוי לרדת גשם ש'ישטוף' את הזיהום והאובך שאנחנו חווים עכשיו", הוסיפה.

אובך בתל אביב, אפריל 2013. דרור עינב
הגבלות הראות עדיין חמורות. איילון ומגדלי עזריאלי ברקע/דרור עינב

הטמפרטורות אמנם ירדו היום, אך יישארו גבוהות מהרגיל בעונה. בדרום הארץ ובמזרחה אף ייתכנו ממטרים יחידים ושיטפונות מקומיים. בלילה יחל האובך סוף-סוף לשקוע, אולם עדיין ייתכנו מגבלות ראות במישור החוף. מחר ייעשה מעונן חלקית ותחול ירידה נוספת של הטמפרטורות. ייתכן טפטוף בצפון הארץ. למחרת, ברביעי, יהיה נאה והטמפרטורות יעלו במידה ניכרת ויהיו גבוהות מהרגיל. ביום חמישי, לקראת בואו של סוף השבוע, ייעשה בהיר עד מעונן חלקית והטמפרטורות גבוהות מהרגיל בעונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully