וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המועצה נוקם? "קיבוצים שלא הצביעו לא נחשבים"

אחיקם-משה דוד, כתבנו בחיפה והעמקים

3.3.2014 / 7:00

בדיון על הרחבות בנייה אמר דני עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע ונציג הקיבוצים במפלגת העבודה, כי הקיבוצים בשטחו "לא נחשבים, בטח אחרי הבחירות". המועצה: הוא משרת את כולם

התנועה הקיבוצית מנהלת מאבק מתמשך על מנת לאפשר לקיבוצים להתרחב ולהתפתח, אולם דווקא דני עטר, נציג התנועה ברשימת מפלגת העבודה לכנסת, התגלה כמי ששם לה מקלות בגלגלים, וזאת בשל נקמה פוליטית.

בפרוטוקול שהגיע לידי וואלה! חדשות נחשף כיצד עטר, ראש המועצה האזורית גלבוע, שתחת תחום שיפוטה נמצאים שמונה קיבוצים - ביניהם עין חרוד איחוד ומאוחד, בית אלפא, חפציבה, בית השיטה ותל יוסף - לא נלהב לקדם אותם ומצהיר בפומבי כי הקיבוצים שבמועצה שבראשה הוא עומד "לא נחשבים" עקב הצבעתם בבחירות האחרונות לראשות המועצה.

עטר התמודד לפני כחודשיים וחצי בבחירות לראשות המועצה האזורית הגלבוע והצליח לנצח את המועמד עובד נור. ואולם, במחנה עטר נרשמה אכזבה קשה מהתוצאות בקיבוצים שבמועצה, כשהתברר לו שהוא "הפסיד" בהם לנור. סגנו של עטר, עיד סלים, אף הבטיח כמה ימים לאחר הבחירות בכנס שערך כי "אנחנו נבוא עמם חשבון" - בהתייחסו למי שלא הצביע לעטר.

ביקש למחוק את דבריו מהפרוטוקול

בדיון שנערך בחודש ינואר בוועדה לתכנון ובנייה של מחוז הצפון, שבו נדונו ההליכים הנוגעים בהרחבות המושבים שבמועצה, ביקש עטר לאשר את הטיפול במושבים ואמר כי בכך יסתיימו תכניות ההרחבה בכל 33 היישובים שבמועצה. אחת הדוברות הזכירה לנוכחים כי יש גם "קצת קיבוצים". אזכור פלח האוכלוסייה שממנה ספג עטר תבוסה בבחירות העלה את חמתו והוא מיהר להשיב: "טוב, בסדר, הם לא נחשבים", ומיד לאחר מכן הוסיף: "בטח לא אחרי הבחירות האחרונות".

עטר הבין מהר כי רצוי שההתבטאות האומללה שלו לא תתפרסם והוא ביקש שדבריו לא יירשמו בפרוטוקול. למרות הבקשה של עטר, נותרו הדברים בפרוטוקול, כולל הבקשה למחוק אותם. יש לציין כי עטר נמצא במקום ה-17 ברשימת העבודה לכנסת, ואם אחד מחברי הכנסת הנוכחיים של מפלגתו יפרוש, הוא ייכנס לתפקיד במקומו.

מהמועצה האזורית גלבוע נמסר בתגובה: "ראש המועצה האזורית הגלבוע דני עטר מייצג נאמנה ומשרת את כלל תושבי המועצה, ללא יוצא מן הכלל, בכל שנות כהונתו. על כך יעיד הפיתוח המסיבי המתרחש במקביל בימים אלו בקיבוצים, במושבים, ביישובים הקהילתיים ובכפרים הערביים שבתחומי המועצה".

לפניות לכתב: ahikam77@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully