וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילו עם הכלב ומצאו אוצר בשווי מיליוני דולר

26.2.2014 / 6:37

בעל ואישה מקליפורניה גילו מתחת לעץ בשטח שבבעלותם1,427 מטבעות זהב, שהוטבעו בתקופת הבהלה לזהב במאה ה-19 - במצב כמעט מושלם. "כמו למצוא תיבת אוצר בקצה קשת הענן"

מטבעות הזהב העתיקים שמצא הזוג מקליפורניה. רויטרס
חלק מהאוצר הבלום שהתגלה/רויטרס

בני זוג מקליפורניה שבארצות הברית גילו להפתעתם כי מטבעות הזהב שמצאו לפני כשנה בעת שטיילו עם כלבם, שווים כ-10 מיליון דולרים. בני הזוג, מצאו את 1,427 המטבעות בשמונה קופסאות מתכת חלודות שהיו קבורות מתחת לעץ עתיק בחצר ביתם. מדובר במטבעות שהוטבעו בין השנים 1847-1894, במהלך תקופת "הבהלה לזהב" בקליפורניה. "אני לא אוהב להשתמש בביטוי 'פעם בחיים', אבל אף פעם לא יתאפשר לך לגלות אוצר כזה", אמר דון קגין המייצג את הזוג.

עוד בוואלה! חדשות:
בכיר ישראלי אישר: "תקפנו בלבנון משלוח טילים לחיזבאללה"
צפו בתיעוד: הפיצוץ שפצע חמישה בשוק בפתח תקווה
גיא בן ה-4 מת משפעת: "זה כמו סרט אימה"

לכסות חובות ולתרום לצדקה

דיוויד הול, בעל חברה המתמחה בהערכת שווי מטבעות, אמר כי ערכם הנקוב של מטבעות הזהב עומד אמנם על 27 אלף דולרים, אך השווי של כמה מהמטבעות עשוי להגיע למיליון דולרים למטבע אחד. קגן הסביר כי הזוג לא יודע מי הטמין את המטבעות הנדירים בשטח שבבעלותם, והוסיף: "זה כמו למצוא תיבת אוצר בקצה קשת הענן". לדבריו, הזוג נמנע מחשיפה מחשש שעידן הבהלה לזהב יתעורר שוב, והמון יפקוד את השטח שבבעלותם כדי למצוא אוצרות נוספים. נציגם של בני הזוג אמר כי בכוונתם להעמיד למכירה חלק מהמטבעות באתר אמזון כדי לכסות חובות. חלק נוסף בכוונת לתרום למטרות צדקה. "הם לא הולכים לשנות את אורח חייהם בגלל זה", הסביר קגין. חלק מהאוצר הבלום, שנחשב אחד הגדולים שהתגלו אי פעם בארצות הברית, יוצג בקרוב במוזיאון באטלנטה. הערך הרב שמיוחס למטבעות נובע מהעובדה שהם נשתמרו במצב כמעט מושלם, כיוון שמי שהטמין אותם באדמה, עשה זאת זמן קצר מאוד לאחר שהם הוטבעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully