וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע שותק נסראללה על התקיפה בגבול לבנון-סוריה?

25.2.2014 / 10:40

הקטנת ממדי התקיפה בתקשורת בלבנון מעידה על רצון חיזבאללה לא להבעיר את האזור, ולהוסיף להתמקד בלחימה בסוריה. האפשרות הסבירה ביותר היא פיגועים נגד מטרות ישראליות בחו"ל

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עירא שדמי, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

השאלה המטרידה לא מעט אנשים בצמרת הביטחונית של ישראל, כמו גם בהנהגת לבנון, היא כיצד יגיב חיזבאללה להתקפה הישראלית אמש בגבול לבנון-סוריה, ככל הנראה בתוך שטח לבנון. הדיווחים הבוקר (שלישי) בכלי התקשורת של חיזבאללה מספקים במידה מסוימת תשובה לחידה הזו. לדוגמה ערוץ "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, החל הבוקר את דיווחיו בעימותים שהיו בהר הבית בין כוחות משטרה לבין פלסטינים. למעשה, ההתייחסות הבולטת ביותר להתקפה הישראלית בערוץ היא ציטוט של "גורמי ביטחון בכירים שלא אישרו כי אכן הייתה התקפה".

ערוץ "אל-מיאדין", הנחשב גם הוא למקורב לחיזבאללה, דיווח על אירועי הר הבית, אבל לפחות שם כבר הייתה התייחסות בולטת גם לתקיפה אמש. הכותרת בערוץ הדגישה כי "לא היו נפגעים בנפש וברכוש" בהתקפה הישראלית. כאילו ניסה הערוץ להסביר לציבור הלבנוני את חוסר חומרתו של האירוע.

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
עוד חרם: "בנקים בישראל תמכו בהתנחלויות בפלסטין"
חשד: קומיקאי מפורסם תקף מינית נערה בת 17
מעצר עד המדינה בבר-נוער הוארך: "החשדות התעצמו"

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
חיזבאללה מנסה לטשטש את התקיפה. נסראללה/רויטרס

זו המגמה המשתקפת הבוקר מכלי התקשורת של חיזבאללה. השעה המאוחרת של האירוע ומיקומו, באזור הררי על הגבול בין סוריה ללבנון, העניקו לחיזבאללה גם מרחב תמרון מסוים המאפשר לו לטשטש את הפרטים המדויקים של ההתרחשות, וכן את הפרט המעסיק לא מעט אנשים הבוקר בלבנון: האם הטילים פגעו במטרה בתוך שטח לבנון או לא?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

האפשרות הבולטת: פיגועים נגד מטרות ישראליות בחו"ל

וזוהי למעשה תחילת המלכוד של חיזבאללה. כבר אמש דיווחו בהרחבה כלי התקשורת העצמאיים של לבנון כי הטילים שירו מטוסי חיל האוויר הישראלי פגעו במטרות בתוך לבנון. חיזבאללה, שהתפאר תמיד כי הוא המגן של לבנון, מנסה לרמוז אחרת. אך הציבור הלבנוני כבר מבין שהארגון, שהתהדר תמיד בכך שהוא זה ששומר על המדינה מפני האויב הציוני, טרוד עד מעל לצוואר במלחמה לא שאינה שלו – אלא מתנהלת בסוריה. לשם נשלחים הכוחות המובחרים ביותר שלו, שם הוא משקיע כיום את רוב המאמצים הצבאיים שלו, ולכן הסתבכות במלחמה נוספת מול ישראל מיותרת מבחינתו. נוסף לכך, חיזבאללה הצטרף רק לאחרונה לממשלת אחדות חדשה שהוקמה בלבנון וקיבל שם כמה תיקים בכירים מאוד, וזו סיבה נוספת עבורו לא לגרור את המדינה למלחמה.

עם זאת, בכל זאת מדובר בחיזבאללה. הארגון לא ירצה לעבור בשתיקה על האירוע הזה. מבחינתו, רשימת האירועים שהוא צריך להגיב עליהם רק הולכת ומתארכת: חיסול חסן לקיס, הפצצות בשטחי סוריה, וכמובן חיסולו של עימאד מורנייה ב-2008. מכאן, סביר יותר שחיזבאללה ישתוק בחזית הישראלית-לבנונית אך הוא כנראה יבקש כעת להגיב ולנקום בצורת פיגועים בחו"ל, אם נוסח בורגס (ההתקפה על תיירים ישראלים בעיר הנופש הבולגרית) ואם בהתקפות על שגרירויות ישראליות.

"איראן חקרה את שיטות התקיפה של ישראל"

בתוך כך, בכיר צבאי באיראן אמר היום כי הרפובליקה האיסלאמית ניתחה את תקיפות צה"ל במהלך מלחמת לבנון השנייה כדי לשדרג את יכולות ההגנה שלה מפני תקיפות מצד ישראל וארצות הברית. הגנרל גולאם רזא-ג'לאלי, מפקד ההגנה האזרחית, אמר בריאיון לעיתון איראני כי ארצו שלחה ללבנון צוות, אשר אסף 5,000 תצלומים של בניינים שנהרסו בתקיפות ישראליות במהלך המלחמה.

על פי ג'לאלי, בהתאם לממצאים של הצוות שערך את הבדיקה בלבנון, שינה הצבא האיראני את תכניות ההגנה שלו. בין היתר, לדבריו, בנתה איראן מתקנים תת-קרקעיים וריווחה את פרישת כוחותיה ומתקניה ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully