וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בכלא: אסיר שירה בשלושה סוהרים נורה למוות

סמואל שיינביין, המרצה מאסר עולם על רצח פתח באש בכלא רימונים שבשרון מאקדח שהוברח, וכתוצאה מכך נפצעו שני סוהרים קשה ואחד קל. בתום מו"מ, הוא נורה בידי כוחות מיוחדים

צילום: דניאל בוק, שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

אירוע חמור בכלא רימונים: סמואל שיינביין, אסיר בן 34 המרצה מאסר עולם בגין רצח שאירע בארה"ב, פתח היום (ראשון) באש לעבר הסוהרים במתקן הכליאה שבשרון מאקדח שכנראה הוברח אליו. שני סוהרים נפצעו באורח קשה ואחד נוסף נפצע קל. אחרי משא ומתן, שנועד לגרום לו להניח את הנשק, הוא נורה ונהרג.

סמואל שיינביין, יהודי אמריקאי שהואשם ברצח בארצות הברית ונמלט לישראל. 1999. AP
ירה, נורה ונהרג. שיינביין/AP

שיינביין, יהודי אמריקני שנמלט לישראל ב-1997 אחרי שהואשם ברצח הצעיר אלפרדו טיו במדינת מרילנד ובביתור גופתו - התבצר במשך יותר משעתיים בתא שירותים בכלא, ממנו ירה על הסוהרים. אחרי שהובהר כי אין בידיו בני ערובה, ובתום מו"מ עמו, כוחות מיחידת "מצדה" של השב"ס יחד עם אנשי הימ"מ החליטו להשתלט על החשוד בירי. במהלך ההשתלטות פתח שיינביין באש לעבר לוחם מיחידת "מצדה" שנפצע בינוני, ובתגובה הוא נורה ונהרג.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
כלא רימונים, שם התבצר אסיר עם נשק ופצע שלושה סוהרים. פברואר 2014. שלומי גבאי
כלא רימונים, שם התבצר אסיר עם נשק ופצע שלושה סוהרים. פברואר 2014/שלומי גבאי

סגן נציב שב"ס, גונדר אלי גביזון, סיפר על שאירע: "אסיר המרצה מאסר עולם הגיע לאגף בקומה השנייה בכלא רימונים, אליו ניתן להגיע באופן חופשי. הוא נכנס לתא השירותים וירה מספר כדורים". הוא שלל את ההנחה הראשונית, והבהיר כי הירי לא בוצע מנשק שנחטף מסוהרים.

כתוצאה מהאש של שיינביין, נפגע סוהר בן 30 בפלג גופו העליון ונפצע באורח קשה. הוא פונה כשהוא מחוסר הכרה ומונשם בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים מאיר בכפר סבא. סוהר בן 35 נורה אף הוא בפלג גופו העליון ונפצע קשה, אולם נותר בהכרה - והוא הועבר לבית החולים מאיר. סוהר שלישי, כבן 40, במצב קל בעקבות פגיעת קליעים בגפיו, והוא הועבר לבית החולים תל השומר. שני סוהרים נוספים מוגדרים כנפגעי חרדה. בנוסף, גם אחד האסירים בכלא נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול.

ראש שירות בתי הסוהר, רב-גונדר אהרן פרנקו, התייחס לאירוע החמור. "הקמנו שני צוותי חקירה, האחד שמובילה משטרת ישראל, והאחר של שב"ס שיבדוק את הדרך שבה הוכנס האקדח לכלא. שני הצוותים מונו בתיאום עם השר לביטחון פנים. ההערכה היא שהאקדח הוכנס פנימה. במקום לא מסתובבים על נשקים ואין לו דרך להשיג נשק, הדרך שבה הוא הוכנס צריכה להיבדק, וצריך לבדוק איך האקדח הגיע לכלא בישראל". עוד הוסיף פרנקו כי "האיש נעצר לפני כחודש וחצי על ידי מחוז מרכז בניסיון לחטוף אקדח".

"מדובר במחדל חמור של השב"ס, המהווה נורת אזהרה נוספת להפקרות המדינה את המתרחש בין כתלי בתי הכלא בישראל", אמרה ח"כ עדי קול (יש עתיד), יו"ר השדולה בכנסת למען משוללי חופש. היא קראה להקים בדחיפות ועדת בדיקה לנהלים בשב"ס, לתנאי המאסר ולהיעדר הפיקוח החיצוני על המתנהל בבתי כלא. "כל זאת, בשילוב מצוקת האסירים שאינם זוכים לתכניות שיקום מספקות, מהווים יחד חבית נפץ שרק מחכה להתפוצץ".

עדכון ראשון: 15:31

כלא רימונים, שם התבצר אסיר עם נשק ופצע שלושה סוהרים. פברואר 2014. שלומי גבאי
כלא רימונים, שם התבצר אסיר עם נשק ופצע שלושה סוהרים. פברואר 2014/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully