וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: רגעי הפיצוץ באוטובוס התיירים במעבר טאבה

הפיצוץ, ממנו נהרגו שלושה תיירים מקוריאה הדרומית ונהג מצרי, נקלט במצלמות האבטחה שבצדו הישראלי של המעבר. 29 בני אדם נפצעו בפיצוץ, חמישה מהם יועברו לטיפול בישראל

צילום: רן שאולי, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

הפיצוץ באוטובוס התיירים בצדו המצרי של מעבר טאבה בצהריים (ראשון) תועד במצלמות האבטחה שמוצבות בצדו הישראלי של המעבר. בצילום נראה האוטובוס בנסיעה כשלפתע עשן מיתמר מעליו. בפיצוץ נהרגו לפחות ארבעה בני אדם, בהם שלושה תיירים מקוריאה דרומית ונהג האוטובוס המצרי. בשעות אחר הצהריים נפתח המעבר מחדש למעבר ישראלים.

חדשות נוספות בוואלה!:
אבו מאזן לישראלים: "לא צריך לחלק את ירושלים"
ועדת החוץ והביטחון לא תכונס עד חודש מאי
האם "קסטרו" מחרימה את תושבי יהודה ושומרון?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוטובוס עולה באש לאחר הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

במגן דוד אדום נערכים להעברתם של חמישה מהפצועים לטיפול בבית החולים יוספטל באילת. זמן קצר לאחר הפיצוץ נראה האוטובוס עולה באש במרחק קצר מהמסוף שבמקום. ככל הנראה, האוטובוס היה בדרכו לישראל. כוחות הביטחון המצריים סגרו את האזור, והם סורקים אותו בניסיון לאתר חשודים במעשה. ארגון הטרור "אנצאר בית אל-מקדס", הפועל בחצי האי סיני, קיבל אחריות על הפיגוע.

בשנים האחרונות מורגשת בחצי האי סיני פעילות ערה של גורמי ג'יהאד קיצוניים. צבא מצרים מנהל בחודשים האחרונים מבצע רחב היקף במטרה למגר אותם. לפני כשבועיים נהרגו 13 פעילי ג'יהאד בתקיפות של חיל האוויר המצרי בצפון סיני. דווח כי מסוקי אפאצ'י שיגרו טילים לבתים שבהם הסתתרו הפעילים. כלי תקשורת ערביים מסרו אז כי המסוקים הפציצו את הכפר אל-פיתאת שבצפון חצי האי, סמוך לעיר שייח' זוויד. על פי הדיווח, מדובר היה בהפצצה "חסרת תקדים" שבמהלכה שוגרו יותר מ-60 טילים לעבר מוקדים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully