וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לדרום: חמאס בוחן את סבלנות ישראל בגבול עזה

15.2.2014 / 10:30

בפיקוד דרום טענו כי חמאס אחראי להפגנות האלימות ליד גדר הגבול בצפון הרצועה. "כל מי שמתקרב לגדר עם כוונה אלימה - חוטף כדור". צה"ל חוזר אט אט לסיכולים הממוקדים

גם בעזה: פלסטינים מפגינים מול גדר המערכת. שי מכלוף
מפגינים פלסטינים מתקרבים לגדר הגבול בצפון רצועת עזה/שי מכלוף

יותר מ-500 פלסטינים הגיעו אתמול (שישי) להפגין סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה, בסיום תהלוכה שהחלה במחנה הפליטים ג'בליה. במהלך ההפגנה נערכו כוחות מחטיבות גבעתי ושיריון לאפשרות שהמפגינים יחצו את גדר הגבול או יפגעו בה. החיילים ניסו תחילה להרחיק את הפלסטינים באמצעים לפיזור הפגנות (אלפ"ה), אך כאשר חלק מהמפגינים רצו לכיוון הגדר ופגעו בה, הם ירו לעברם אש חיה.

עוד בוואלה! חדשות:
ישראלי נעדר בדרום אמריקה: "רוצה לשמוע שהוא בסדר"
גשם בכל הארץ ושלג בחרמון: מי שיאן המשקעים?
הצעירה שנורתה בצימר: "הצעת נישואים שלא אשכח"

"בשונה מההפגנות בבילעין ובנעלין, המעבר משימוש באלפ"ה לאש חיה בגזרת עזה הוא מהיר מאוד", הסביר קצין בפיקוד דרום. "מי שחוצה את קו 100 המטרים מהגדר, ובא עם כוונה אלימה – חוטף כדור", אמר. במהלך ההפגנה פלסטיני אחד נהרג מאש החיילים ועשרה נוספים נפצעו. קצין נוסף התייחס לאירועים ליד גדר המערכת ואמר כי "מדובר בנקודות חיכוך קבועות. אחרי התפילות במסגדים בימי שישי והשלהוב של אנשי הדת, הם יוצאים להפגנות".

חייל ליד סוללת כיפת ברזל באזור שדרות, דצמבר 2013. AP
מערכת כיפת ברזל פרושה בדרום הארץ/AP

לטענת הקצין, ארגון חמאס השולט ברצועה מאז 2007 מאשר את קיום ההפגנות האלימות. "במרחק של כמה מאות מטרים מהמפגינים ניתן להבחין בשוטרים פלסטינים. חמאס נותן את האישור להפגנות כי הוא רואה בכך פעולה במרחב הלגיטימי, למרות הסכם ההסדרה - מעין שחרור קיטור". לדבריו, "אם זה נגמר בהרוג בצד הפלסטיני, הארגון מאשר תגובה בירי רקטות. מספר הנפגעים עלה כי התעוזה שלהם עלתה. הם מגיעים לגדר ומנסים לגרום לה נזק".

אמש, כמה שעות לאחר ירי חיילי צה"ל בצפון הרצועה, שיגרו מחבלים פלסטינים שתי רקטות קסאם לעבר ישראל אשר התפוצצו בשטח פתוח. בעקבות הירי נשמעה אזעקת "צבע אדום" בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. בהמשך הערב התפוצצה רקטה במועצה אזורית אשכול, אך גם במקרה זה לא היו נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חמאס: ישראל מסכנת את הסכם הרגיעה

ירי הרקטות אתמול הוא חלק מהסלמה נוספת בין ישראל לעזה, כפי שאירע גם בתחילת השבוע החולף. ביום שני איתרו כוחות הביטחון רקטה שנפלה במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים או נזק כתוצאה מהנפילה, והתרעת צבע אדום נשמעה טרם הנפילה. מוקדם יותר באותו יום ירו פלסטינים רקטה מרצועת עזה לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון, ולא גרמו לנפגעים או לנזק לאחר שהרקטה התפוצצה גם הפעם בשטח פתוח.

רקטת קסאם נחתה בחצר בית. שי מכלוף
שרידי רקטה שנורתה מעזה לישראל/שי מכלוף

בעקבות האירועים האחרונים בגבול המשותף עם ישראל, פרסם אמש ארגון חמאס הודעה בכלי תקשורת פלסטיניים, שבה נכתב: "אנו מזהירים את ישראל מהתקפותיה ברצועת עזה נגד בני עמנו. מה שישראל עושה מסוכן ומסכן את הסכם הפסקת האש. אנו מבקשים מישראל להפסיק את התקיפות כי אחרת הרגיעה תסתיים". החשש העיקרי של ארגוני הטרור בעזה הוא החזרת מדיניות הסיכולים הממוקדים בכל רחבי הרצועה. מאז מבצע "עמוד ענן" שיזם צה"ל ברצועת עזה בנובמבר 2012 הותקפו 41 מטרות ובוצעו ארבעה סיכולים ממוקדים, כולל אחד שבוצע בשבוע שעבר. בתקיפת חיל האוויר רוכב אופנוע שעסק בפעילות טרור נפצע בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully