וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פורוס" עיבר יותר מדי קופות – והועבר לצ'כיה

11.2.2014 / 23:12

אחרי שהוליד כ-50 צאצאים מ-25 קופות שונות, עלה חשש בגן החיות בגרמניה שקוף הסנאי בן העשר יתחיל להזדווג גם עם בנות משפחתו. על כן, הוחלט להעבירו לגן חיות אחר

קוף בשם קזנובה שהועבר מגן חיות בהאלה, גרמניה, לגן חיות בצ'כיה. AP
פופולרי מדי בקרב הבנות. הקוף פורוס/AP

גן חיות בהאלה שבגרמניה נאלץ להעביר את קוף הסנאי "פורוס" לגן חיות אחר, לאחר שנולדו לו צאצאים כה רביים שעלה חשש שיתחיל להתרבות עם קרובות משפחתו. מנהל גן החיות, יוטה הייר, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי 25 קופות בוגרות דחו את כל הזכרים האחרים ומוכנות להתרבות רק עם פורוס בן העשר, שהגיע לגן החיות ב-2009.

עד כה, נולדו לקוף כ-50 צאצאים, חלק מהם הועברו לגני חיות אחרים, אך רבים מתקרבים לגיל בגרות. על פי הייר, הדבר עלול להביא למצב שבו פורוס יתרבה עם קרובות משפחתו והצאצאים ייוולדו עם מומים. כעת נמצא הקוף הפופולרי בדרכו לגן החיות זלין בצ'כיה, בדיוק בזמן לתחילת עונת ההזדווגות.

לא לכל החיות במצב הזה יש את אותו המזל: גן החיות של קופנהגן המית השבוע ג'ירף בריא בשל החשש לזיווג של פרטים מאותה המשפחה. לדברי המטפלים, מריוס, בן 18 חודשים, היה חייב לסיים את חייו, מכיוון שתקנות האיחוד האירופי אוסרות להחזיק מלאי גדול מדי של ג'ירפות בעלות גנים דומים. מפגינים התקהלו מחוץ לגן החיות בניסיון למנוע את המעשה, אך בסופו של דבר הוא נורה למוות באקדח הלם ובשרו הושלך לאריות.

עוד ידיעות בעלי חיים:
צפו: דוב הקוטב הקטן עושה את צעדיו הראשונים
לידה נדירה: הכירו את שלישיית הליליגרים
העצלן הראשון שנולד בישראל מת בגיל שבועיים

  • עוד באותו נושא:
  • קופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully