וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בירח הדבש: מומחית לצניחה קפצה מצוק ומתה

11.2.2014 / 11:35

שבועיים לאחר שהתחתנו, אמבר וקלייטון הגיעו לפארק "ציון" שביוטה כדי לחגוג את המאורע בצניחה חופשית, אבל תקלה טכנית במצנח הביאה למותה בעת שקפצה מצוק בגובה של כ-600 מטר

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הפארק הלאומי "ציון" שבמדינת יוטה מוכר בזכות הנופים המרהיבים שלו ושפע חיות הבר שמתרוצצות בו. אולם, ביום שבת האחרון הוא עלה לכותרות בשל מותה הטראגי של אמבר בלווז, שהגיעה לירח דבש עם בעלה הטרי ונהרגה בתאונת צניחה מהצוק של הר קינסבה.

אמבר בת ה-28, ובעלה קלייטון באטלר בן ה-29, הגיעו לשמורת הטבע בסוף השבוע שעבר כדי לבצע "קפיצת בסיס" (בייס ג'אמפ) - נפילה חופשית קצרה לאחר קפיצה מאתר בגובה נמוך יחסית. הזוג, חובבי ספורט אתגרי, היו מנוסים ב"קפיצת בסיס", והם אף נהגו להעלות סרטונים של קפיצות אחרות שלהם מרחבי ארצות הברית לאתר "יוטיוב".

עוד חדשות מהעולם
"פסיכו": שמרה במשך שנים את גופת אמה על כסא בבית
"הרוצחת הסקסית" תככב בסרט פורנו? "את לוהטת"
סערה בדנמרק: גן החיות ירה למוות בג'ירף בריא

למרות זאת, כאשר אמבר זינקה ראשונה מקצה ההר, היא לא הצליחה לפתוח את המצנח שלה כמו שצריך ונפלה למותה מגובה של כ-600 מטר. ברגע שקלייטון שם לב שמשהו לא כשורה עם המצנח של אשתו, הוא קפץ מיד אחריה, אולם היא פגעה בקרקע בטרם הספיק להצילה, כך מסרו הרשויות. צוותי חיפוש מוסקים של אנשי הפארק מצאו את גופתה של אמבר מוטלת על האדמה למרגלות ההר רק ביום שני, יומיים לאחר התאונה.

בלווז היא הקורבן הראשון של קפיצת בסיס בפארק, ויש לציין כי צניחה מכל סוג שהוא אסורה בהחלט ב"ציון". "קפיצת בסיס היא ספורט מסוכן מאוד, אפילו עבור אנשים שמנוסים בו, כמו אמבר. זאת אחת הסיבות שזה אסור בפארק", סיפר המפקח של השמורה, ג'ים מיילסטון.

"קפיצת בסיס", תרגום מאנגלית של "BASE Jumping" - ראשי תיבות של המקומות מהם קופצים: מבנים (Buildings), אנטנות (Antennas), גשרים (Spans) וצוקים (Earth) – היא צורה מסוכנת יותר של "צניחה חופשית" בה לקופץ יש מצנח אחד ייעודי לקפיצות מסוג זה, אשר אמור להיפתח במהירות. כיוון שהגובה ממנו קופצים נמוך למדי, לעתים כ-100 מטר, אין מספיק זמן לפתוח מצנח רזרבי, בשונה מצניחה חופשית רגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully