וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בדנמרק: גן החיות ירה למוות בג'ירף בריא

מול המפגינים, סקרנים צפו הבוקר כיצד הג'ירף מריוס, בן 18 חודשים, הופשט מעורו ובותר לחתיכות. בשרו הושלך לאריות. גן החיות נאלץ להמיתו מחשש שיתרבה עם בני משפחתו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: אביב אברמוביץ'

גן החיות של קופנהגן המית הבוקר (ראשון) ג'ירף בריא, אך "מיותר" עבור אוכלוסיית החיות המקומית. קמפיין רשת שהיה פעיל בימים האחרונים קרא לגן להימנע מכך, ולהעביר את הג'ירף הצעיר לגן חיות אחר.

דובר הגן, טוביאס שטנבאק, אמר כי הג'ירף, מריוס, נורה למוות באקדח הלם. הגן סירב להשתמש ברעל, מכיוון שבשרו של הג'ירף נועד להזין אריות ונמרים. חלק אחר מהבשר ישמש למחקר. לדברי המטפלים, מריוס, בן 18 חודשים, היה חייב לסיים את חייו, מכיוון שתקנות האיחוד האירופי אוסרות להחזיק מלאי גדול מדי של ג'ירפות בעלות גנים דומים, מחשש לזיווג של פרטים מאותה המשפחה.

הג'ירף מריוס שהומת בגן החיות של קופנהגן. פברואר 2014. מאתר tv2, צילום מסך
מריוס מוטל על הקרקע. תמונות נוספות הציגו כיצד בשרו מבותר לחלקים/צילום מסך, מאתר tv2

מפגינים התקהלו הבוקר מחוץ לגן החיות, אחרי שמטפליו של מריוס הודיעו כי בכוונתם להמיתו. כמה גני חיות הציעו, ברגע האחרון, לקלוט את הג'ירף, אך בשעה 09:15 הוא קיבל לחם שיפון ולאחר מכן נורה. אתרי אינטרנט בדנמרק תיעדו בשידור חי את מטפליו של הג'ירף הצעיר, כשהם פושטים את העור מעל הפגר ומבתרים אותו לחתיכות. כרוז שהוזמן למקום הסביר לקהל הסקרנים על התהליך.

מנהל המחלקה המדעית בגן, בנט הולסט, אמר לתחנת TV2 כי "אנחנו עושים את הדבר הנכון". לדבריו, התגובות הנזעמות לא היו יכולות להשפיע על ההחלטה. "חשוב מאוד שניקח אחריות מלאה לתהליך. עלינו לשמור על מלאי בריא של חיות כדי למנוע זיווג בין-משפחתי". לדבריו, כ-30-20 חיות מומתות מדי שנה בגן החיות של קופנהגן, וטרם התהליך נבחנו כל החלופות. אף אחד מהגנים שהציע לקלוט את מריוס, אמר, לא נמצא מתאים. הולסט גם אמר שהאפשרות לשחרר את מריוס לטבע נבדקה ונשללה. "הקמפיין להציל את הג'ירף הלך רחוק מדי", סיכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully