וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העם משלים את המהפכה": הרוג בעימותים במצרים

7.2.2014 / 17:24

אלפים יצאו לרחובות ברחבי מצרים למפגן תמיכה באחים המוסלמים. עימותים פרצו בין המפגינים לכוחות המשטרה, ובאותה שעה אירע פיגוע במתחם ביטחוני בגיזה, ושישה שוטרים נפצעו

זירת פיגוע במתחם ביטחוני, גיזה, מצרים, 7 בפברואר 2014. AP
"מעשי טרור שכאלה לא יצליחו לעמוד בדרכנו להשגת ביטחון במדינה". זירת הפיגוע בגיזה, היום/AP

עימותים אלימים במצרים: אדם בן 40 נהרג היום (חמישי) מירי במהלך חילופי אש בין כוחות המשטרה המצרית לפעילי האחים המוסלמים בעיר אלפיום, מדרום-מערב לקהיר – כך דווח באתר "אל-מצרי אל-יום". העימותים החלו במהלך תהלוכות של תומכי האחים המוסלמים לאחר תפילת יום השישי.

אלפי מפגינים צעדו היום בקהיר, באלכסנדריה ובערים נוספות במדינה, תחת הכותרת "העם משלים את המהפכה". מנהיגי המחאה טענו כי הנשיא לשעבר חוסני מובארק ושר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי הם "שני הצדדים של אותו המטבע" וקראו ל"הסלמה בלתי-אלימה" להפיל את ממשלת המעבר בראשותו של א-סיסי.

הקרב על נשיאות מצרים - כותרות נוספות:
מובארק: סיסי יהיה הנשיא הבא כי העם רוצה בו
א-סיסי: ארוץ לנשיאות, לא אסרב לבקשת העם המצרי
מורסי חוזר לבית המשפט: נאשם בהסתה להרג מפגינים

הפגנות לציון יום השנה למהפכת 2011 במצרים, ינואר 2014. AP
"מובארק וא-סיסי הם שני הצדדים של אותו המטבע". הפגנות לציון יום השנה להדחות של מובארק/AP

"הברית נגד ההפיכה", קואליציית ארגונים בראשות האחים המוסלמים התומכת בנשיא המודח מוחמד מורסי, הצהירה מוקדם יותר השבוע כי בכוונתה "להמשיך את המהפכה". תומכיו של מורסי הפגינו על בסיס כמעט יומי מאז הדחתו בחודש יולי, אך מספר המפגינים התמעט בהדרגה בחודשים האחרונים, על רקע פעילות כוחות הביטחון המצריים נגד המחאה.

בתוך כך, שישה חיילים מצרים נפצעו הבוקר מהתפוצצות שני מטעני חבלה מאולתרים בעיר גיזה, הסמוכה לקהיר. דובר משרד הפנים מסר כי הפיצוצים פגעו בשיירת כלי רכב ביטחוניים בדרך המובילה לכיכר מרכזית בעיר. נוכחות כוחות הביטחון בבירה ובסביבתה תוגברה לקראת הפגנות יום שישי נוספות של תומכי האחים המוסלמים.

ראש הממשלה הזמנית, חאזם בבלאווי, גינה את המתקפה וטען: "מעשי טרור שכאלה לא יצליחו לעמוד בדרכנו להשגת ביטחון במדינה". בעיתון "אל-יום א-סאבע" דווח כי עוזר שר הפנים המצרי, אשרף עבדאללה, אמר שתנועת האחים המוסלמים היא שאחראית לכל פיגועי הטרור שאירועו לאחרונה במדינה. בכך התייחס עבדאללה גם לפיגוע שאירע הבוקר. במקביל, ארגון איסלאמי לא מוכר קיבל על עצמו אחריות על הפיגוע בהודעה שפורסמה בעמוד הפייסבוק שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully