וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: חוסל המתנקש שרצח את מנהיג האופוזיציה

המשטרה צרה על הבית בו שהה האיש במשך 24 שעות, ובסופן הוא נהרג עם 5 מחבריו. ראש ארגון הטרור של המתנקש הואשם בפיגוע שבו נרצח השגריר האמריקני בבנגזי

חוסל המתנקש שבפברואר 2013 רצח את מנהיג האופוזיציה בתוניסיה. רויטרס
כוחות הביטחון במהלך המצור על הבית בו הסתתרו המבוקשים/רויטרס

כאמל קדקדי, אחד המחבלים המבוקשים בתוניסיה, נהרג אתמול (שלישי) יחד עם חמישה חמושים נוספים, בפשיטת כוחות הביטחון על בית בבירה תוניס. קדקדי, חבר הקבוצה הקיצונית "אנסאר אל-שריעה" (נאמני השריעה), היה מבוקש בגין מעורבותו בהתנקשות בפוליטיקאי בולט מהשמאל בשנה שעברה. אותה התנקשות דרדרה את תוניסיה למשבר פוליטי מתמשך, ממנו היא מתחילה להתאושש. המבצע הסתיים אתמול אחר הצהריים, לאחר מצור של 24 שעות על בית המבוקשים. ארגון הטרור הזה הואשם בפיגוע בקונסוליה בבנגזי, בה נרצח השגריר האמריקני כריס סטיבנס בסוף 2012.

עוד בוואלה חדשות!:
בישיבות זועמים על החלטת בג"ץ: "כולנו נטורי קרתא"
"הסירוב לדון בהסתה מעיד על חוסר רצינותו של נתניהו"
חצי שנה לאחר הסגרתו: "עוקץ הידוענים" הורשע

קדקדי הואשם בכך שירה את ארבע היריות שהרגו לאור יום את צ'וקרי בלייד, חבר אופוזיציה בולט, מחוץ לדירתו בשנה שעברה. מיד לאחר ההתנקשות נרצחו חברי פרלמנט נוספים ואנשי מפתח מכוחות הביטחון במדינה. "אנסאר אל-שריעה", הקבוצה בה היה חבר, הוכרזה כארגון טרור על ידי ממשלות תוניסיה וארצות הברית, ומנהיגה, סייף אללה אבן חוסיין, שטרם נתפס, הוכנס לאחרונה לרשימת הטרוריסטים העולמית של ארצות הברית, בין היתר בשל מעורבתו בפיגוע בבנגזי.

חוסל המתנקש שבפברואר 2013 רצח את מנהיג האופוזיציה בתוניסיה. רויטרס
החוקה החדשה אמורה להביא ליציבות. כוחות הביטחון במהלך המבצע בתוניס/רויטרס

הפשיטה קרתה שבוע בלבד לאחר שהפרלמנט התוניסאי אימץ חוקה חדשה, הראשונה שאושרה מאז המהפכה שהתרחשה במדינה לפני שלוש שנים בה הודח הנשיא לשעבר, ז?יין אל-עאבדין בן עלי, השרוי בתרדמת מאז פברואר 2011. רבים מתושבי המדינה מקווים שהחוקה החדשה תביא ליציבות לאחר חודשים רבים של דיאלוג אלים בין כוחות אסלאמיסטיים למפלגות חילוניות במדינה.

כוחות הביטחון התוניסאים ניהלו לוחמה פעילה נגד חמושים אסלאמיסטיים בשנתיים האחרונות וזו גבתה מחיר כבד מאנשיו. יותר מעשרים חברי כוחות הביטחון התוניסאים נהרגו במהלך מבצעים שהתנהלו נגד קיצוניים במערב המדינה בשנה שעברה. גם במבצע שאירע אתמול נהרג איש כוחות הבטחון, השוטר עאטף ג'ברי, בן 29, רב-טוראי ביחידה המיוחדת של המשמר הלאומי.

חוסל המתנקש שבפברואר 2013 רצח את מנהיג האופוזיציה בתוניסיה. AP
20 אנשי כוחות הביטחון במדינה נהרגו בשנה האחרונה. המצור בתוניס, אתמול/AP

בראשות המדינה עומדת בשנה האחרונה מפלגת "א-נהאדה", מפלגה איסלאמיסטית מתונה, שזכתה בבחירות הדמוקרטיות הראשונות לאחר הדחתו של הנשיא לשעבר. המפלגה זוכה להתנגדות משמעותית מצד קבוצות חילוניות המאשימות אותה בניהול קשרים קרובים עם ארגונים קיצוניים במדינה, אישומים שהמפלגה הכחישה בתוקף. סביר להניח שהמבצע שהתרחש אתמול יעזור למפלגה השלטת ללבן את תדמיתה הבעייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully