וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה בגרמניה: 90 פרות נפחו - והרפת התפוצצה

גז שנפלט מקיבתן של הפרות התלקח בשל ניצוץ חשמלי וגרם לדליקה. המבנה ניזוק ופרה אחת נכוותה. מדי יום פולטת פרה 300 ליטרים מתאן - בדומה למכונית ממוצעת

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

עדר גדול של פרות גרם אתמול (שני) לדליקה, שהובילה לפיצוץ עז בחווה במרכז גרמניה. גז, שנפלט מקיבתן של הפרות, התלקח בשל ניצוץ חשמלי, וגג הרפת ספג נזקים משמעותיים מההדף. איש לא נפגע אך פרה אחת נכוותה מהאש.

התאונה סוקרה בהרחבה בתקשורת הגרמנית. לפי היומון "זידדויטשה צייטונג", 90 הפרות שייכות לחוואי בעיר רסדורף שבמרכז גרמניה. לפי העיתון "די וולט", צוותי חירום הוזעקו לרפת כדי לקחת דגימות מאזור הפיצוץ, ולוודא ששאריות הגז המסוכן התפוגגט לחלוטין.

פרה בגרמניה בעיר מורנאו. גרמניה. AP
חווה בעיר מורנאו, גרמניה. כל פרה פולטת מאות ליטרים של מתאן מדי יום/AP

מדי יום, פרה משחררת מקיבתה כ-300 ליטרים של גז מתאן, כמות השווה לזו הנפלטת ממכונית ממוצעת. הגז נפלט מהפרות בגיהוקים, בשיהוקים ובנפיחות, והוא נחשב אחד הגורמים המשפיעים ביותר על אפקט החממה. פרות פולטות גם כמויות גדולות של אמוניה.

מהנדסים מנסים כיום ליצור מזון שיפחית את פליטת הגז מקיבתן של הפרות. במקביל, נערכים ניסויים כדי לבדוק כיצד ניתן לאגור את המתאן הנפלט מהפרות, ולהשתמש בו למטרות שונות. לאחרונה פורסם כי חוקרים מארגנטינה בודקים אפשרות "לשאוב" את הגז מגוף הפרה ולתדלק באמצעותו מכוניות.

צפו: המדע מאחורי הנפיחות של הפרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully