וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: ילד בן 12 נטרף למוות על ידי תנין

הילד שחה עם חבריו באגם בפארק קקדו בצפון המדינה וזמן קצר לפני שנעלם, נאבק אחד מהם עם הזוחל הגדול. זהו הקורבן ה-14 ב-12 השנים האחרונות בהתקפות תנינים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מלתעות, גרסת התנין: באוסטרליה חוששים כי ילד בן 12 נטרף בתחילת השבוע למוות על ידי תנין באורך של שלושה מטרים בעת ששחה עם ארבעת חבריו באגם מרוחק בפארק הלאומי קקדו, שנמצא בטריטוריה הצפונית במדינה - כך דווח בעיתון הבריטי "דיילי טלגרף". אם אכן מדובר בהתקפת קרוקודיל, הילד יהיה הקורבן ה-14 ממפגש קטלני עם הזוחל הגדול ב-12 השנים האחרונות.

הילד בן ה-12 נעלם זמן קצר לאחר שקרוקודיל תקף את אחד מחבריו, אשר נאבק בו. כתוצאה מהמאבק, הוא סובל מפצעי נשיכות בידיו. לאחר שהבינו כי חברם נעדר, הם דיווחו על כך לפקחי הפארק שהזעיקו את כוחות הביטחון. הסריקות נערכו באוויר, במים וביבשה, אולם המחפשים העלו חרס בידם בגלל התנאים הגרועים שנגרמו בשל התקופה הגשומה במדינה. קציני משטרה, שקיבלו הוראה "לירות על מנת להרוג" את הקרוקודיל הטורף, ירו בשני קרוקודילים והרגו אותם, אולם מיד לאחר מכן התברר כי לא מדובר בקרוקודיל שככל הנראה אכל את הילד.

עוד חדשות מהעולם:
צפו: התגובה המרגשת של בן שנתיים ששומע לראשונה
"מסיבות החשק" של קדאפי: פורנו במרתף ואונס בנות 14
מפתה? "130 מיליון דולר לגבר שיינשא לבתי הלסבית"

קרוקודיל אוכל חזיר בגן חיות בפיליפינים. רויטרס
גידול מדאיג באוכלוסיית הקרוקודלים בטריטוריה הצפונית של אוסטרליה/רויטרס

העונה הרטובה בצפון אוסטרליה היא המסוכנת ביותר לשחייה. קרוקודילים יכולים להגיע לאורך של שבעה מטרים ולמשקל של יותר מטון, אולם הזוחלים הקטנים יותר עלולים להיות מסוכנים באותה מידה עבור ילדים. בשנה שעברה נלחם נער בקרוקודיל באורך של חמישה מטרים באותו אזור ומאז הוצבו בו שלטים המזהירים מקרוקודילים, אך מחסור בתצפיות מעודכנות גרם ככל הנראה לקבוצת הילדים להאמין כי האגם בטוח.

המקרה העלה לדיון ציבורי את סוגיית העלייה בגידול האוכלוסין של קרוקודילים בצפון אוסטרליה. מספרם של הקרוקודילים בצפון המדינה גדל מאוד בשלושת העשורים האחרונים, ומקרים של טרף כלבים על ידי הזוחלים הגדולים דווחו פעמים רבות בעבר. ג'סטין או'בריין, מנכ"ל החברה האבוריג'ינית "גנדג'ימי" שאחראית על האזור, אמר כי יש לטפל בדחיפות באיום שמהווים הקרוקודילים בפרק הלאומי קקדו, אחד מיעדי התיירות הפופולריים בצפון אוסטרליה.

"אנשים שוחים באגמים ובנחלי האזור עשרות אלפי שנים. לזקני העדה האבורג'ינית יש זיכרונות טובים מהימים ההם", הוא אמר לחדשות האזור הצפוני. "במשך 30 השנים האחרונות תושבי המקום טוענים כי יש יותר מדי קרוקודילים וכי יש לשלוט בקצב ההתרבות שלהם בגלל הסכנה שהם מהווים עבור התושבים".

מספר הקרוקודילים עלה בהדרגתיות מאז כניסתו לתוקף של החוק המגן על קרוקודילים שחיים במים מלוחים ב-1971. ההערכה היא שקיימים בין 75 אלף ל-100 אלף זוחלים כאלה באזורים הצפוניים של אוסטרליה. התקפה הקטלנית האחרונה אירעה באוגוסט האחרון כאשר אדם נטרף על ידי תנין באורך של כמעט חמישה מטרים בעת ששחה לאורך נהר "מרי", כ-100 קילומטרים ממזרח לדרווין, עיר הבירה של הטריטוריה הצפונית במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully