וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אסטרונאוט ישראלי שני בשנים הקרובות"

ראש הממשלה הודה שישראל מנהלת מגעים עם סוכנויות חלל שונות במטרה לאפשר את שיגורו של נציג ישראלי לתחנת החלל הבינלאומי. "המחקר שלנו כבר פרץ את גבולות האטמוספירה"

באדיבות משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל

שבוע אחרי הפרסום הראשון בוואלה! חדשות לפיו ישראל החלה בהכנות לקראת אפשרות של שליחת אסטרונאוט ישראלי שני לחלל, מתייחס לכך היום (ראשון) גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בסרטון שפרסמה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה. בברכה שהקליט לרגל שבוע החלל שמצוין בימים אלה אמר נתניהו: "זה יקרה בשנים הקרובות".

הפרסום הזה מגיע כמעט 11 שנים אחרי אסון מעבורת הקולומביה, בו נספה הטייס והאסטרונאוט הישראלי אילן רמון. "כשהייתי ביד ושם הראיתי לראש ממשלת קנדה ציור של ילד במחנה ריכוז אותו לקח רמון לטיסתו לחלל", סיפר נתניהו. "זה ציור של כדור הארץ כפי שרואים אותו מהירח. אילן ייצג את סיפור חיי האומה שלנו, מהעפר של מחנות הריכוז ועד אותו אסטרונאוט שעולה לשמיים שאין להם גבול".

נתניהו אמר כי על אף התאונה הטרגית, רמון ייצג את ישראל בכבוד. "בימים אלה מתקיימים מגעים עם סוכנויות חלל שונות לשיגור אסטרונאוט ישראלי נוסף לתחנת החלל הבינלאומי, וזה יקרה בשנים הקרובות". ראש הממשלה אמר כי ישראל נמצאת "עמוק בתוך החלל" וכי חקר החלל "יכול לשמש מנוע צמיחה במגוון רחב של תחומים: בכלכלה, בביטחון בטכנולוגיה, במדע ובחקלאות".

עוד בוואלה! חדשות
אלוני נקברה: "מי שלא הסכים עמה אתמול, יסכים מחר"
חושף פרשת ענת קם לוואלה!: "עשתה מצווה לישראל"
קריאה לנתניהו: מנע הקשר בין בנך לזוגתו הנורבגית

לטענת גורם המצוי בפרטי המגעים אודות שליחת אסטרונאוט ישראלי לחלל, בתום מפגשים שהתקיימו לפני כמה חודשים בשולי כנס החלל העולמי בסין בין אנשי סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע לבין מקביליהם מכמה סוכנויות חלל המובילות בעולם, חלה התקדמות בנוגע לשיגור נציג ישראלי לתחנת החלל הבינלאומית.

עם זאת ישנם כמה מכשולים אשר עלולים לעכב את שליחתו של אסטרונאוט ישראלי שני לחלל בזמן הקרוב. הראשון, קשור למורכבות הכרוכה ברכישת המקום ברכב השיגור לחלל. כיום, בכל אחד מרכבי השיגור המאוישים לתחנת החלל הבינלאומית קיימים רק שלושה מקומות פנויים לאסטרונאוטים. אולם סוכנות החלל האמריקנית (נאס"א), סוכנות החלל הרוסית, סוכנות החלל הסינית וסוכנות החלל האירופית רכשו את כל המקומות הפנויים לשנתיים הקרובות – מה שאומר כי יעברו עוד כמה שנים עד שיתאפשר לרכוש מקום גם לנציג כחול-לבן.

מכשול נוסף בדרך להגשמת החלום הישראלי, הוא תהליך האיתור הארוך של טייס מחיל האוויר אשר יתאים לשמש כאסטרונאוט. זאת ועוד, לאחר בחירתו של המיועד, הוא יידרש לעבור גם שנים לא מעטות של אימונים בטרם יהיה מספיק מיומן בכדי לטוס לחלל. ולבסוף, קיימת סוגיית המימון. כלומר, האם המדינה תקצה כמות משאבים נאותה, אשר תאפשר את התגשמות תהליך ההכשרה הארוך והמפרך של האסטרונאוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully