וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל הח"כים החדשים: מיהו הפרלמנטר המצטיין?

23.1.2014 / 18:17

הכנסת ה-19 מציינת בימים אלה שנה לבחירות שהכניסו למשכן עשרות ח"כים חסרי ניסיון פרלמנטרי. מי מהם עשה חיל במהלך השנה החולפת ולמי מגיע ציון לחיוב על מאבק לשקיפות?

מערכת וואלה!

הכנסת ה-19 הביאה עמה מספר חריג של לא פחות מ-48 חברי כנסת חדשים. בין היתר, היו אלה 19 חברי הכנסת מטעם "יש עתיד", שמעולם לא כיהנו קודם כחברים בכנסת ישראל, יחד עם תשעה חברים חדשים במפלגת עבודה ותשעה חברים טריים מהבית היהודי, שהכניסו משב רוח רענן למשכן. עתה, במלאות שנה לבחירות, פנינו לחברי הכנסת החדשים וביקשנו מהם לבחור את מי שבלט מעל כולם במהלך 12 החודשים האחרונים.

במקום השלישי התברגו ארבעה חברי כנסת: קארין אלהרר, עליזה לביא ועופר שלח (יש עתיד), ומיקי רוזנטל (העבודה). כל אחד מהם קיבל שלושה קולות מחברי הכנסת החדשים. למקום השני הגיע חבר הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) הפעיל בעיקר בתחום הגיור, שזכה לארבע הצבעות בעדו מארבע סיעות שונות: שמעון אוחיון (ישראל ביתנו), דוד צור (התנועה), עדי קול (יש עתיד), וחבר כנסת נוסף מסיעת העבודה שביקש לא לחשוף את שמו.

ובמקום הראשון: חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), שמכהנת כיו"ר ועדת העובדים הזרים של הכנסת והעבירה שני חוקים בקריאה שנייה ושלישית, ואף זכתה באות הפרלמנטר המצטיין של המכון הישראלי לדמוקרטיה במושב החולף. היא הובילה בין היתר את מאבק נשות הכותל, פעלה למען הכרה במבקשי המקלט, ופעלה כנגד השתתפות עברייני מין בתכניות טלוויזיה. שישה חברי כנסת חדשים הצביעו עבור רוזין: משה מזרחי, איציק שמולי וסתיו שפיר (העבודה), תמר זנדברג ועיסאווי פריג' (מרצ), וחברת כנסת נוספת מסיעת יש עתיד שביקשה לשמור על עילום שם.

מלבד חברי הכנסת שזכו בהצבעת האמון של הח"כים, יש לציין גם את חברי הכנסת משה פייגלין (הליכוד ביתנו) וכן את זנדברג, שהוכיחו בשנה הראשונה לפעילותם הפרלמנטרית כי הם יודעים לשים את המחלוקות בצד ולשתף פעולה בשלל מטרות - בראשן המאבק למען הקלת התנאים לשימוש בקנאביס רפואי לחולים. בשנה החולפת נלחם פייגלין למען חירויות הפרט בכמה הזדמנויות שונות, לא חשש להתעמת עם חברי סיעתו ולהצביע נגד עמדת הליכוד ביתנו כאשר זו סתרה את משנתו האידיאולוגית.

עוד יש לציין לחיוב את חברת הכנסת שפיר, שמובילה מזה חודשים את המאבק בוועדת הכספים בעד השקיפות ונגד שיטת ההעברות התקציביות, שבמסגרתה מעביר משרד האוצר בכל שבוע מאות מיליוני שקלים ממשרד למשרד מחוץ לתקציב השוטף. כך, נוצר מצב בו התקציב שעובר באישור הכנסת, עליו יש דיון ציבורי, שונה בצורה משמעותית מהתקציב שמאושר דה-פקטו מדי שבוע בוועדת הכספים.

עוד במהדורה:

אסון הרעלת ההדברה: הפעוטות יעל ואביגיל שנפטרו אמש הובאו היום למנוחות. אביהן ספד להן: בקשו חסדי שמיים על אחיכם. הרופאים בבית החולים שניידר, עדיין נאבקים על חייהם של האחים מיכאל ויצחק. למה לא אוסרים לחלוטין בחוק את השימוש בחומר ההדברה הרעיל שאין לו תרופה?

על העיוורון: הפליאה מסיפור הפיגוע המפוברק של שפרי שפירא, מתמודדת בריאליטי מאסטר שף, מכעיסה את שיר נוסצקי שחושבת שכשזמן המסך שמקבלים המתמודדים נקבע על יכולת סחיטת הדמעות ולא על פי כישרון, חיצי הביקורת צריכים להיות מופנים לתכנית שחגגה על חשבון העיוורון של שפירא.

השבוע בדקה: מהטרגדיות בירושלים, דרך הדוח שחשף את העינויים במשטר אסד, ועוד לפאדיחה של התכנית כוכב נולד. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

התחזית: היום ירידה קלה בטמפרטורות, אבל עדיין חם מהרגיל בעונה. בסוף השבוע נאה, מחר דומה להיום ובשבת התחממות.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully