וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב ספד לבנותיו שהורעלו: "בלילה לפני הן עוד רקדו"

23.1.2014 / 14:08

יעל ואביגיל גרוס, בנות שנה וחצי וארבע, הובאו למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. למה לא אוסרים לחלוטין בחוק את השימוש בחומר ההדברה הרעיל שאין לו תרופה?

מערכת וואלה!

(מאת: יאיר אלטמן)

יעל ואביגיל גרוס בנות השנה וחצי וארבע, שמתו אתמול לאחר שנחשפו לחומר הדברה רעיל בדירתם בירושלים, הובאו בצהריים (חמישי) למנוחות בבית העלמין בהר המנוחות בירושלים. האב, שמעון, ספד לבנותיו הקטנות. "הקדוש ברוך הוא נטל אותה לידיו. היא הייתה כזו יקירה. כל דבר שאלה אותי אם אני אעשה כך או כך זה יעשה מצווה. היא הלכה עם מוצץ בחוץ, אמרה אולי זה חילול השם. היא כל כך אהבה לעזור, כזו נשמה טהורה", אמר האב. "רק עכשיו היא התחילה לדבר, להגיד אבא, אמא".

האב סיפר על החברות בין שתי הבנות. "עוד אתמול בבוקר שתיהן שמחו בלילה, שתיהן עוד רקדו. מישהו בא לכאן וחטף אותן מרגע לרגע, אפילו לא הספקנו להתפלל". הוא התקשה לדבר, ואמר שאין לו שום שאלות בעקבות האירוע הקשה. "השם נתן והשם לקח", הוסיף. "לא יודעים למה דווקא אנחנו, אבל אם הקדוש ברוך בחר בנו והביא אותנו לניסיון, שייתן לנו כוח לעמוד בו ושיהיו אלו הייסורים שאנו נעבור".

עוד על ההרעלה בירושלים:
הוארך מעצר המדביר; "אמר לאם המשפחה שהחומר מסוכן"
נלחמים על חיי האחים שהורעלו: "זקוקים לחיבוק מהוריהם"
"התינוקת לא נושמת, תבואו": האב מירושלים בשיחה למוקד

האב התייחס גם לבניו, מיכאל ויצחק, שנפגעו אף הם משאיפת חומר ההדברה ומאושפזים במצב קשה מאוד בבית החולים שניידר. "אני מבקש לאביגיל ויעל, תינוקות שלא חטאו, נשמות טהורות, תבקשו על האחים חסדי שמיים. שיהיה להם רפואת הנפש והגוף בקרוב. תבקשו מהקדוש ברוך לצרותינו די שלא יהיו עוד ניסיונות. תצילנו מכל הצרות הקשות והאכזריות", אמר גרוס. "אני מבקש מהציבור להתחזק ולהתפלל. אין משהו אחר לעשות. דיברתי עם הרופאים בבוקר ובלילה. עושים את ההשתדלות המרבית, אבל אנו רק בני אדם. בטוח שאם כל אחד יתפלל, אם כלל הציבור יתפלל, תהיה להם רפואה שלמה".

בינתיים, הרופאים בבית החולים שניידר ממשיכים להילחם על חייהם של שני הבנים. סגנית מנהל בית החולים, ד"ר אפרת ברון-הרלב, מסרה כי אין היום שינוי במצבם. "מצבם הבוקר מאוד דומה למצבם אתמול בלילה, אפשר לומר לשמחתנו, כי זה למעשה אנחנו לא מצפים שיהיה משהו אחר בשלב הזה, קיים סוג של יציבות באי-יציבות", מסרה.

אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:. יואב דודוביץ', עיבוד תמונה
אסון ההרעלה בירושלים, שלב אחר שלב:/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ'

מוקדם יותר הוארך עד מחר מעצרו של המדביר החשוד בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהשאיר מכל ובו חומר הדברה רעיל בדירת המשפחה. מחר הוא ישוחרר למעצר בית עד ליום שני. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו לחמישה ימים נוספים, בטענה שקיים חשש לשיבוש מהלך החקירה. נציג המשטרה, רס"ר פנחס סרי-לוי, אמר בדיון כי מחקירת האירוע עולה שהדברה בוצעה בדירה שלשום. "המדביר השתמש בחומר מסוכן. הוא היה אמור לחזור ביום שישי לאוורר את החומר אחרי שאטם אותו. לפי הודעתו ברגע שהחומר דולף הוא מסוכן. כמו כן, הוא אמר לאם שהחומר מסוכן ושאם יריחו ריח שיברחו מהבית".

בהחלטתו כתב בין היתר השופט יצחק שמעוני: "הלב דואב נוכח הטרגדיה האיומה שפקדה את משפחת הפעוטות. אין כמעט מחלוקת של ביצוע חשד סביר על הדברים שבהם הוא חשוד. מדובר במשיב נעדר עבר פלילי אשר משתף פעולה עם החוקרים. קיים חשש מסויים לשיבוש מהלכי החקירה אם ישוחרר כבר בשלב זה".

סנגורו של החשוד, עו"ד משה שיפמן אמר לאחר הדיון כי יש לאפשר למשטרה למצות את החקירה שלה. "מדובר בעובד בעל שנים של ניסיון במקצוע, מאוד מקובל ומאוד ותיק", ציין עו"ד שיפמן. "הוא הראשון שרץ לבית החולים, ישב והסביר לרופאים מה החומר, הראה להם את החומר ואת הדוגמיות. האיש שיתף פעולה באופן מלא, ולכן גם הוארך מעצרו עד מחר. ביקשתי שיהיה במעצר בית אצלי משום שאנו גרים באותו הישוב".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

עוד במהדורה:

שנה לבחירות, משאל וואלה! חדשות מי המצטיין מבין הח"כים החדשים? 48 חברי כנסת החלו את הקדנציה הראשונה שלהם לפני שנה, עמרי נחמיאס, הכתב הפוליטי של וואלה! ביקש מהח"כים החדשים לדרג את חבריהם.

על העיוורון: הפליאה מסיפור הפיגוע המפוברק של שפרי שפירא, מתמודדת בריאליטי מאסטר שף, מכעיסה את שיר נוסצקי שחושבת שכשזמן המסך שמקבלים המתמודדים נקבע על יכולת סחיטת הדמעות ולא על פי כישרון, חיצי הביקורת צריכים להיות מופנים לתכנית שחגגה על חשבון העיוורון של שפירא.

השבוע בדקה: מהטרגדיות בירושלים, דרך הדוח שחשף את העינויים במשטר אסד, ועוד לפאדיחה של התכנית כוכב נולד. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

התחזית: היום ירידה קלה בטמפרטורות, אבל עדיין חם מהרגיל בעונה. בסוף השבוע נאה, מחר דומה להיום ובשבת התחממות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully