וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בירושלים: "ההורים היו כל הזמן עם יעל ואביגיל"

אביגיל גרוס בת הארבע ואחותה יעל בת השנה וחצי מצאו את מותן בעקבות החשיפה לחומר ההדברה בבית המשפחה בירושלים. אחיהן נאבקים על חייהם. "היו משפחה שמחה"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, דוד קורן, גדעון צנטנר; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

בעוד האחים נאבקים על חייהם במחלקת טיפול נמרץ לב בבית החולים שניידר בפתח תקווה, הותר הערב (רביעי) לפרסם כי שתי האחיות שמתו מוקדם יותר היום מהרעלה בעקבות חשיפה לחומר הדברה בדירת המשפחה בירושלים הן יעל ואביגיל גרוס, בנות שנה וחצי וארבע. הלוויות האחיות יתקיימו מחר בהר המנוחות, שכן ההורים, חרדים שרוצים שלא להלין את המת, שוהים ליד מיטות בניהם.

שני אחיהן, בני שבע וחמש, אושפזו תחילה בבית החולים שערי צדק בירושלים והועברו הערב לבית החולים שניידר בפתח תקווה, שם הם מקבלים טיפול במכונת "אקמו" שנועדה להוות תחליף ללב, שכן הם סובלים מכשל לבבי משמעותי. "הסכנה מאוד משמעותית לחייהם, הזמן יגיד אם נצליח להציל אותם. הכרנו היום לראשונה את הרעל הזה, לא פגשנו אותו בעבר. ממה שלמדנו היום, אין נגדו חומר שיכול לנטרלו", עדכנה סגנית מנהל בית החולים, ד"ר אפרת ברון-הרלב.

אסון ההדברה - כותרות אחרונות:
"סכנה משמעותית לחיי האחים, הם סובלים מכשל בלב"
הרעלת המשפחה בבירה: "החומר לא מקובל בשימוש ביתי"
שתי אחיות מתו מחשיפה לחומר הדברה בבירה

הילד שהורעל מחומרי הדברה בירושלים בכניסה לבית החולים שניידר, ינואר 2014. ניב אהרונסון
אחד האחים מגיע לבית החולים שניידר בפתח תקווה/ניב אהרונסון

בתוך כך, נמשכת חקירתו של המדביר החשוד ברשלנות לאחר שהותיר באחד החדרים בבית המשפחה בשכונת גבעת מרדכי מכל עם רעלן מסוג פוספין. מחר הוא יובא ככל הנראה לדיון בהארכת מעצרו. במשטרה מציינים כי הוא משתף פעולה עם החוקרים. בחקירתו סיפר כי הדביר את הבית לפני יומיים, והותיר את המכל בחדר אטום. החשד נגדו הם שהוא עשה שימוש בחומר אסור, וכן לא אסר על בני המשפחה לשוב לבית לאחר פעולת ההדברה. בנו של המדביר אמר לערוץ 10: "הוא עובד 20 שנה במקצוע, זה לא חדש לו. הוא מאוד מנוסה וותיק בתחום. עושה מאות עד אלפי עבודות כאלו".

שכני המשפחה היו המומים מהאסון הגדול שפקד את השכונה. "כל הבניין הזה הוא כמו משפחה אחת. זו שכונה של פעם, הם היו עושים קידוש אצלנו ואנחנו אצלם", סיפר אוריאל, אחד השכנים. "אני זוכר מהם רעש של שמחת חיים, של פעילות. האמא הייתה תמיד עם חיוך על הפנים, תמיד מברכים אותך בוקר טוב, ברכת שלום. היו תמיד מביאים לך שמחה מהלב. חבל מאוד שקרה להם דבר כזה. נתגעגע לילדות", אמר בעצב.

"מדובר בהורים צעירים שכל חלומם היה לגדל ילדים ומשפחה", סיפר אביאל, שכן נוסף. "הם היו הורים מאוד משקיעים, לקחו את הילדים לטיולים ולגנים הטובים ביותר. היו מאוד מעורבים בגידול שלהם. כל הזמן הם היו יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully