וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרב פינטו: כל מה שאתם צריכים לדעת

17.1.2014 / 0:00

מפקד יחידת העילית של המשטרה, רב מקושר בעל חצר מאמינים ששוויה נאמד בעשרות מיליוני דולר, חבר קונגרס אמריקני וחקירה של ה-FBI. הפרשה שמטלטלת את המשטרה - שאלות ותשובות

מערכת וואלה!

משטרת ישראל חווה בשבועות האחרונים טלטלה גדולה בעקבות הפרשה שפרטיה הותרו אמש (חמישי) לפרסום. במוקד הפרשה, החשד כי קצינים בכירים במשטרה – בהם מפקד יחידת להב 433, ניצב מנשה ארביב, קיבלו טובות הנאה מהרב יאשיהו פינטו. הבדיקה נפתחה בעקבות מידע שנמסר לפני שבועות אחדים ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה שי ניצן, המייחס לארביב ולבנו קבלה לכאורה של טובות הנאה מגורמים המקורבים לרב פינטו. בשלב זה ניצב ארביב עדיין לא נחקר.

הפרשה מסתעפת עד לבולשת הפדרלית בארה"ב – ה-FBI, לאחר שורה של האזנות סתר שביצעה בתיק אחר שמתנהל בארה"ב נגד חבר קונגרס מסטטן איילנד, מייקל גרים. מהאזנות הסתר ומעדויות שמסר פינטו בבולשת, עלו הקשרים שהוא מנהל עם קצינים בכירים במשטרת ישראל.

לאור ריבוי הפרטים והעובדה כי הפרשה סבוכה ומגיעה עד לכדי מעורבות גורמים מעבר לים, להלן כמה שאלות ותשובות שיעשו סדר בדברים.

הפרשה שמטלטלת את המשטרה - כותרות נוספות:
החשד: קצין בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו
המפכ"ל: "מי שלא יעמוד בנורמות - לא יהיה במשטרה"
החוט המקשר בין חקירת הבולשת לפרשת הרב פינטו

החשד: בכיר במשטרה קיבל טובות הנאה מהרב פינטו. אבי כהן
ניצב ארביב עומד מימינו של הרב פינטו ולוחץ את ידו באירוע/אבי כהן

מהי יחידת להב 433?

מדובר ביחידת הדגל של המשטרה. לא פעם כינו בישראל את היחידה ה-FBI הישראלי. היחידה, שהוקמה ביוזמתו של המפכ"ל הקודם, דודי כהן, מתמחה בעיקר במלחמה בפשע המאורגן, אך לא רק. פיצוץ כלי רכבו של הפרקליט בתל אביב, מבנה ארגוני הפשיעה של העבריינים הבכירים בארץ, בהם שלום דומרני, עמיר מולנר ויצחק ארבג'יל הן רק חלק מן הפרשות בהן מתמקדת היחידה. חוקרי היחידה גם מטפלים בעבירות מחשב בישראל, עבירות שחיתות סבוכות ואף מקיימת טיפול כלכלי בארגוני הפשיעה.

מיהו מנשה ארביב?

לוחם וקצין ימ"מ בעבר, מפקד מרחב וימ"רים. ניצב ארביב התקדם במשטרה במהרה, ומונה למפקד מרחב יפתח. בהמשך מילא שורה של תפקידים במשטרה, בהם נספח משטרת ישראל בארצות הברית, שם הסתבך, לטענתו של פינטו, בפרשה הנוכחית. כיום משמש ארביב באחד התפקידים הרגישים והיוקרתיים ביותר במשטרה.

מה הקשר של אפרים ברכה לפרשה?

אם ניתן למצוא בפרשה אדם זך, אזי יהיה זה תת-ניצב אפרים ברכה. על אף הטענות מצדו של הרב פינטו כי גם הוא "ניסה לתפור לו תיק", למעשה במחלקה לחקירות שוטרים השתכנעו כי ברכה, על אף הערצתו של הרב, החליט שלא להיגרר למסכת שחיתות בדמוי המזוודה שהוצעה לו בתמורה למידע, והעביר את המידע לממונים עליו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה הקשר של חבר הקונגרס מייקל גרים לישראל?

מייקל גרים נחשב לאחד הפוליטיקאים האמריקנים התומכים בישראל. גרים מנהל יחסים ידידותיים עם סגן שר הביטחון דני דנון ועם שורת חברי ליכוד נוספים, ואף מייצג את ישראל באור חיובי. אנשיו של פינטו טענו בכמה הזדמנויות כי עקב קשריו של גרים, נוצרה קנוניה ישראלית על מנת לסכל את החקירה שמנהל ה-FBI נגד גרים בפרשת הסחיטה של הרב פינטו בארצות הברית.

מה האינטרס של ה-F.B.I בכל הפרשה?

מבחינת הבולשת האמריקנית, הרב פינטו הוא אתרוג, או נכון יותר עד מרכזי וחשוב בפרשת גרים. כאשר נודע לאנשי ה-FBI כי המשטרה הישראלית המליצה להגיש נגד המקובל כתב אישום, הזעם של אנשי הבולשת עלה. הם ראו כי התיק של גרים חומק להם בין הידיים ועל כן החליטו לפעול. חומרי האזנות של פינטו, שסיפר לסוכנים האמריקנים על קשריו עם הקצינים הבכירים, הועברו לפרקליטות.

מה ההקשר הפוליטי והקשר של הקצינים הנוספים?

בחקירתו טען פינטו כי כאשר מסר עדות נגד גרים בארצות הברית, הוא סיפר כיצד התקשרה אליו שורה של קצינים שביקשו ממנו להניא מלהמשיך בתלונה נגד גרים. עם זאת, בשלב זה במחלקה לחקירות שוטרים לא חושדים במי מן השמות שמסר פינטו.

(עדכון ראשון: 23:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully