וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה המוזרה שהביא ג'ון קרי לשיחות השלום על סוריה

13.1.2014 / 11:50

שר החוץ האמריקני בא לפריז כדי לקדם את כינוס "ועידת ז'נבה 2", והפתיע את מקבילו הרוסי כששלף תפוחי אדמה מובחרים. זו אינה המתנה המוזרה הראשונה שלברוב מקבל מארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הבוקר בא שר החוץ האמריקני ג'ון קרי לפריז, ונפגש עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב. השניים נפגשו במעונו הרשמי של השגריר האמריקני בבירה הצרפתית, כדי לדון בפסגת "ז'נבה 2", שנועדה לשים קץ למלחמת האזרחים בסוריה, שבקרוב ימלאו שלוש שנים לתחילתה.

העיתונאים שהגיעו לחלקו הראשון של המפגש, הופתעו לראות את שר החוץ קרי מציב קופסת קרטון על השולחן, ושולף ממנה שני תפוחי אדמה ארוכים.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי מעניק לעמיתו הרוסי סרגיי לברוב תפוח אדמה. פריז, ינואר 2014. רויטרס
אם זה מה שיגרום לאופוזיציה הסורית להגיע לשיחות הפיוס, אנחנו בעד/רויטרס

קרי הסביר לנוכחים כי באחת משיחות הטלפון שלו עם לברוב, השניים שוחחו על תפוחי האדמה של איידהו, המפורסמים בעולם כולו. "והנה, היום הבאתי את תפוחי האדמה האלה", אמר קרי, והגיש אותם ללברוב. לפי פרסומים בתקשורת הרוסית, "הענקת הירקות לוותה בפרצי צחוק רועמים בקרב שתי המשלחות הדיפלומטיות".

באופן מתבקש, גם לברוב העניק שי לאמריקנים בתום המפגש, אך העניק אותו דווקא לדוברת הנאה של קרי, ג'ן סאקי: היא קיבלה כובע "אושנקה" צבאי, ורוד וצמרירי. סאקי הודתה ללברוב ולדוברת הרוסית שלו, מריה זחרובה, "על הסיוע בהגנה מהקור מהחורף". זהו ניסוח לקוני מאוד, שכן הבית הלבן מחרים את אולימפיאדת החורף שרוסיה תארח בעוד שלושה שבועות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דוברת משרד החוץ האמריקני ג'ן סאקי עם כובע אושנקה שקיבלה משר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. פריז, ינואר 2014. משרד החוץ הרוסי, אתר רשמי
למרות הכובע, בכירי הממשל האמריקני לא מתכוונים להגיע לאולימפיאדת החורף ברוסיה. מימין: השר ג'ון קרי, הדוברת הרוסית מריה זחרובה, הדוברת האמריקנית ג'ן סאקי והשר הרוסי לברוב/אתר רשמי, משרד החוץ הרוסי

זו אינה הפעם הראשונה ששר החוץ לברוב מקבל מתנה ייחודית, ואולי מוזרה, ממקבילו האמריקני. ב-2009 הוא נפגש בז'נבה עם שרת החוץ דאז הילרי קלינטון, שהעניקה לו "כפתור לאתחול היחסים".

הכפתור, שעוצב כלחצן אדום לשיגור פצצה, נועד לסמל את חידוש היחסים בין וושינגטון למוסקבה, אחרי תקופה של מתיחות דיפלומטית שנגרמה בין השאר בגלל המלחמה בגאורגיה, ומהמיזם של נאט"ו להצבת מערכות טילים במזרח אירופה.

קלינטון אמרה ללברוב בגאווה כי "אנשי הצוות שלנו עבדו קשה כדי לדייק בכיתוב ברוסית על הכפתור". השר הרוסי השיב בעוקצנות כי האמריקנים דווקא שגו בכיתוב שחרטו על המתנה: במקום המילה "אתחול", נכתב בטעות "עמוס יותר על המידה".

פוסטים קודמים בבלוג החוץ:
האם נשיא חדשות FOX הוא אנטישמי מטורף ועבריין מין?
הגיע הזמן שביבי ילמד מהסינים ויוותר על הסיגר המפורסם
לבנון סוערת | הזמרת פיירוז: "אני מעריצה של נסראללה"

אוריה כנף uriah_c@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully