וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודת הוקרה לכלכלה הישראלית

חזי שטרנליכט

12.1.2014 / 6:47

המינוי של סטנלי פישר לתפקיד סגן יו"ר הבנק הפדרלי הוא אות כבוד לישראל. אחרי הכל, פישר "שלנו" הגיע לפיסגה חדשה, וזה לא עניין פעוט. זה לא רק שדרוג לאיש, אלא תעודת הוקרה לכלכלה הישראלית. האתגרים שמולם יעמדו ג'נט ילן ופישר בצמרת הבנק הפדרלי שונים מאלה שהתעסק איתם במזרח התיכון. הם יישבו בתוך חדר הפיקוד שישפיע על גורל הכלכלה העולמית.

בסוף השבוע התפרסם בוושינגטון דו"ח משרות לחודש דצמבר - רק 74 אלף משרות נוספו לכלכלה האמריקנית, מספר נמוך לעומת תוספת של כ?200 אלף משרות שהעריכו הפרשנים. המדיניות המכונה "הקלה כמותית", שהוביל היו"ר היוצא בן ברננקי, יצרה פלונטר מסובך. היא מייצרת מצב שממשלת ארה"ב מנפיקה איגרות חוב ומייצרת פצצת חוב לאומי אדירת מימדים, ומצד אחר אותה ממשלה - כלומר הבנק הפדרלי - קונה חלק מאיגרות החוב שלה. זהו פלונטר מסוכן. אם השווקים יאבדו אמון, נחווה מגה?מפולת. זו תוצאה של עידן שבו נגידי הבנקים המרכזיים מנסים להתחפש לגיבורי על; וזה גם המבחן הגדול של ילן?פישר - מבחן נגידי?העל.

פישר נכנס לכלכלה שמזכירה מכונית אמריקנית רגע לפני כניסה לטיפול מורכב במוסך. היא נוסעת בסדר, שותה דלק ולא נראית נוצצת, אולם גם לא מושבתת לצד הכביש. פישר יצטרך לחשוב איך מחזירים לה את הברק. את ישראל עזב עם בועת נדל"ן מנופחת, שער דולר נמוך, שמכביד על התעשיינים ולכן מסוכן למקומות העבודה, וצמיחה שהעריך כי נמצאת במגמת היחלשות. באמריקה יהיה עליו לחשוב איך מפרקים את פצצת החוב הלאומי ואת מדיניות ההקלה הכמותית, בלי להפוך את הכלכלה האמריקנית לטוטאל?לוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully