וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נשיא חדשות FOX הוא אנטישמי מטורף ועבריין מין?

8.1.2014 / 18:11

ביוגרפיה חדשה מתארת את רוג'ר איילס כמנהל כוחני וגס, שרומס עובדים ולועג לעמיתיו, וכמי שאף הציע 100 דולרים לכפופה לו תמורת יחסי מין. פוקס: מחבר הספר משקר מתוך נקמה

רוג'ר איילס, נשיא חדשות פוקס. AP
מנהל חדשות פוקס, רוג'ר איילס. לפחות הרייטינג בשמיים/AP

בקהילת התקשורת בארה"ב ממתינים בקוצר-רוח, ועם לא מעט שמחה לאיד, לפרסום הביוגרפיה החדשה של נשיא "חדשות פוקס", רוג'ר איילס. בין היתר, נטען בספר כי איילס, בן 73, הציע קידום לעובדת בתנאי שתקיים עמו יחסי מין.

איילס מונה לנשיא ולמנכ"ל הערוץ ב-2005. תחת ניהולו, נסק מעמדה של "חדשות פוקס", והיא הפכה לרשת כבלים הנצפית ביותר בארה"ב. בשנה שעברה, משכה "פוקס" יותר צופי חדשות מאשר שתי המתחרות הגדולות (MSNBC ו-CNN) גם יחד.

המנהל העוצמתי, שהיה יועץ תקשורת לכמה נשיאים רפובליקנים, מתואר בספר כאדם כוחני וגס רוח. הוא מרעים בקולו, רומס את עובדיו ולועג לעמיתיו (כולל לבנו של הבעלים, רופרט מרדוק).

ה"ניו יורק טיימס" זכה להצצה מוקדמת לביוגרפיה, ששמה "הקול הרם ביותר בחדר" ("The Loudest Voice in the Room"). את הספר חיבר העיתונאי והסופר גבריאל שרמן, מה"ניו יורק מגזין". הספר יתפרסם ב-21 בינואר.

אחת ההאשמות החמורות בספר נוגעת לתקופה שבה איילס שימש מנהל בכיר בערוץ חדשות הכלכלה CNBC. לפי ה"טיימס", מפיקת חדשות בשם רנדי האריסון סיפרה כי בזמן שניהלה מגעים על גובה משכורתה, איילס הציע לה לקבל עוד 100 דולרים בשבוע, "אם תסכימי לשכב איתי בכל פעם שארצה".

תקרית נוספת מתארת את התקופה שבה עבד איילס ברשת האם, NBC. במהלך עימות עם מנהל בכיר, דיוויד זסלב, הוא הטיח בו "קללה אנטישמית גסה". רשת פוקס ואיילס הכחישו את שתי התקריות. זסלב, בנוסף, אף טען שהוא ואיילס חברים טובים.

רשת פוקס פתחה במערכה משותפת עם כלי תקשורת שמרניים אחרים, והכריזה מלחמה יח"צנית נגד מחבר הספר, בטענה שהביוגרפיה "נקמנית" ומבוססת על שקרים. ההסבר הוא ששרמן לא זכה לשיתוף פעולה עם איילס בכתיבת הביוגרפיה, ולכן בדה מלבו חלקים גדולים מהתוכן.

גבריאל שרמן כתב את הביוגרפיה במשך שנתיים וספרו מעורר סקרנות גדולה בקרב עיתונאים בארה"ב. רשת החדשות הפופולרית נתונה ללעג קבוע מצד הקומיקאים בארה"ב, בשל הטון האולטרה-שמרני של דיווחיה. איילס, כאמור, לא התראיין לשרמן במהלך כתיבת הספר, אך כמהלך-נגדי, נתן גישה מלאה לארכיונו לעיתונאי זאב חפץ, לשם כתיבת ביוגרפיה אחרת, אוהדת למדי, שפורסמה תחת הכותרת "Off Camera". בספר הזה אין תשובה לשאלה שבכותרת.

טורים קודמים
ניו יורק טיימס התנצל על תמונה שפרסם בכתבה על רצח בעפולה
דרמה בלבנון | הזמרת פיירוז: "אני מעריצה את חסן נסראללה"
האם ביבי ילמד מהסינים - ויוותר סוף סוף על הסיגר המפורסם?

אוריה כנף uriah_c@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully