וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר החיילים שהתאבדו ב-2013: הנמוך אי פעם

1.1.2014 / 17:40

על פי נתוני אגף כוח אדם, בשנה האחרונה מתו 40 חיילים - הנתון הנמוך זה עשור. בצבא מציינים כי הודות לסיוע נפשי לחיילים ירד מספר המתאבדים ב-75% תוך ארבע שנים

לוחמות בגדוד קרקל. דובר צה"ל
ירידה במספר החללים. לוחמי צה"ל בפעולה/דובר צה"ל

שנת 2013 הייתה השנה בה נרשם מספר החללים הנמוך בצה"ל זה עשור – כך עולה מנתוני אגף כוח אדם בצבא שפורסמו היום (רביעי) עם פתיחתה של השנה האזרחית החדשה. על פי נתוני אגף כוח אדם בצבא, בשנה האחרונה נהרגו 40 חיילים, וזאת לאחר שב-2012 נהרגו 42 חיילים, ובשנה שלפני כן 54. ככלל, מנתוני אכ"א עולה כי הנתונים בשנים האחרונות נמוכים משמעותית מאלו של לפני כעשור. לשם ההשוואה, בשנת 2004 נהרגו 112 חיילים, ב-2005 נהרגו 99, וב-2006, עת מלחמת לבנון השנייה, נרשם מספר שיא בעשור האחרון – 193 חללים, ביניהם 121 במלחמה.

גם במספר המתאבדים מצביעים נתוני אכ"א על ירידה בשנים האחרונות, ובפרט ב-2013 בה אף נרשם המספר הנמוך ביותר מאז הוקם צה"ל. לפי הנתונים שהוצגו, בשנה שחלפה התאבדו שבעה חיילים בלבד, לעומת 14 ב-2012, 21 ב-2011 ו-28 בשנת 2010. מדובר בירידה של 75% תוך ארבע שנים. קצין בכיר באכ"א אף ציין היום כי בכל מקרי ההתאבדות שאירעו בשנים האחרונות לא נמצא קשר לשירות הצבאי. הקצין הדגיש כי הוחלט להרחיב את אחריות המפקדים למעקב אחר מצבו הנפשי של החייל באמצעות דיונים הכוללים גם גורמי מקצוע. נוסף על כך, הוחלט כי מכל צוער שיודח מקורס קצינים בבה"ד 1 יילקח הנשק האישי בשעות הראשונות שלאחר ההדחה.

צבא וביטחון - כותרות נוספות:
הפיתוח החם בצה"ל: ה"ווייז" המוצפן של מטוסי הקרב
לא מסתננים: גדר הגבול מול מצרים תהפוך ל"חכמה"
"כמו נשר בשמיים": המל"ט הישראלי שכובש את העולם

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר. רויטרס
נשברה הסטטיסטיקה החיובית בתאונות אוויריות. מסוק אפאצ'י של חיל האוויר/רויטרס

בקטגוריית תאונות הנשק ותאונות האימונים שהסתיימו במוות, הצליח הצבא להוריד את האירועים לאפס – זו השנה השלישית ברציפות. כמו כן, בכל הנוגע להיקף החיילים שנפצעו באורח קשה בפעילות מבצעית ותאונות מסוגים שונים נרשמה ירידה. בשנת 2013 נפצעו 40 חיילים לעומת 70 בשנת 2012 ו-68 חיילים בשנת 2009. אולם, בניגוד לנתונים החיוביים בקטגוריות האמורות, בקטגוריית תאונות אוויריות נשברה סטטיסטיקה חיובית של שנתיים בהן לא נרשמו הרוגים כלל. זאת, לאחר שבשנה האחרונה נהרגו שני חיילים בהתרסקות מסוק.

באכ"א התייחסו היום גם לסוגיית הנעדרים והחללים שמקום קבורתם לא נודע. על פי הנתונים, כיום רשומים חמישה נעדרים - שלושת נעדרי סולטן יעקב: יהודה כץ, צבי פלדמן, וזכריה באומל, רון ארד וגיא חבר. לצד זאת, מאז מלחמת השחרור צה"ל ממשיך להפעיל מאמצים כדי לאתר 179 חללים שמקום קבורתם לא נודע: 98 ממלחמת העצמאות, 56 מהמערכות שבין מלחמת העצמאות ועד יום כיפור, 19 ממלחמת יום הכיפורים ושישה לאחר מלחמת יום כיפור. בחמש השנים האחרונות אותר מקום קבורתם של 22 חללים.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully