וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "לבני לא צריכה לחלק ציונים לשרים"

שרת התרבות והספורט התייחסה במשדר "חי בכנסת" לביקורת של שרת המשפטים על ההצעה שעברה בוועדת השרים לסיפוח בקעת הירדן. יחימוביץ' על לפיד: מסיבת עיתונאים על גבינה - מביך

מערכת וואלה!

השבוע ב"חי בכנסת" אנחנו מביאים לכם את כל מה שחשוב בסדר היום הפרלמנטרי: החל מחקיקה בצל המשא ומתן המדיני, דרך תקנה לשינוי התקציב האזרחי ועד להצעה להגדלת הסל הבריאותי. מבולבלים? כתבנו הפוליטי עמרי נחמיאס וכתבנו המדיני אמיר תיבון יסבירו ויאירו את מסדרונות הכנסת החשוכים, ויארחו שורה של חברי כנסת לשיחות על ענייני היום.

חי בכנסת - משדרים קודמים

שרת התרבות והספורט לימור לבנת שוחחה על הצעת החוק של חברת הכנסת מירי רגב להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן, שעברה בוועדת השרים לחקיקה. "בקעת הירדן, נשארה חגורת הביטחון של ישראל. מותר לנו וחובתנו לומר – יש לנו כמדינה, כממשלה, קווים אדומים ואנו רואים בהם דבר חשוב ביותר", אמרה לבנת. היא תקפה את הביקורת של שרת המשפטים שהגישה ערר על ההצעה: "שרת המשפטים ציפי לבני לא ממונה לעשות פירוש רש"י וגם לא פירוש לבני להצבעות של שרי הליכוד ולא של שרים אחרים. הצבענו בעד ההצעה משום שאנו מאמינים שהיא נכונה. שרת המשפטים לא נהגה באופן הראוי כשחילקה ציונים לשרים".

"כיוון שהוגש ערר למליאת הממשלה הן על ידי לבני והן על ידי לפיד ופרי, ראש הממשלה יכול לקבור את ההצעה ולא להעלותה לסדר היום", הוסיפה לבנת. "אבל אולי דווקא ראש הממשלה, שהכריז על בנייה, יחשוב שנכון דווקא להראות שיש מקומות שבהם הוא לא מוכן לוותר".

לימור לבנת בחי בכנסת: "לבני לא צרכה לחלק ציונים לשרים". מערכת וואלה!
"ראש הממשלה יכול לקבור את ההצעה ולא להעלותה לסדר היום". לבנת במשדר "חי בכנסת"/מערכת וואלה!

חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה) שוחחה עמנו על הצעדים התקציביים האחרונים של הממשלה. "מדינה נותנת פחות שישה מיליארד שקלים - זה פחות ברווחה, בבריאות, בחינוך. לא צריך להתרשם מספין פה ושם", אמרה על ההזולה הצפויה של מחירי הגבינות. "זה חסר תקדים לכנס מסיבת עיתונאים על פיקוח על גבינה", ביקרה יחימוביץ' את לפיד. "להעביר תקנות של פיקוח זה דבר שעושים פקידים ולא מכנסים בגללו מסיבת עיתונאים. זה כל כך פוליטיקה ישנה וזה כל כך מביך – מסיבת עיתונאים על גבינה. יש מי שחושב שהחיים הם ספין אחד גדול", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגחיכה את החלטת לפיד לכנס מסיבת עיתונאים כדי להודיע על הוזלת הגבינה. לפיד ויחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אישור החוק לסיפוח בקעת הירדן בוועדת השרים לענייני חקיקה, אמרה יחימוביץ' כי "שום דבר לא ייצא מזה, זאת קואליציה נורא מוזרה כי היא מתנהגת כמו אופוזיציה". לדבריה, יש כאן העכרה של האווירה ביחסים עם האמריקנים. אני לא מקבלת את ההצגה של נתניהו כמבוגר האחראי כשהילדים משתוללים; נתניהו הוא איש ימין מדיני, הוא איש ימין כלכלי. אני מניחה שתבוא הצעה להסכם מסגרת אמריקני ואני מניחה שנתניהו לא יעז לומר 'לא', ואני מניחה שלא ייצא מזה שום דבר. כל עוד נתניהו הוא ראש ממשלה, לא יהיה הסדר מדיני".

"אף אחד מאתנו לא שש להיפרד מבקעת הירדן", הבהירה, "אך אין לנו חזית במקום הזה. ממזרח לא תבוא הרעה. השתנו התנאים האסטרטגיים לחלוטין. גם ההכרה בקרב אזרחי ישראל, מהימין הרך ועד השמאל הציוני הוא שפתרון שתי המדינות הוא הכרח כדי לשמור על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. מדברים על בקעת הירדן כשבכלל אין קווים מובילים, אין הסדר, אין משא ומתן – זו בדיחה".

הצעה להגדיל את סל התרופות

ח"כ אילן גילאון (מרצ), שמבקר בחריפות את הסכום שמקצה הממשלה לשירותים הרפואיים, התייחס להחלטת ועדת סל התרופות שפורסמה היום: "הוועדה עושה את העבודה שלה מצוין. אני רוצה לברך על כל מה שנכנס לתוך הסל כי זה מוצדק. אני מצר על כל אלה שלא נכנסו. הצענו דרך אחרת לממן את הסל - ללכת על פי עיקרון אוטומטי של התרחבות דמוגרפית והזדקנות האוכלוסייה", אמר. "יש לי טענות לסדר העדיפויות בו נמצא תקציב הבריאות בארץ", הבהיר מנגד, והוסיף כי "לא מזמן אושרו עוד שלושה מיליארד שקלים למשרד הביטחון. סטטיסטית יותר אנשים מתים מסרטן מאשר מהגרעין האיראני".

היום נקבע גורלם של רבים מתושבי המדינה, כמו בכל שנה, עם פרסום החלטת ועדת סל התרופות באשר לתרופות ולטכנולוגיות שיסובסדו על ידי המדינה בשנת 2014. עלות התוספת לסל עליה הוחלט היום עומדת על 300 מיליון שקלים בלבד ולכן נאלצו חברי הוועדה "לחתוך בבשר החי", כפי שאמר פרופסור יונתן הלוי שעמד בראשה, שטען גם כי יש צורך בתוספת של 600 מיליון שקלים. בדיוק לשם כך העלה חבר הכנסת אילן גילאון (מרצ) הצעת חוק הקובעת שסל הבריאות יגדל ב-2% מדי שנה בנוסף לגידול הקיים על פי מדד יוקר הבריאות, ויתעדכן לפי השינויים הדמוגרפיים במדינה בשל הזדקנות האוכלוסיה.

השבוע הצטרפה אלינו שוב גם מנכ"לית התנועה לחופש המידע, עו"ד אלונה וינוגרד. התנועה מקדמת פרסום מידע הנמצא ברשויות ציבוריות החלות תחת חוק חופש המידע, בעיקר בעתירות ואמצעים משפטיים אחרים. אולם מה בנוגע לגופים שאינם תחת חוק חופש המידע? וינוגרד מנתה עבורינו את הארגונים שהצליחו עם השנים "לחמוק" מהדרישה לחשוף את מסמכיהם ונהליהם, על אף היותם ארגונים הממומנים על ידי המדינה ופועלים למטרות ציבוריות, כגון הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) והסוכנות היהודית.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully