וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמצאה הדרך לייעל את הטיפול בסרטן?

קובי מנדל

26.12.2013 / 0:07

מחקר שנערך בבית החולים רמב"ם מצא שתאי חיסון שתפקידם להילחם במחלה, מסייעים לעמידות המערכת החיסונית לכימותרפיה. הממצא צפוי להוביל למציאת פתרונות טיפול נוספים

אילוסטרציה. ShutterStock
גידול סרטני/ShutterStock

נמצאה הדרך לשפר את יעילות הטיפול בסרטן? חוקרים בבית החולים רמב"ם בחיפה טוענים כי במחקר שנערך בבית החולים בתמיכת הקרן הלאומית למדע והקרן הבינלאומית אמריקה-ישראל, נמצא כי דווקא תאי החיסון שתפקידם להילחם בתאי הסרטן – גורמים לעמידות של המערכת החיסונית לכימותרפיה. ממצא זה עשוי להוביל למציאת פתרונות יעילים יותר למאבק בגידולי סרטן שונים, אשר כיום קשה לרפואה המודרנית להתמודד עמם.

המחקר החדש מצביע על כך שמקרופאגים - אחד מסוגי התאים המרכיבים את המערכת החיסונית, שתפקידם לסלק גורמים זרים מהגוף - משפיעים על העמידות נגד אחת התרופות הכימותרפיות החזקות בשוק - גמציטבין (Gemcitabine). בתרופה זו משתמשים לשם טיפול בגידולים סרטניים רבים כמו סרטן הלבלב, הריאה, שלפוחית השתן וסרטן השד. במחקר נבדקו תרופות כימותרפיות רווחות נוספות הנמצאות בשימוש.

"במשך עשרות שנים היינו עדים לתוצאות מאכזבות של טיפול בתרופות כימותרפיות נגד מחלה גרורתית. התוצאות שלנו מציעות מנגנון חדש (להתמודד עם) עמידות תרופות נגד הסרטן", אמר פרופ' זיו גיל, מנהל מחלקת כירורגיית אף, אוזן וגרון וראש?צוואר ברמב"ם, שעמד בראש צוות המחקר. לטענתו של פרופ' גיל, המשמעות הקלינית של המחקר היא ששילוב של תרופות המשפיעות על התפתחות עמידות, יחד עם טיפול כימותרפי, יכול להביא לשיפור יעילות הטיפול נגד גידולים סרטניים, אשר כיום לרפואה אין פתרון כנגדם.

מחלת הסרטן - כתבות נוספות:
כתבת נבדקה בשידור חי, וגילתה: "יש לי סרטן"
"עלייה מדאיגה בסרטן הפה" – בגלל מין אוראלי
חידוש מהפכני: "סכין חכמה" תזהה סרטן ב-3 שניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully