וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנות מאסר נגזרו על צעיר שרצח אדם שאנס אותו

יונתן ימר, בן 27 מנתניה, ירצה עונש מאסר ממושך לאחר שהורשע ברצח של ירון איילין ב-2010. השופטים ציינו כי בהחלטתם לקחו בחשבון את הודאתו, את סבלו ואת מצבו הרפואי

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (ראשון) 20 שנות מאסר על יונתן ימר, בן 27 מנתניה, אשר הורשע ברצח ירון איילין בן ה-24 ב-2010. ימר טען לכל אורך משפטו כי רצח את איילין כהגנה עצמית, משום שחשש שיתקוף אותו מינית אחרי שביצע בו מעשי סדום בעבר, אך השופטים דחו טענה זו והרשיעו אותו בספטמבר השנה.

הורשע ברצח צעיר: "חששתי שיתקוף אותי מינית"

בגזר הדין ציינו השופטים כי הנאשם ניצל שעת כושר בעת שהמנוח הפנה גבו אליו. "בתחילה התכוון 'רק' לחנוק אותו כדי ללמד אותו לקח, ובהמשך התגבשה אצלו ההחלטה להמית את המנוח כדי לשים קץ לסבלותיו ממנו, להיותו נתון לסחיטה כספית ולהתעללות מינית - 'רציתי ללמד אותו לקח ובסוף זה הגיע למצב שהרגתי אותו'", צוטט ימר בגזר הדין.

גזר דין ליונתן היילו ימר המואשם ברצח מי שאנס אותו, דצמבר 2013. נמרוד סונדרס
"נגיש ערעור לבית המשפט העליון". ימר בבית המשפט, הבוקר/נמרוד סונדרס

השופטים קבעו גזר דין של 20 שנה ולא מאסר עולם כפי שמקובל במקרי רצח, לדבריהם משום שלקחו בחשבון את הודאתו, את הסבל שחווה בידי הנרצח ואת נסיבות חייו, כמו גם את מצבו הרפואי, בהיותו חולה אפילפסיה. עם זאת, דחו השופטים את הטענה שיש לבחון את המעשה על רקע מוצאו האתיופי של ימר המשפיע על תחושת הקורבנות שלו כתוצאה מהתקיפה המינית.

בכתב האישום נטען כי ימר רצח את איילין בעקבות סכסוך כספי בין השניים. עוד נטען כי ביום הרצח ימר היה שתוי, והשניים שוחחו עד שזה התנפל על הקורבן מאחור, חנק אותו והכה בראשו באמצעות לבנה כמה פעמים. לאחר מכן, גרר אותו עד למכולת אשפה שהייתה בסמוך.

שעות אחדות לאחר מכן, ימר הסגיר את עצמו למשטרה והודה בביצוע המעשה. הוא טען כי פחד מאיילין, וכי הוא סחט ממנו כספים כמה פעמים. פרקליטו של ימר, עו"ד אלון אייזנברג, טען כי הוא סבל מקנטור מתמשך מצד הקורבן, כמו גם מהשפלה ומביזוי, מגניבות, מסחיטה ומאיומים, והשיא היה כשביצע בו מעשי סדום.

עם זאת, בית המשפט קבע כי ימר קיבל החלטה מחושבת שזהו המוצא היחיד שלו. השופטים קבעו כי מדברי ימר עולה שמה שהניע אותו היה הרצון לנקום בנרצח על הפגיעה המינית ולהשתחרר ממנו אחת ולתמיד. "עדותו המפורטת והברורה על פעולותיו באותו לילה מצביעה על כל שהנאשם היה במלוא חושיו, פעל באופן מחושב והבין את תוצאות מעשיו בזמן אמת", נכתב בהכרעת הדין. עוד קבעו השופטים כי עדותו של הנאשם בבית המשפט לא עולה בקנה אחד עם הגרסה שמסר במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"הנרצח רצח את ימר נפשית שלוש פעמים"

עו"ד אלון אייזנברג, המייצג את הנאשם, אמר בתום הדיון: "מדובר בנאשם שנאנס על ידי המנוח פעמיים, לא פעם אחת - פעמיים, והפעם השלישית, לפני שהנאשם הביא למותו. הוא לא חיפש לנקום בו. זה היה המנוח שהופיע באותו לילה איפה שהנאשם ישב, במרכז המסחרי, משום מקום, לקח אותו לחנייה מאחור, אלא שהפעם הנאשם הקדים אותו וחנק אותו".

עו"ד אייזנברג הוסיף כי הבעיה העולה מגזר הדין אינה משפטית. "אפשר להתווכח אם זה הגנה עצמית או הריגה או רצח באחריות מופחתת", הסביר. "העניין הוא במישור האנושי. בית המשפט היום הרשיע אדם נורמטיבי, שמעולם לא הסתבך עם החוק, בעוד שהמנוח הורשע באונס של קטינה בת 12, הכה והתעלל באתיופים אחרים בשכונה וישב שנתיים מאסר בפועל. למעשה בית המשפט היום הרשיע ברצח קורבן אונס, שהמנוח לקח אותו ורצח אותו נפשית שלוש פעמים".

עוד הוסיף הפרקליט כי יוגש ערעור בעניין לבית המשפט העליון, "ואני בטוח שיתרשמו שמדובר בהגנה עצמית. לא ייתכן שאדם שנתקל באנס פעם שלישית ומבין שהאנס לוקח אותו עוד הפעם והולך לבצע את אותו ריטואל, אין לו את הזכות להקדים אותו ולהגן על עצמו. זה כל הסיפור וזה כל התיק".

הוא טען כי הנאשם שוחרר לפני כשנה לחלופת מעצר, ואמר: "בהחלטת השחרור קבעה השופטת ארבל תקדים. היא הבינה כי התיק יסתיים בזיכוי או בענישה מופחתת מאוד – בטח לא ב-20 שנות מאסר לקורבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully