וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד 5 "חיילים" של מולנר: "תכננו לפגוע"

גלעד גרוסמן

18.12.2013 / 12:50

החמישה המזוהים עם ארגון הפשיעה של עמיר מולנר היו בדרכם לפגוע ב"יעד" שזהותו טרם ידועה. לפי האישום, מולנר עצמו נכח באירוע, שהסתיים בלא כלום אחרי שהקורבן לא הגיע

צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק
אנשיו של אמיר מולנר מובאים להארכת מעצר, דצמבר 2013. ניב אהרונסון
אנשיו של מולנר בדיון בבית המשפט/ניב אהרונסון

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (רביעי) כתב אישום נגד חמישה נאשמים המזוהים עם ארגון הפשיעה של עמיר מולנר. החמישה - משה בית-עדה, ליאור בליסה, ליאור עבאדה, אדם יצחק וקובי דגן - נאשמים בעבירות של אחזקת נשק ובכוונה לפגוע באדם לא ידוע. זאת, בשל סכסוך ביניהם או בין מולנר לאותו אדם. מולנר עצמו אינו נמצא בארץ זה זמן מה, ולכן לא נחקר עדיין בפרשה. "אין שחר לדברים האמורים בכתב האישום", אמר עו"ד תמיר סננס, שמייצג את ליאור בליסה. שאר הנאשמים מיוצגים על ידי עורכי הדין שי נודל גיא פרידמן, ירון גיגי ושחר חצרוני.

על פי כתב האישום, עליו חתומה באופן חריג פרקליטת מחוז תל אביב, עורכת הדין נאוה שילר, במהלך חודש אוקטובר נתגלע סכסוך בין הנאשמים או מולנר לבין האדם שזהותו אינה ידועה לפרקליטות. לטענת הפרקליטות, הנאשמים קשרו עם מולנר לפגוע באותו אדם, שהיה אמור להגיע לבניין ברמת גן שבו התגוררו שלושה מהנאשמים.

מכתב האישום עולה, שכדי לפגוע באותו אדם הביא בית-עדה לבניין אקדח שנגנב בשנת 2006 מבית במושב צפריה. בית-עדה גם היה אמור להיות זה שייפגע באותו אדם. בית-עדה ועבאדה הגיעו לבניין כשהם מצוידים באקדח. בית-עדה נכנס אל תוך בניין המגורים כשקסדת אופנוע על ראשו ואקדח שלוף בידו. הוא ועבאדה עלו אל לובי הבניין, שם הצטרף אליהם יצחק. באותו זמן נכנס גם מולנר לבניין כשהוא מלווה בשני מאבטחים ובבליסה. מולנר הגיע אל המקום כשהוא מצויד באפוד מגן.

החמישה, לפי כתב האישום, עלו לדירתו של בליסה, ומספר דקות לאחר מכן עזב מולנר את המקום. לאחר מכן חזרו ארבעה מהנאשמים אל לובי הבניין, נכנסו לגרם המדרגות, והמתינו ל"מטרה". בשלב מסוים הבחינו הארבעה בהתרחשות חשודה מחוץ לבניין, וסברו כי יעד הפגיעה מתקרב למקום. הם הסתערו לכיוון הכניסה לבניין. אולם כשהבינו שהיעד לא הגיע, חזרו ללובי. לאחר זמן מה עזבה החבורה את המקום. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

עוד בנושאי פלילים:
11 איש מצמרת ארגון הפשיעה של מולנר נעצרו
ביקורת על הפרקליט שרכבו פוצץ: הקל עם מניח מטען
בכיר אצל אברג'יל: "כשאתה יעד לחיסול - אתה בורח"

ליאור בניסה מאנשיו של אמיר מולנר בהארכת מעצר, דצמבר 2013. ניב אהרונסון
נכנסו לגרם המדרגות, והמתינו ל"מטרה". ליאור בליסה, אחד החשודים, בהארכת המעצר/ניב אהרונסון

לפני שבועיים נתפס והושבת ג'יפ ששימש את מולנר, לאחר שהתברר כי הוא ממוגן בניגוד לחוק. כלי הרכב, מסוג טויוטה לנד קרוזר, נלכד ברמת גן בפעילות משותפת של שוטרי אגף התנועה ולהב 433 (היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן). הטיפול הועבר לחוקרי היחידה. כלי הרכב, הנמצא בבעלות אחד מאנשיו של מולנר, נעצר לבדיקה שגרתית בידי שוטרי אגף התנועה, כשאדם אחר המקורב לראש ארגון הפשע אוחז בהגהה. עד מהרה גילו השוטרים כי הרכב משמש, בין השאר, גם את מולנר עצמו. הם נדהמו מכמות המיגון בג'יפ ומיד יצרו קשר עם יחידה להב 433. בין היתר, בכלי הרכב נמצאה מצלמה שמצלמת ב-360 מעלות וחלונות מושחרים וממוגנים מפני ירי. לאחר התייעצות, הוחלט כי מיגון מסוג זה הוא אינו תקני ועל כן הוחלט להשבית את הרכב. במשטרה זימנו לחקירה את הנהג ובהמשך צפוי גם מולנר להיחקר בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully