וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה נערכת לסגור את איילון, כביש 6 נסגר ונפתח

כתבי וואלה!

13.12.2013 / 13:06

הנסיעה בציר התנועה המרכזי נסגרה בין מחלף שורק למחלף דניאל למשך כשעה וחצי. במקביל נשקלת האפשרות לסגור את התנועה באיילון. מוקדם יותר פורסמה הודעה לפיה הנסיעה בכבישי הארץ "מסוכנת"

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר, אבי כהן עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, סגרה היום (שישי) המשטרה את התנועה בכביש מספר 6 בין מחלף שורק לבין מחלף דניאל, למשך כשעה וחצי, שאחריהם הוא נפתח מחדש לתנועה. במשטרה נשקלת האפשרות לסגור את הנסיעה בנתיבי איילון בשל סכנת הצפה. נכון לשעות הצהריים גובה המים באיילון הגיע ל-1.20 מטרים מתחת לפני שפת הכביש.

כמו כן, בשל השלג הכבד שירד בירושלים אתמול במהלך היום ובלילה, הצירים המובילים אל העיר נחסמו לתנועה ונותרו חסומים גם היום. מאות נהגים נותרו תקועים בכבישים, והעירייה והמשטרה קוראות לציבור להישאר בבתים. כביש 1 נחסם לתנועה לשני הכיוונים בין מחלף בן שמן לגינות סחרוב, וכך גם כביש 443 לכל אורכו. באזור גוש עציון נחסמו צירים רבים, בהם כביש המנהרות. במשטרה קראו לכלל הנהגים להימנע מנסיעות מיותרות בכל רחבי הארץ, ולא להתקרב לצירים החסומים. "על משתמשי הדרך להימנע מלצאת מהבתים ברכביהם, כולל רכבי שטח. נסיעה בצירי התנועה מהווה סכנת חיים של ממש", נכתב בעמוד הפייסבוק של המשטרה.

נחל איילון לקראת הצפה, דצמבר 2013. דרור עינב
"על משתמשי הדרך להימנע מלצאת מהבתים ברכביהם"/דרור עינב

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פנה לרמטכ"ל בני גנץ בבקשה שצה"ל יתערב ויסייע בחילוצם של מאות אזרחים שנתקעו על צירי התנועה לירושלים, ושהמשטרה אינה מצליחה להגיע אליהם. הפינוי מכביש 1 הסתיים, וכעת עיקר המאמצים מרוכזים סביב המאמץ לחלץ את הנוסעים מכביש 443. "אנו בקרב מול סופה נדירה בעוצמתה. אנו פועלים כרגע בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לחלץ את כל האנשים שנתקעו בסופה. רק לאחר שתגיע הפוגה ניתן יהיה לפתוח את צירי התנועה", אמר ברקת הבוקר. המשטרה והעירייה יצאו בהודעה משותפת הקוראת לציבור בירושלים לא לצאת מהבית ולא לנסות להגיע לעיר. כל קווי החירום שהעירייה הפעילה שותקו ואין בעיר תחבורה ציבורית כלל.

בצה"ל נענו לבקשתו של ברקת, ונערכים לסייע לנהגים. בין היתר, הקים פיקוד העורף מרכז שליטה ייעודי בלטרון ובמהלך הלילה הוקפצו לאזור כוחות פיקוד העורף וכוחות פיקוד המרכז אשר החלו לפעול באזור באמצעות כלי רכב ייעודיים, על מנת לפנות את הצירים ולהעביר את הנהגים לאתר חלופי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נחל איילון לקראת הצפה, דצמבר 2013. דרור עינב
נתיבי איילון, היום/דרור עינב

ממשרד הביטחון נמסר כי אנשיו משתתפים במאמצי החילוץ בירושלים בתיאום עם המשרד לביטחון הפנים ובסיוע לפיקוד העורף. שיירה אחת החלה להתארגן בשער הגיא ליציאה לכיוון מבשרת, ואחרת במחסום מכבים בכניסה לכביש 443, לנסיעה לכיוון הנהגים שנתקעו באזור בית חורון. כמו כן, המשרד העביר עד כה למעלה מאלף מנות אוכל לאזרחים שחולצו, ונערך להעברת 1,500 מנות מזון חם לצהריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

2,300 נהגים שהיו תקועים בכביש 1, 433 ובתוך ירושלים, כבר פונו, מתוכם 290 פצועים קל הסובלים מכוויות קור ומתשישות. מאות נהגים נותרו תקועים בצירים אלה, ובפעולות החילוץ משתתפים כוחות צה"ל, משטרה, כבאות ואנשי העירייה. חמישה מרכזים לקליטת המחולצים נפתחו באזור: בבנייני האומה, בבסיסי מג"ב בכביש 433, במתנ"ס מבשרת ציון ובבסיס עפרית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שכונת הגבעה הצרפתית בירושלים מכוסה בלבן, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משתעשעים בשלג בחברון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמשטרה נמסר כי כוחותיה במחוזות ירושלים, ש"י ואגף התנועה שנערכו מבעוד מועד לקראת הסופה פועלים רצוף מאתמול לסייע לעיריית ירושלים במאמציה לפינוי הצירים המובילים אל העיר. "כוחות המשטרה חברו לצה"ל ולפיקוד העורף, מתמקדים בפעולות הצלה וחילוץ של נהגים התקועים עם רכבם, ומבצעים הכוונות תנועה וסגירות צירים כמתחייב מתנאי מזג האוויר", נמסר מהמשטרה. "אנו קוראים להישמע להוראות המשטרה ומוקד העירייה ומדגישים פעם נוספת כי צירי הגישה אל העיר סגורים ולפיכך יש להימנע מלהגיע לכיוון הבירה. פיקוד המשטרה מבצע הערכות מצב שוטפות בכל העת בהמשך למזג האוויר הקשה והחריג הפוקד את האזור, ובשעות האחרונות מבצע המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו, יחד עם גורמי הפיקוד, הערכת מצב נוספת באגף התנועה בבית דגן".

מרכז סיוע בנייני האומה ירושלים, דצמבר 2013. טלי מאייר
המרכז לקליטת מפונים בבנייני האומה בירושלים/טלי מאייר

בעקבות מזג האוויר הסוער, הוחלט במשטרה על העלאת הכוננות לרמה ג'. בתום הערכת מצב עם סגל הפיקוד הכללי, גורמי הצלה ופיקוד העורף, אמר המפכ"ל: "המשימה המרכזית של משטרת ישראל הינה הצלת חיים ומניעת פגיעה בנפש, ובה עוסקים שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל מאז תחילת הסערה". דנינו הנחה להמשיך בסריקות בשיתוף עם צה"ל ועם גורמי הצלה נוספים בצירי התנועה ולוודא שאין בכלי הרכב שנתקעו אזרחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכוניות תקועות בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר התייעצות טלפונית עם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ועם המפכ"ל דנינו, וקיבל עדכון על מאמצי הצבא והמשטרה לחילוץ נהגים שנמצאים בצירי התנועה החסומים. כמו כן, בשיחתו עם ראש העיר ברקת, ביקש ראש הממשלה לוודא כי דרכי הגישה מאפשרים את הגעת גורמי הרווחה לתושבים.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס היום במשדר וואלה! חדשות למצב הקיצוני ברחבי הארץ. "המטרה היא להציל חיי האדם, זה היה במהלך הלילה ונמשיך עם זה" אמר. "אנחנו יודעים שרוב הנהגים והנוסעים בכלי הרכב נמצאים ברובם על הצירי. גם כביש 1 וגם כביש 443 רובם כבר פונו. למרות שנשארו שם עדיין אנשים שביקשו להישאר, הוריתי לפנות אותם.". אהרונוביץ' הדגיש כי לא נשקפת "שום סכנת חיים כרגע, אנחנו נסרוק פעם נוספת את כל הצירים אם ישנם עוד אנשים, וניתן את המענה כדי לפנות את כל הנהגים".

"אנחנו עובדים סביב השעון כדי להציל חיים, בזה אנחנו מתרכזים", הבהיר מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו. "המשטרה מרכזת את כל הגופים כולם ואני מקווה מאוד שאנחנו נעבור את הסערה הזו ללא נפגעים וזו המטרה המרכזית שלנו".

יו"ר איחוד הצלה, זאב קשש, סיפר כי בתחילת הערב ועד לשעות הקטנות של הלילה הוא פעל יחד עם חובשים של הארגון ברכבי השטח לחילוץ אזרחים ויולדות שנתקעו בפקקים ובצירים החסומים בכניסה לירושלים וביציאה ממנה. "הטלפון לא פסק מלצלצל מאנשים ששיוועו לעזרה, הן רפואית והן הומניטרית", סיפר קשש. "אני רוצה להודות לכל האזרחים שהתגייסו וסייעו לפעילות הלילה ברכבי השטח, שהקדישו מזמנם למען הקהל הרחב שעדיין תקוע בכבישים, וקורא לאזרחים נוספים בעלי רכבי שטח מתאימים לנסיעה בצירים המושלגים שיכולים ומעוניינים לסייע לפעילות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה חתם על תמונה של שלג בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עצים שקרסו במהלך הלילה על קווי מתח גבוה בעקבות השלג והרוחות הוסיפו לדרמה וגרמו להפסקות חשמל באזורים שונים בעיר, בהם השכונות קריית יובל, בית וגן, בית הכרם, גבעת שאול, עיר גנים, רכס שלמה, פסגת זאב, רחביה, בית הכרם, קריית משה, רמת בית הכרם, מרכז העיר ומושב אורה. כמו כן, החשמל קרס ביישובים אבו גוש, נווה אילן, הר אדר, צור הדסה, מבוא ביתר, גבעת זאב, גבעון החדשה, בית זית, יישובי גוש עציון, בית אל, בר גיורא, מוצא, נס הרים, מעלה החמישה, צובה ויישובי השומרון, בנימין ודרום הר חברון.

"זה פשוט נורא", אמרה אמה קארס, תושב קטמון. "מצאנו את עצמנו בשיא הסופה, מינוס אחת מעלות, בלי חשמל או יכולת לחמם את עצמנו. בקור ובחושך במשך ארבע שעות". בחברת החשמל מבקשים מהציבור להתרחק מחוטי חשמל קרועים ולדווח על כך באופן מידי למרכז השירות 103 או למוקד 100 של המשטרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בגבול ישראל-סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דויד אילן, תושב מודיעין שיצא עם משפחתו אמש לראות את השלג בעיר, נתקע בכביש 443 במשך ארבע שעות ובסופו של דבר חולץ לבנייני האומה. "יצאנו לראות את השלג בבירה, אני ושני הילדים, ובערך בשעה 21:30 פשוט נתקענו סמוך לכניסה לעיר", סיפר אילן. "לא היינו לבד, היו שם עשרות כלי רכב שנתקעו אתנו. זו לא הפעם הראשונה שיורד שלג ולא חשבתי שהפעם תקרה כזו דרמה. זה היה מאוד לא נעים, אמנם היה לנו חימום והכול, אבל להיתקע כך שעות עם ילדים זה לא טוב". הוא ציין כי כעת הוא ומשפחתו ממתינים לשוך הסערה על מנת לצאת בחזרה לביתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בעיר העתיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחברת מטאו-טק לשירותי מטאורולוגיה נמסר כי בירושלים הצטברו עד כה 40 עד 50 סנטימטרים של שלג. כמו כן, נמסר כי השלג צפוי להיערם עד ל-80 סנטימטרים ואף יותר מכך כבר במהלך היום. השלג צפוי להמשיך לרדת בבירה עד מחר בבוקר.

לא רק בירושלים מזג האוויר הסוער משפיע על ציבור הנהגים. בחלקם הדרומי של נתיבי איילון הצטברה שכבת קרח על הכביש, וכתוצאה מכך קיימת סכנת החלקה. על פי המשטרה, סכנה זו קיימת בצירי תנועה נוספים בכל רחבי הארץ. לפיכך, משטרת ישראל קוראת לנהגים להימנע מלצאת מבתיהם.

(עדכון ראשון: 8:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת בענן בשמי תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וכוחות החילוץ פועלים בצירי התנועה התקועים בעיר. אהרון והב, חדשות 24
ברקת משתתף בפינוי הצירים/חדשות 24, אהרון והב
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וכוחות החילוץ פועלים בצירי התנועה התקועים בעיר. אהרון והב, חדשות 24
המשטרה ממליצה לא לצאת מהבתים/חדשות 24, אהרון והב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוות ארץ האיילים ליד כבר עציון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכז ירושלים, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירושלים מכוסה לבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בעיר העתיקה בירושלים. מערכת וואלה!
העיר העתיקה בירושלים/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג גם בגבול סוריה בגולן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מושלג גם בצפון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם החיילים חוגגים בשלג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכנסת מושלגת/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג בבית הכרם בירושלים, דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
מפנים שלג בירושלים/יואב דודקביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully