וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנודן בראיון נדיר ל"טיים": "מקווה שחוללתי שינוי"

המדליף שנמצא כעת במקלט ברוסיה הפסיד את תואר איש השנה של המגזין לאפיפיור, אך העניק ראיון אופטימי באימייל. "הנשיא יוכל להתאים את הפיקוח לסטנדרטים הגיוניים"

הוא אמנם הפסיד את תואר איש השנה של מגזין "טיים" לאפיפיור פרנציסקוס, אבל לאור הכותרות שההדלפה שלו סיפקה השנה, אדוארד סנודן בהחלט הרוויח את מקומו ברשימת הפיינליסטים. באתר המגזין התפרסם היום (רביעי) ראיון שנערך עמו באמצעות תכתובת דואר אלקטרוני בתחילת החודש. ממקום מקלטו ברוסיה הביע סנודן אופטימיות שההדלפה שלו על שיטות המעקב של שירות הביטחון הלאומי של ארצות הברית בו עבד בעבר, ה-NSA, תשנה את דרכי השירות.

עוד על פרשת מסמכי סנודן:
ענקיות האינטרנט דורשות מאובמה: רפורמה בביון
אובמה: אציע רפורמות ב-NSA לטובת ביטחון הציבור
מסמכי סנודן: ארה"ב מאכנת 5 מיליארד סלולריים ביום

לדבריו, מה שעורר בו את ההתנגדות העזה ביותר לשירות היה העובדה שדרכיו היו חסויות מהציבור. "מה שצורם ביותר זה לא האפשרות שסוג כזה של פיקוח יכול לקרות באופן תיאורטי, אלא שזה נעשה בלי שרוב הציבור יהיה אפילו מודע לאפשרות", כתב ל"טיים". כעת הוא מקווה שלהדלפה שלו תהיה השפעה. "הנשיא יוכל להשתמש במנדט המגיע מכך שהציבור יודע יותר גם כדי להתאים את התכניות האלה לסטנדרטים הגיוניים, וגם כדי להכווין את ה-NSA למקד את כוחו העצום לקראת פיתוח סטנדרטים טכניים גלובליים, שיבטיחו שלא רק שלא יתקיים פיקוח לא נאות של אינדיבידואלים, אלא גם של ממשלות", כתב.

איש השנה של מגזין "טיים": האפיפיור פרנציסקוס

סנודן עדיין מבוקש בארצות הברית מאז נחשפה ההדלפה לפני כחצי שנה ב"גרדיאן הבריטי". מאז השתדל לשמור על פרופיל נמוך על אף שידוע שמצא מקלט ברוסיה. עם זאת, נראה שהמסרים שקיווה להעביר לנשיא ברק אובמה בהחלט מגיעים ליעדם. בשבוע שעבר הודיע אובמה כי בכוונתו להציע רפורמות חדשות ב-NSA. בריאיון לרשת MSNBC אמר הנשיא כי המטרה היא להעניק לאמריקנים "ביטחון רב יותר" בארגון, זאת בעקבות המידע הרב שהדליף סנודן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully