וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת מאסר על תנאי נגזרה על "האם המרעיבה"

כיוון שלא עמדה בתנאי הפיקוח שהוטלו עליה לאחר הרשעתה בהתעללות בבנה בן ה-3.5, גזר בית המשפט המחוזי בירושלים מאסר על תנאי, למרות שהעונש המירבי הוא 9 שנות מאסר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) מאסר בפועל על "האם המרעיבה", כיוון שלא עמדה בתנאי ההסדר עמה, לפיו היתה אמורה להימצא תחת פיקוח רשויות הרווחה ולשלוח את בנה לטיפולים. העונש המירבי על העבירה בה הורשעה הוא תשע שנות מאסר. בסיום הדיון, אמרה האישה כי "אני שמחה שזה מאחורי ומבקשת מכל המדינה להניח לי לשקם את משפחתי". לאחר מכן אמה אמרה: "הכינוי שהודבק לה נוראי".

לפני כשלוש שנים וחצי הורשעה האישה החרדית מירושלים שזכתה לכינוי "האם המרעיבה" בהתעללות בחסר ישע, לאחר שהרעיבה את בנה בן ה-3.5. על פי כתב האישום שהוגש נגד האם, בין פברואר 2008 ליולי 2009 היא נהגה להתלונן בפני אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בבנה, ח', בבתי החולים הדסה הר הצופים והדסה עין כרם, כי הוא סובל מחום גבוה, קשיי עיכול, הקאות, כאבי בטן ופגיעות בעור. כמו כן נהגה האם למסור לאנשי הצוות הרפואי נתונים כוזבים אודות תופעות אלה והכל תוך הונאת אנשי הצוות הרפואי.

"האם המרעיבה" - השתשלות הפרשה:
האם מורשעת בהתעללות בבנה הקטן
במועצה לשלום הילד תקפו את ההסדר שנחתם עם האם
בפרקילטות השיבו - והגנו על ההסדר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא עמדה בתנאי ההסדר עמה. "האם המרעיבה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, צוין בכתב האישום כי הנאשמת נהגה לנתק את בנה מאמצעי הזנה ועירוי שונים אליהם חובר במהלך אשפוזיו, כל זאת כדי למנוע את הזנתו של בנה וכן כדי ליצור מצג שווא בפני הצוות הרפואי לפיו הוא סובל מחוסר יכולת לעכל מזון בכל דרך ואשפוזו בבית חולים הכרחי. בנוסף, נהגה האם לחבל בגופו של בנה בכך ששפשפה את עורו בחוזקה וכן בדרכים נוספות וגרמה לפגיעות בו. באחד ממקרים אלו, נטלה הנאשמת פיג'מה עם כפתורי מתכת, שפשפה באמצעותה את גופו של בנה וגרמה לפציעת עורו ולכאב רב.

במקביל להרשעה, גובש הסדר בין הפרקליטות לעורכי דינה של האם, לפיו היא היתה אמורה לשהות במשך שלוש שנים במעצר בית ותחת פיקוח רשויות הרווחה, ואם תעמוד בכך הפרקליטות בקש לגזור עליה מאסר על תנאי בלבד. בהסכם נקבע עוד, כי ילדיה של האם, מלבד תינוקה וח', יוחזרו לחיק המשפחה ויהיו במשמורת של אביהם. לאם הותר להיפגש עם בנה במשך שנה וחצי רק תחת פיקוח רשויות הרווחה, ובהמשך תשלח אותו למסגרת טיפולית.

לפני כחצי שנה טענו בפרקליטות כי האם לא עומדת בתנאי ההסדר ולא שולחת את הבן לטיפולים. לאחר שהנושא נבחן שוב, דרשה הפרקליטות לגזור עליה שנת מאסר. מנגד, האם טענה כי היא מטפלת בבנה, אולם בשל אילוצים נאלצה לשנות את אופן הטיפול.

סנגורה של האם, עורך דין יהודה פריד, מסר לאחר השמעת גזר הדין: "אנחנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדתנו. לא הגיוני להטיל על אישה כזו מאסר בפועל. את חובותיה לחברה היא כבר שילמה בכל אספקט. מדובר בתנאים חסרי תקדים בחומרתם שלוש שנים וחצי מאסר בית ואנו מקווים שהיא תמשיך את חייה".

עורך דין טל גבאי, המייצג גן הוא את האם אמר: "בסופו של דבר, השכל הישר ניצח. להשליח לבית האסורים זה לא רציני. טוב הייתה עושה הפרקליטות אם הייתה מצטרפת לעמדתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully