וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: מפת השתלטות הג'יהאד העולמי של אמ"ן

5.12.2013 / 12:05

מסוריה, דרך לבנון ועזה וכלה במצרים - מפת אמ"ן שהגיעה לידי וואלה! חדשות מציגה תמונת מצב מדאיגה של המציאות באזור. האם המהפכה בסוריה תערער גם את השלטון היציב בירדן?

מערכת וואלה!

טבעת הטרור סביב ישראל מתהדקת: מפת אגף המודיעין של צה"ל, המתארת את אחיזת הג'יהאד העולמי במזרח התיכון, הגיעה לידי וואלה! חדשות, ובה ניתן לראות כי תאי הטרור פרוסים בכל רחבי האזור. אם בשנים האחרונות מרבית פעילות הטרור של ארגוני הג'יהאד העולמי רוכזה בעיראק, הרי שבימים אלה ניתן להבחין בהתפשטות בכל רחבי המזרח התיכון.

המפה מציגה מאמץ של הג'יהאד בעקבות הלחימה של אל-קאעדה בעיר חאלב שבסוריה, בעוד שבסיני שבמצרים קיים חוסר שליטה שמטריד מאוד לא רק את ישראל, אלא בעיקר את המצרים. ההשלכות בשטח הן פיגועים המוניים בכוחות הצבא. מצב דומה מתואר ברצועת עזה, כאשר גם שם אין מדובר בבעיה ישראלית בלבד, אלא גם בבעיה של חמאס, הנאבק למנוע מכוחות הג'יהאד אפשרות ליטול מידיו את השליטה.

בלבנון התמונה דומה, וגם שם ניתן להתרשם שהטרור הסוני פוגע ביעדי חיזבאללה בבירה ביירות ובצפון המדינה, אך יש מדינה אחת היוצאת מן הכלל: ירדן. במדינה השכנה השליטה הצבאית טובה יחסית, והדאגה היחידה במדינה מגיעה ממאות אלפי הפליטים שזורמים למדינה מסוריה ומחדירים תאי טרור סוררים לשטחה. גם שם, על אף המצב הקיים, קיים חשש מערעור השלטון וככל שהתהליך יימשך - דומה שיהיה קשה יותר להחזיר את הגלגל לאחור ולעקור את גורמי הטרור משכנתה של ישראל ממזרח.

עוד במהדורה:

יצחק אברג'יל, שנחשב בעבר למבוקש מספר 1 של המשטרה, חוזר בקרוב לישראל. בית המשפט האמריקני החליט לאפשר לראש משפחת הפשע לרצות את שארית עונשו בישראל. איך תיראה מפת הפשיעה בישראל עם שובו?

הטרנד הבריאותי של תחילת החורף: ניקוי מיצים. כתבת וואלה! אוכל ריטה גולדשטיין צרכה במשך שלושה ימים שלמים מיצי ירקות ופירות, וחזרה רק כדי לספר כמה היה קשה.

השבוע בדקה: מה הקשר בין חסן א-לקיס לשמעון מזרחי? מהפגנות הבדואים בנגב ועד לפרידה מספי ריבלין. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

תחזית: החורף חזר. היום ירידה בטמפרטורות וגשום. מזג האוויר החורפי ילווה אותנו במהלך כל סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully