וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולונלית קראה לפרסם "חיילות מכוערות" - והושעתה

בהתכתבות פנימית שדלפה לתקשורת האמריקנית טענה הקולונלית כי "נשים יפות נתפשות ככאלו שהתקדמו בזכות המראה". גם קולונל שכינה את דבריה "תזכורת חשובה" הושעה

קולונלית אמריקנית שהובילה מחקר צבאי אודות שילוב נשים בתפקידים קרביים ככל הנראה התכוונה רק לתרום למעמד האישה בצבא, אך אולצה להשעות עצמה מהמחקר בעקבות התבטאות שהתפרשה בעיני רבים כשוביניסטית. בהתכתבות דואר אלקטרוני פנימית שדלפה, קראה הקולונלית לינט ארנהרט לדוברות הצבא להשתמש בתמונותיהן של חיילות ממוצעות מראה משום שלטענתה "נשים מכוערות נתפשות כחזקות, בעוד נשים יפות נתפשות ככאלו שהתקדמו בזכות המראה החיצוני שלהן".

בסוף השבוע הודיע הצבא האמריקני שהוחלט כי לא תשתתף במחקר יותר, לאחר שתוכן ההתכתבות פורסם באתר "פוליטיקו" ועורר ביקורת רבה. "יש נטייה כללית לבחור נשים יפות מראה, כאשר בוחרים תמונה למאמר שבו אין התייחסות לאדם מסוים", כתבה הקולונלית ארנהרט. "ייתכן שעדיף לנו לבחור נשים ממוצעות מראה לאסטרטגיית יחסי הציבור שלנו".

מיס קנזס והחיילת לשעבר תרזה ווייל. AP
"מנסה להילחם בסטראוטיפ". מיס קנזס תרזה וייל, בעת שירותה הצבאי/AP

ארנהרט מתחה ביקורת על כתבות שפורסמה במגזינים צבאיים שבמרכזן חיילות נאות, והציעה לפרסם במקום זאת תמונות חיילות מכוסות בבוץ, מכיוון שדימוי כזה "משדר מסר שונה – של אישה המוכנה לעשות עבודה מלוכלכת הכרחית". בין שני המכותבים של ההודעה הראשונית ששלחה ארנהרט היה מפקד מערך יחסי הציבור של פיקוד האימונים של הצבא, הקולונל כריסטיאן קוביק, אשר העביר את ההודעה לפקודיו ואף כינה אותה "תזכורת חשובה". גם הוא הושעה לעת עתה מתפקידו.

אחת התגובות הנזעמות לדבריה של ארנהרט הגיעה, מכיוונה של מיס קנזס, הסמלת במיל' תרזה ווייל בת ה-22. "למרבה הצער, זוהי המציאות החולנית ואחד מהסטראוטיפים הרבים שאותם אני מנסה לשבור". היא הוסיפה כי יידרש "צבא של נשים כדי לשבור את הסטראוטיפ הזה. לא אוכל לעשות זאת לבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully