וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג כבש את העבודה: "יוצאים לדרך חדשה, לא אפעל לבד"

לאחר שניצח ברוב מוחץ, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר הודה ליחימוביץ' על "תרומתה למאבקים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית". הוא קרא לחברי המפלגה להתאחד: "לא אאכזב אתכם"

צלם: אבי כהן, טל אנגלנדר עריכה: טל רזניק

חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, שהביס את יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', נשא הבוקר (שישי) נאום ניצחון בבית סוקולוב בתל אביב. "מפלגת העבודה יוצאת היום לדרך חדשה שבסופה נחזור להיות מפלגה גדולה שקוראת תיגר על השלטון בישראל", הבטיח הרצוג. הוא הודה ליחימוביץ' על "תרומתה למאבקים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית" והוסיף: "לא אפעל לבד. שלי ואני ידענו לשתף פעולה ונמשיך לעשות זאת גם היום, לאחר הבחירות. יחד אנחנו ננצח".

הרצוג, שעלה לדבר אחרי סדרת נאומים מעט תמוהה מצד תומכיו של הרצוג בסיעה, חברי הכנסת מרב מיכאלי, איתן כבל ואראל מרגלית, סיפר כי בחודשיים האחרונים נפגש עם חברי מפלגה רבים. "אני קורא לכולם, להתלכד יחדיו", אמר. "אני מבטיח גם לצעירים הנפלאים שהצטרפו למפלגתנו בשנים האחרונות - אני אהיה הקול שלכם ואני לא אאכזב אתכם". לדבריו, "העבודה רק מתחילה ואנחנו נעבוד לילות כימים על מנת להחזיר את המפלגה למקום הראוי לה".

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג עם הח"כים איתן כבל, מרב מיכאלי ואראל מרגלית במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
הרצוג בנאום הניצחון, הבוקר/יותם רונן

הרצוג התייחס לתהליך השלום ואמר: "רק צעדים אמיצים לשלום עם הפלסטינים יאפשרו לנו להביקע בכל הגזרות. יש לי ספק גדול אם ראש הממשלה נתניהו מבין זאת ואם הוא פועל לכך". על יוקר המחיה הוסיף: "בימים אלה ממש אנחנו נמצאים כבר בתחילתו של גל פיטורים במשק, ורוחות של מיתון, והפערים החברתיים גדלים ומעמיקים וצעירים נאנקים תחת מחירי דיור מטורפים, והמדינה חייבת לבצע שינוי לכיוון חברתי צודק יותר". לדבריו, "אולי, יותר מכל צומת בעשורים האחרונים, זו עשויה להיות שעתה הגדולה של מפלגת העבודה. אנחנו, ביחד, נחזיר לקדמת הבמה את הדגל המדיני ואת הדגל החברתי והכלכלי למען מדינה צודקת. זהו צו השעה, אנחנו נאתגר את השלטון עד שנחזור להובלת המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מוקדם יותר נודע כי הרצוג הצליח להדהים את מפלגת העבודה, ולזכות בניצחון מוחץ בפריימריז במפלגה, עם 58.5% מהקולות, לעומת 41.5% מהקולות להם זכתה היו"ר המכהנת, ח"כ שלי יחימוביץ'. מדובר בהתמודדותו השנייה של הרצוג על התפקיד, לאחר שכבר התמודד מול יחימוביץ' ב-2011. הפעם, כמובן, היא הסתיימה בתוצאה מוצלחת הרבה יותר עבורו.

רק 52.7% ממתפקדי מפלגת העבודה טרחו להגיע אתמול לקלפיות – אחוז הצבעה נמוך משמעותית מהפריימריז הקודמים, אז השתתפו בסיבוב הראשון 66% מהמתפקדים. ניתן להעריך כי נתון זה תרם במשהו לניצחונו של הרצוג, שהחזיק במטה ובארגון חזק באופן ניכר מזה של יחימוביץ', דבר שסייע לו בשינוע מתפקדים לקלפיות, וכן בתמיכה הניכרת בו בקבוצות "מאורגנות", לרבות המגזר הערבי וכן ועדי עובדים. עם זאת, בשל ההפרש הגדול, קשה לבטל את התמיכה הבולטת בהרצוג גם מצד מצביעים "חופשיים", אוכלוסייה שבה חשבה יחימוביץ' שהתמיכה בה גדולה משמעותית. את אחוז ההצבעה הנמוך ניתן לייחס בטקטיקה שבה נקטה יחימוביץ' בשבועות האחרונים, בשורה של התבטאויות בהן הזכירה שהיא מובילה בפער של 22% - ניתן להעריך שצעד זה גרם לרבים מתומכיה שלא לטרוח להגיע לקלפיות, מתוך הנחה שהמרוץ כבר מובטח ליו"ר המכהנת.

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג עם הח"כים איתן כבל, מרב מיכאלי ואראל מרגלית במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
צוות מנצח. כבל, הרצוג, מיכאלי ומרגלית/יותם רונן

הרצוג הוא בנו של נשיא המדינה לשעבר, חיים הרצוג. הוא נולד, גדל והתחנך בתל אביב, ובשירותו הצבאי כיהן כקצין ביחידה 8200 של חיל המודיעין. הרצוג הוא עורך דין במקצועו, ובעברו אף היה שותף בכיר במשרד עורכי הדין הגדול הרצוג-פוקס-נאמן. את תחילת הקריירה הפוליטית שלו עשה כמזכירו הצבאי של אהוד ברק בין השנים 1999-2001. בבחירות לכנסת ב-2003 נבחר הרצוג לשמש לראשונה כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה, וב-2005, עת נכנסה העבודה לממשלתו של אריאל שרון, כיהן בה הרצוג כשר הבינוי והשיכון. גם בבחירות ב-2006 נבחר הרצוג לכהן כח"כ, ועם כניסת העבודה לממשלת אולמרט כיהן בה כשר התיירות, ובהמשך כשר הרווחה, וכן כשר הממונה על רשות השידור. בתפקיד שר הרווחה כיהן הרצוג גם במסגרת ממשלתו של נתניהו, בין השנים 2009 ועד ל-2011, אז התפלג אהוד ברק ממפלגת העבודה. הוא נשוי למיכל ואב לשלושה ילדים, ומתגורר בתל אביב.

לפניות לכתבים:
עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il
מיכל רשף - michalresh1@walla.com

הפריימריז בעבודה - כותרות נוספות
דרמה בעבודה: הרצוג הביס את יחימוביץ' בפער גדול
הח"כים בירכו את הרצוג: "להציב אלטרנטיבה שלטונית"
כל הטעויות האפשריות בדרך למפלה: ההפסד של יחימוביץ'

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג וח"כ חיליק בק במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
הרצוג עם מזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר/יותם רונן
יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
חיבוק ניצחון. הרצוג עם ח"כ בן אליעזר/יותם רונן
נושא: יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
הרצוג עם ח"כ מרב מיכאלי/יותם רונן
חגיגות במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב עם היוודע תוצאות הבחירות לראשות המפלגה, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
חגיגות במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב עם היוודע תוצאות הבחירות לראשות המפלגה, 22 בנובמבר 2013/יותם רונן
חגיגות במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב עם היוודע תוצאות הבחירות לראשות המפלגה, 22 בנובמבר 2013. יותם רונן
חגיגות במטה מפלגת העבודה בבית סוקולוב בתל אביב עם היוודע תוצאות הבחירות לראשות המפלגה, 22 בנובמבר 2013/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully