וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על זמרים, קטינות וצביעות

18.11.2013 / 17:31

מישהו עוד מאמין שזה עולם של ציידים חרמנים ובתולות חסודות? מה אם היה מדובר בנערים בני 14? ומי פה בעצם האשם? להילה קובו יש כמה הערות לסדר היום על "פרשת הזמר המפורסם"

1. למעריצים של הזמר המפורסם מפרשת הקטינות אין ספק מי אשם בסיפור. ממש כמו השכנים - ובעיקר השכנות - של משה קצב ושל מוטי מלכה בקריית מלאכי, גם הם סבורים וסבורות שהאשמות העיקריות בפרשה הן הנשים הפתייניות. "ילדות בנות 14 שמתלבשות כמו שרמוטות - מה אתם מצפים שיעשה?". זו הייתה רוח התגובות שנכתבו בדף המעריצים שלו בפייסבוק - רוח שחשבנו שכבר נפטרנו ממנה, אבל מסתבר שהיא חיה ובועטת בחברה הישראלית.

פרשת הזמרים והקטינות - סיקור מיוחד

ההאשמה המיידית הזו של הנשים והניקיון האוטומטי של הגבר מייצגים גישה שוביניסטית וצבועה המחילה אמות מידה שונות כלפי גברים ונשים. הזמר עצמו ביטא בעבר גישה זו כשדיבר על החברים העתידיים של בתו. "ברגע שהיא מגיעה לגיל 16 והיא מביאה את החבר הביתה וסוגרת את הדלת - אני מוציא את הדלתות מהבית", אמר בראיון ל"ידיעות אחרונות" - כאילו הוא ממש גר עם הילדה בבית ומטפל בה. "אני רק מדבר על זה ומתעצבן. אבל הבן? חופשי שיסגור את הדלת".

ולמה? זה ברור - כי הגבר, מטבעו, הוא הצייד החרמן והאישה היא זו שצריכה להישמר, לדאוג לבתוליה ולה כלל אין צרכים מיניים - אלא אם כן היא הבת של מישהו אחר. ואני אומרת - חשיבה רכושנית ופטרונית כזו כלפי נשים וילדות, שמובעת בגלוי בראיונות עיתונאיים, עלולה להיות קרקע מוצלחת גם לדברים שנעשים במחשכים.

למה להדיח מהטלוויזיה?

2. הצביעות והפטרונות אינה נחלת הסביבה הקרובה לזמר בלבד. אפשר לזהות אותה גם בקרב מתנגדיו. זה שהחוק אוסר על בוגרים לקיים יחסי מין עם קטינים, ובצדק, זה לא אומר, ברמה החברתית-מגדרית, שכל הקטינות הן בובות מנוצלות, נטולות צרכים מיניים ורצונות אישיים - במיוחד כשכמה מהן חוזרות ומספרות כמה הן "רצו את זה ורדפו אחרי זה". ובמילים אחרות, תחשבו איך הייתם מגיבים אם היה מדובר בנערים בני 14, ולא בנערות.

3. גם המחאה נגד השתתפות הזמר בתכנית טלוויזיה נגועה בצביעות. זו כנראה תהיה הפתעה עבור אזרחים רבים החיים במדינה הזו - אבל ישראל היא מדינת חוק. החוק הזה מהווה מגדלור שמסמן דרך, מתווה התנהגות ומסייע כשנתקלים בדילמות מוסריות. ממש כפי ששלטון החוק שלנו אוסר על קיום יחסי מין עם קטינים, גם אם הן מביעות הסכמה לכך ורוצות בכך - כך גם נוכח בו העיקרון הדמוקרטי, הבסיסי והחשוב: אדם חף מפשע עד שהוכחה אשמתו.

נכון לרגעי כתיבת שורות אלה, הזמר המפורסם אפילו אינו בגדר חשוד. הוא לא זומן לחקירה, ולפי הדיווחים, המשטרה מסמנת דווקא את אביו כדמות המרכזית בפרשה. אם כך, מדוע שמעסיקיו ידיחו אותו מתכנית טלוויזיה בה הוא משתתף, לפתע פתאום ובשלב הזה של העונה, כפי שדורשים אנשי ברנז'ה שונים? באיזו עילה בדיוק הם יעשו צעד כזה?

4. אחרי כל הדברים האלה, עבירה פלילית כן או לא, צביעות כן או לא, יש שורה תחתונה אחת: המסך הורם מעל הזמר וסביבתו הקרובה, ואולי אף מעל תעשיית הבידור והסלבס כולה; שוב מתברר שאדם שמחאנו לו כפיים, ששרנו אותו בחתונות, ושהוזמן לשיר באירועים של ראשי מדינה רבי מעלה - הוא, איך לומר, לא כזו גאווה לאומית.

MadWoman - לכל הטורים של הילה קובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully