וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרגדיה: גבר הצית עצמו למוות בפארק בתל אביב

17.11.2013 / 11:41

האיש, בשנות ה-40 לחייו, הצית עצמו בפארק וולפסון שבדרך הטייסים בעיר. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. נסיבות האירוע אינן ברורות

גבר בשנות ה-40 לחייו הצית את עצמו הבוקר (ראשון) למוות בדרך הטייסים בתל אביב. מדוברות מד"א נמסר כי סמוך לשעה 10:00 התקבל דיווח במוקד על אדם עם כוויות בפארק וולפסון בעיר. חובשים ופרמדיקים שהגיעו לזירה העניקו לאיש טיפול רפואי במקום, שבסופו נאלצו לקבוע את מותו. נסיבות האירוע אינן ברורות.

בשנה שעברה התעוררה סערה לאחר שמשה סילמן הצית את עצמו במהלך הפגנת מחאה חברתית בתל אביב. סילמן, בן 57, העלה עצמו באש לאחר שנקלע לחובות ואיבד את העסק שלו, את ביתו וגם מצבו הבריאותי הידרדר. טרם המעשה הוא חילק למפגינים מכתב, בו הסביר על מצבו והאשים את המדינה באטימות למצוקתו. לאחר שבוע של אשפוז במחלקת הכוויות בבית החולים שיבא בתל השומר, הוא מת מפצעיו.

המקרה של סילמן עורר בארץ גל של ניסיונות להצתה עצמית. כשבוע לאחר האירוע הצית את עצמו נכה צה"ל בן 50 בשם עקיבא מפעי, ביהוד. גם הוא ביצע את המעשה על רקע מצוקה כלכלית, ונכנע לפצעיו כשבוע לאחר מכן. דודו גלבוע, נכה צה"ל וחבר מועצת ארגון נכי צה"ל ספד מעל קברו של מפעי: "המדינה הפקירה אותנו. מערכת השיקום אטומה. נכי צה"ל נתקלים מדי יום בקשיים. אנחנו כבר חודשיים וחצי ברחובות ואני מבטיח לך שמכאן אנו נמשיך להיאבק ונחזיר את הכבוד מגיע לנכי צה"ל שעמדו בחזית שקראו להם בשעת אמת".

לקריאה נוספת:
”בשל תנאי שירות”: חייל איים להצית עצמו בקריה
קשישה הציתה עצמה בדירתה בראש העין, מצבה קשה
נכי צה"ל בלויית מפעי: "זעקה אנושית למצבנו"

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully