וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חייל פגע במטוסי F16 – כ"נקמה" במפקדו

14.11.2013 / 8:12

החייל נעצר בשבוע שעבר הודה בחקירה כי הרס באמצעות כלי עבודה מפסקים בשני מטוסים בהם טיפל. הטייסת כולה הושבתה עד לבדיקת המטוסים. "יכול היה לסכן חיי טייסים"

במחאה על עומס עבודתו פגע חייל בבסיס רמת דויד במתכוון בשני מטוסי F-16 מבצעיים וגרם להם, באמצעות מכשיר חד, לנזק של עשרות אלפי שקלים, כך עולה מכתב אישום שהוגש אתמול (רביעי) לבית הדין הצבאי ביפו. החייל לא דיווח על כך, והתקרית יכלה להיגמר באסון. המשטרה הצבאית החוקרת עצרה את החייל והעמידה אותו לדין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התקרית יכלה להיגמר באסון. מטוסי F-16 של חיל האוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום, שהוגש על ידי הפרקליטות הצבאית, מייחס לנאשם עבירות של חריגה מסמכות עד כדי פגיעה בביטחון המדינה והשמדת רכוש. "בעשותו כך סבר הנאשם כי הוא גורם לנזק לחלק חשוב במטוס שעלול לגרום להתרסקותו", נכתב בכתב האישום. בחקירתו במצ"ח הודה כי עשה את המעשים בכוונה.

החייל, שנעצר בשבוע שעבר, פגע במטוסים לפני שבועיים וביצע את המעשה "כנקמה" במפקדו משום עומס העבודה שהטילו עליו. הוא הרס באמצעות כלי עבודה חד את אחד המפסקים במטוס שעל טיפולו הוא היה אמון ופגע באותו מפסק של מטוס קרב שחנה בסמוך. בעקבות המעשים החליטו בצה"ל להשבית את הטייסת כולה עד לבדיקת כל המטוסים. בחיל האוויר סיפרו כי הדבר יכול היה לסכן את חיי הטייסים ולפגוע במשימות השונות של החיל, היות ומדובר בטייסת מבצעית.

מדובר צה"ל נמסר: "עם היוודע האירוע למפקדים נפתחה חקירת מצ"ח יסודית שהביאה לחשיפה מהירה של מבצע העבירה. כדי לנקוט משנה זהירות, נבדקו כל המטוסים ולאחר וידוא תקינותם הטייסת חזרה לפעילות מלאה".

לקריאה נוספת:
מפקד הבסיס הכה חייל במשפט - ויסיים את שירותו
אישום: חייל אנס חיילת בבסיס, חברו הפיץ תיעוד
אישום: לוחמי גולני התעללו בפלסטיני כפות ותיעדו

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • f-16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully