וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בעפולה: חייל נדקר למוות בידי פלסטיני בן 16

13.11.2013 / 10:59

פלסטיני מג'נין התנפל על חייל בן 18 באוטובוס אגד 823 בתחנה המרכזית בעפולה ודקר אותו. הוא פונה לבית החולים העמק, שם מת מפצעיו. קרובי משפחת החשוד מרצים מאסר בישראל

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

חייל צה"ל בן 18 נדקר הבוקר (רביעי) למוות על ידי פלסטיני בן 16, שהתנפל עליו בדקירות סכין בתוך אוטובוס אגד בתחנה המרכזית בעפולה. מהחקירה עלה כי מדובר בפיגוע על רקע לאומני, וכי הנער הפלסטיני, שוהה בלתי חוקי מג'נין, ביקש "לנקום" על כך שקרובי משפחתו כלואים בישראל.

האירוע התרחש הבוקר סמוך לשעה 8:40. הנער הפלסטיני שהיה באוטובוס אגד קו 823 מנצרת עילית לתל אביב, התנפל על החייל שהיה בדרכו לבסיס ודקר אותו בהגיעם לתחנה המרכזית בעפולה. החייל ונוסעים נוספים הצליחו להשתלט בכוח על החשוד, הוציאו אותו מהאוטובוס והעבירו אותו לידי שוטרים - שלקחו אותו לתחנת המשטרה בעפולה. הסכין שבה השתמש הדוקר נמצאה. כוחות ביטחון רבים הוזנקו לאזור הדקירה כדי לוודא שלא מדובר בפיגוע בהיקף גדול יותר.

צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה את החייל - תושב נצרת עילית - לבית החולים העמק בעפולה, כשהוא סובל מדקירות בכל גופו, ומפצע עמוק בצווארו. חרף המאמצים של הצוות הרפואי, נקבע מותו של החייל בהמשך. המחבל נפצע קל ופונה לבית החולים.

עובד בחנות חיות הסמוכה לזירה, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "זה קרה תוך שניות, כוחות הביטחון הגיעו וסגרו את כל התחנה. לאחר מכן עברו לסרוק את האוטובוס ואת יתר התחנה".

האזור בו אירעה הדקירה בעפולה, הבוקר

מפקד המחוז הצפוני ניצב רוני עטיה, שהגיע לזירה, הבהיר כי מדובר ב"אירוע חמור" על רקע לאומני. "החשוד מסר בחקירתו הראשונית שהוא ביצע את המעשה במחאה על מאסר קרוביו", אמר ניצב עטיה שקיים בעקבות הפיגוע הערכת מצב עם בכירי פיקוד המחוז הצפוני במטרה לבחון את דרכי הפעולה נוכח האירוע וכדי "להחזיר את תחושת הביטחון לתושבי עפולה". יצוין כי על חקירת הפיגוע מופקדים גם השב"כ וגם ימ"ר צפון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור התחנה המכרזית נסגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרמדיקית מד"א הדר בכר שהגיעה לזירה יחד עם החובש נתי ליאני סיפרה: "הגענו למקום מהר מאוד. אנשים הובילו אותנו לתוך אוטובוס בקו שעצר להעלות נוסעים באחד מהרציפים בתחנה המרכזית. בתוך האוטובוס, באחד המושבים סמוך לדלת האחורית ישב החייל בהכרה כשהוא דקור דקירות מרובות וחתכים בכל חלקי גופו, הוא נאנח מכאבים ומצבו היה קשה ביותר", סיפרו. לדבריהם, המצב הקשה חייב להעבירו במהירות לחדר הניתוח. "הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני במקום, העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לחדר הטראומה בבית החולים העמק, משם הוא הועבר לחדר הניתוח".

ד"ר טוביה טיאוסנה, סגן מנהל בית החולים העמק סיפר כי סמוך לשעה 9:00 הגיע החייל כשהוא במצב קריטי. "ביצענו בו את כל ניסיונות ההחייאה המתקדמים ביותר כולל פתיחת בית החזה אולם הפגיעה האנושה ביותר הייתה בלב, וממנה הוא לא יכול היה להשתקם", אמר והוסיף כי הוא ספג פגיעות מרובות גם בצוואר ובחזה. "התחושה היא קשה מאוד. כל פיגוע וכל אובדן של חיי אדם הוא קשה ביותר עבורנו, ואנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע למצב שידענו בעבר, שבו נאלצנו לתת טיפול מידי למספר גדול של אנשים", סיכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל נמצא ליד הדלת האחורית של האוטובוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים אירע ניסיון דקירה דומה באוטובוס. פלסטיני שהיה על אוטובוס ישראלי באזור מחסום בית"ר מצפון לבית לחם וניסה לדקור את הנוכחים, אולם הדבר לא עלה בידו. לא היו נפגעים באירוע. בהמשך הוא נמלט מהמקום וכוחות צה"ל פתחו בסריקות אחריו.

כמה ימים קודם לכן, פרץ פלסטיני לתוך בסיס של צה"ל ליד רמאללה כשהוא נוהג בטרקטור. קצין וחייל בבסיס זיהו את המחבל שחדר דרך השער ופתחו לעברו בירי - לא לפני שהוא הספיק לפגוע בכלי רכב צבאיים שחנו במקום. כתוצאה מהאש נפצע הפלסטיני באורח אנוש מפגיעת חמישה כדורים בחזה, בידיים ובלסת, ומאוחר יותר מת מפצעיו. המחבל שפרץ לבסיס הוא יונס רדיידה, בן 30 מבית חנינא. אחיו, מרעי, ביצע פיגוע דומה בירושלים לפני ארבע שנים ונהרג. ייתכן שרדיידה ביקש לנקום על צו ההריסה שהוצא לבית המשפחה.

לקריאה נוספת:
חיסול המחבל המתבצר בבילעין: האם שונו דפוסי הטרור?

מבזקי חדשות בזמן אמת

עדכון ראשון: 08:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully