וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באוגדת עזה: "ירידה של 98% בירי הרקטות"

רמי שני

12.11.2013 / 17:04

ראש הממשלה ביקר באוגדה שנה לאחר מבצע "עמוד ענן". הוא קיבל סקירה משר הביטחון ומסגן הרמטכ"ל ואמר: "אין ספק שהושגה הרתעה משמעותית, לא נשב בחיבוק ידיים מול טרוריסטים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

שנה לאחר מבצע "עמוד ענן", ביקר היום (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגדת עזה. "אנחנו מציינים שנה למבצע 'עמוד ענן'", אמר נתניהו בפתח הביקור. "המספרים הם חדים, יש ירידה של כ-98% בירי תלול-מסלול. נדמה שסך כל הירי - רובו לא אפקטיבי והסתכם ב-35 מקרי ירי. אין ספק שהושגה הרתעה משמעותית". בביקור קיבל ראש הממשלה סקירות ביטחוניות משר הביטחון משה יעלון, מסגן הרמטכ"ל אלוף גדי אייזנקוט, ומאלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה  (בוגי) יעלון באוגדת עזה. נובמבר 2013. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו באוגדת עזה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

נתניהו הבהיר כי למרות הירידה בירי הרקטות, "איננו משלים את עצמנו. אנחנו יודעים שחמאס וארגוני הטרור האחרים ממשיכים להתחמש בדרכים שונות, הם מנסים לפתח גם את 'התווך התת-קרקעי', כלומר המנהרות, ואנחנו נדרשים למצוא מענה לכל האיומים הללו, ובד בבד להמשיך את ההרתעה החזקה שהשגנו אותה ואנחנו מקיימים אותה". לדבריו, "בסופו של דבר, ההרתעה הזאת מושגת על ידי הידיעה של האויב שאנחנו לא נסבול התקפות על יישובנו ועל חיילינו, ושנגיב בעוצמה רבה - זה היסוד של ההרתעה שלנו. האמצעים משרתים את התחושה הזאת והמדיניות הזאת, אבל זה יסוד ההרתעה".

ראש הממשלה התייחס גם לסגירת הגבול עם מצרים באזור סיני ואמר שישראל "היא למעשה המדינה הראשונה שהצליחה במידה רבה, אפשר אפילו להגיד במידה מוחלטת, לסגור את גבולותיה. בשלושת החודשים האחרונים היו אפס כניסות למדינת ישראל. זו הצלחה גדולה מאוד של הממשלה, של צה"ל, של המינהלת שהקמנו ושל המערכות המודיעיניות האחרות שהוקמו לאורך המכשול הזה". לדבריו, "שלושת הדברים הללו - המלחמה בטרור, ההרתעה המתמשכת ומציאת המענים נגד איומים חדשים בצד שמירה על גבולותינו - אלה משימות עיקריות שאנחנו מחויבים לביצוען, ולא רק בגזרה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה  (בוגי) יעלון באוגדת עזה. נובמבר 2013. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"האחריות לפגיעה האגבית שעלולה להיגרם לאזרחים רובצת על חמאס"/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

בסיום הביקור, סיכם נתניהו ואמר: "חמאס מייצר ואוגר טילים ורקטות שמרוכזים בתוך בנייני מגורים ומכוונים את הירי לעבר אזרחי ישראל. ישראל תמשיך להקפיד על שמירת הדין הבינלאומי אבל לא תשב בחיבוק ידיים מול טרוריסטים שמבצעים שני פשעי מלחמה במקביל: נערכים לירי על ערי ישראל ומסתתרים מאחורי אזרחים ברצועת עזה. זאת זכותנו החוקית והמוסרית המלאה לפגוע באש מדויקת ככל האפשר באלה שיורים ללא אבחנה על אזרחינו. האחריות לפגיעה האגבית שעלולה להיגרם לאזרחים בעזה רובצת על כתפי חמאס. אני מבקש להביע את הערכתי והערכת העם לעבודת צה"ל וכוחות הביטחון בגזרה".

לקריאה נוספת:
הפנים החדשות של חמאס: לראשונה - אישה דוברת
תחקיר צה”ל: חמאס התכוון לחטוף חיילים בזמן פיצוץ המנהרה
אחרי התקרית: הכלי המיוחד שהשמיד את המנהרה בעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully