וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח הרמטכ"ל נפצע מפליטת כדור: "הסתיים בנס"

12.11.2013 / 13:04

במהלך אימון ירי במטווח שאירע לפני שבועיים, נפלט מסיבה לא ברורה כדור מאקדחו של אחד ממאבטחי הרמטכ"ל גנץ, והוא נפצע בפלג גופו התחתון. דובר צה"ל: "התחקיר בעיצומו"

אחד ממאבטחיו של רב-אלוף בני גנץ נפצע לפני כשבועיים בתקרית בטיחות שאירעה במהלך אימון של היחידה לאבטחת הרמטכ"ל. המאבטח, קצין בדרגת סרן, נפגע מפליטת כדור במהלך אימון ירי במטווח. לדברי גורם צבאי, המאבטח "החזיר את האקדח לנרתיק, ולפתע נשמע ירייה. המאבטח נפגע בפלג גופו התחתון. המקרה הסתיים בנס". צוות רפואי שהגיע במהירות אל המקום פינה אותו להמשך טיפול רפואי בבית החולים, כשמצבו מוגדר קל עד בינוני.

מתחקיר ראשוני שנערך לאירוע, עלו שני גורמים אפשריים, אשר הביאו לתוצאות האירוע המצערות. הראשונה, היא תקלה במנגנון האבטחה (משבת) באקדח. יצוין, כי אנשי היחידה משתמשים באקדח מסוג "גלוק", שבניגוד לאקדחים אחרים, לא קיימת בו ניצרה, אלא מנגנון אבטחה (משבת) אחר שנועד למנוע מצב של פליטות כדור, דבר שלא קרה, כאמור, באירוע זה. אפשרות נוספת לתקרית הבטיחות, היא העובדה שהמאבטחים מסתובבים עם כדור בקנה כלי הנשק, דבר אשר מגדיל את הסיכוי לפליטת כדורים.

גנץ מזהיר את סוריה: "המחיר יהיה כבד". לשכת העיתונות הממשלתית
תקרית בטיחות חמורה. גנץ/לשכת העיתונות הממשלתית

היחידה לאבטחת הרמטכ"ל עברה בשנים האחרונות כמה זעזועים בשל פרשות שונות, שהצביעו על ליקויים בתפקודה. לפני שלוש שנים נחשף כי נעצר ערבי-ישראלי שהצליח להערים על אנשי היחידה, ולאסוף מידע מודיעיני עבור חיזבאללה על שהותו של הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי בחדר כושר אזרחי בכפר סבא. במרכז פרשה חמורה נוספת נחשף כי מאבטח לשכה צילם את כרטיס האשראי של הרמטכ"ל, גנב אקדח והיה מעורב בשוד אכזרי. בעקבות האירוע שונו נהלי האבטחה סביב הרמטכ"ל. וכאילו לא די בכך, לפני כשלוש שנים הועמד לדין המאבטח ארז אפרתי, אשר הורשע בתקיפת בחורה לאחר שיצא ממסיבה בנמל תל אביב, ואף נגזרו עליו שמונה שנות מאסר.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות האירוע מתבצע תחקיר שבוחן את נסיבות המקרה. התחקיר נמצא בעיצומו וטרם הסתיים".

לקריאה נוספת:
חשד: איש קבע פלט כדור מנשקו - והרג את רעייתו
תחקיר ראשוני: חיילת פלטה כדור במטווח ופצעה קשה את המפקדת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully