וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הביטחון מתכננת: להפסיק לחלק ערכות מגן

12.11.2013 / 1:03

נוכח השמדת הארסנל הכימי של הסורים, ובעקבות הירידה באיום מהסוג הזה, במערכת הביטחון נוטים לתמוך בביטול הייצור של ערכות המגן. הדבר דורש אישור של הקבינט המדיני-ביטחוני

הסוף לערכות המגן? הקבינט המדיני-ביטחוני יכריע בזמן הקרוב בשאלה אם להמשיך בייצור ערכות המגן המחולקות לאזרחי המדינה. מסתמן כי המלצת מערכת הביטחון תהיה להפסיק את התכנית - במיוחד לנוכח ההתפתחויות בסוריה, שמשמעותן הקטנת הסיכוי למתקפה כימית על ישראל.

בשבועות האחרונים התקיימו בנושא דיונים במשרד הביטחון ובצה"ל, נוכח יישום החלטת האו"ם בדבר השמדת הארסנל הכימי של צבא סוריה. שני הגופים הביעו שביעות רצון מקצב השמדת הנשק, אך סייגו ואמרו כי משטר אסד עדיין מחזיק בידע לייצור נשק כימי – דבר שמשאיר את האיום הכימי כפוטנציאלי.

הדיונים עסקו בשלוש אפשרויות: להמשיך בכל זאת במצב הקיים ולחלק באופן מדורג ערכות לכלל התושבים; לחלק לכלל התושבים בבת אחת; או להפסיק את חלוקת הערכות לאלתר בשל צניחה באיום הכימי. אף שמסתמן כאמור כי האופציה השלישית היא המובילה, במערכת הביטחון טענו כי מדובר בהמלצות בלבד וכי הסוגיה צריכה להיות מוכרעת על ידי הדרג המדיני. דיונים בנושא גם בלשכת שר הביטחון משה יעלון - שאימץ את ההחלטה.

אסור לשכוח שרק לפני כמה חודשים, כשנדמה היה שאנחנו בפתחה של פעולה בינלאומית צבאית בסוריה, הטון היה שונה. אלפי אנשים עמדו בתורים בלתי נגמרים בתחנות החלוקה, ובין הרשויות החליפו האשמות בדבר האחראים למחדל. מבקר המדינה אף הודיע שיבדוק את התלונות על המחסור ועל הליקויים בנושא ההיערכות.

עוד באותו נושא:
פיקוד העורף לתיירים: ”מסכות אב”כ? תקנו ב-eBay”

(עדכון ראשון: 21:45)

  • עוד באותו נושא:
  • ערכות מגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully