וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב החשוד בעבירות מין יעזוב את המסתור במרוקו?

7.11.2013 / 10:25

לוואלה! חדשות נודע שמלך מרוקו הורה לרב אליעזר ברלנד, שנמלט למדינה בשל החשדות נגדו, לעזוב בתוך שבוע. חסידיו לוחצים בניסיון להפוך ההחלטה. "חזרה לישראל אינה על הפרק"

הרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת "שובו בנים" בירושלים החשוד בביצוע עבירות מין בנשים, ככל הנראה לא יוכל להמשיך לשהות במרוקו, לשם הוא נמלט. ממידע שהגיע לוואלה! חדשות עולה כי מלך מרוקו, מוחמד השישי, הודיע השבוע כי על ברלנד ואנשיו לעזוב את המדינה בתוך שבוע, וכעת חסידיו של הרב מפעילים מכבש לחצים על יועציו של המלך בניסיון לשנות את ההחלטה.

הרב ברלנד נמלט למרוקו לפני שבעה חודשים. לאורך תקופה זו, ובפרט בתקופת החגים האחרונה, הגיעו חסידיו מישראל כדי לשהות בקרבתו. היום שוהים בקביעות במרקש, העיר בה שוהה הרב, יותר מ-16 משפחות שהעתיקו את מקום מגוריהן מירושלים בגלל הקרבה לרב. לאחרונה סיפרו מקורביו של ברלנד כי הוא מתכנן להשתקע סופית במרוקו ולבנות שם מוסדות חינוך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחות העתיקו את מגוריהן כדי להתקרב אליו. הרב ברלנד חוגג בפסח האחרון במרקש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד היתרונות הבולטים בשהותו במרוקו הוא היעדר הסכם הסגרה וחוסר שיתוף פעולה בין השלטונות לישראל, דבר שמסיר לחלוטין את החשש שייעצר ויוסגר לישראל. אלא שבשבוע האחרון התעוררה מחדש ההתנגדות של בכירים בשלטון במרוקו לעצם שהייתו של הרב במדינה, וזו מאלצת את מקורבי הרב להכריע תוך מספר ימים לאן פניהם מועדות.

"אדם טהור שרקמו נגדו עלילה"

הוויכוח החדש-ישן באשר לשהותו של הרב במדינה התעורר בעבר מכמה סיבות, ביניהן החשש מפגיעה בחסידי הרב ברלנד השוהים בקרבתו על רקע אנטישמי. בחודשיים האחרונים זכה הרב לתמיכה כמעט גורפת מצד השלטון והקהילה היהודית המקומית, אולם בימים האחרונים, בעקבות כתבה גדולה שפורסמה עליו בעיתון "Yabiildi", אחד העיתונים הגדולים במרוקו, שבה נכתב בין השאר על החשדות שאילצו את הרב לברוח מישראל, שינו אנשי השלטון את דעתם וכעת הם דורשים שיעזוב.

ביומיים האחרונים מפעילים אנשי הרב ברלנד לחצים על השלטון המקומי. באמצעות אנשי עסקים ועשירים בקהילה היהודית הם נפגשו עם יועציו של מוחמד השישי וניסו לשנות את מה שהם מכנים "רוע הגזרה". אחד מחסידיו של הרב אמר לוואלה! חדשות כי אין עוד מדינה "שמעניקה תנאים כפי שמעניקה מרוקו". לדבריו, "במרוקו יש לרב את הקהילה יהודית, בתי כנסת, קברי צדיקים ואלו דברים שאין באף מדינה אחרת". האפשרות שהרב יחזור לישראל "איננה על הפרק".

ברלנד נחשב למנהיג של קהילה גדולה בחסידות ברסלב. הרב בן ה-75, נשוי ואב לשישה, נולד למשפחה ליטאית חרדית. הוא למד בישיבה ברכסים ולאחר מכן בכולל של ישיבת פוניבז' בבני ברק. דרך הישיבה הוא התקרב לחסידות ברסלב בגיל 24. פרשת ההטרדה המינית החלה כשאחד החסידים הציץ בחלון ביתו של הרב, שם נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, ולספר על כך לחסידים. אב לשתי נערות מהקהילה סיפר לאחר חשיפת החקירה כי אחד החסידים "ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות". החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה, שהעבירה את תיק החקירה ליאחב"ל. עם זאת, חסידיו של הרב רואים בו אדם צדיק שאסור לדבר בו סרה ומאמינים שהוא אדם "טהור שרקמו נגדו עלילה".

לקריאה נוספת:
הרב החשוד בהטרדה מבקר "קברי צדיקים" במרוקו
הרב החשוד בהטרדה מינית דורש "לשנוא נשים"
צפו: הרב הבכיר החשוד בעבירות מין שברח - במרוקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully