וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הבחירות: מי ניצח בעיר שלכם?

המנצחים בסבב השני: פדלון ברצליה, מלכה בקרית שמונה, ברוורמן בפתח תקווה, מירון בעפולה, חי אדיב בהוד-השרון, יעלה מקליס ניצחה ביהוד-מונסון ואלקרינאוי ניצח ברהט

שבועיים לאחר הסיבוב הראשון, במסגרתו נבחרו מרבית ראשי הערים והמועצות ברוב היישובים בארץ, נערך אתמול (שלישי) הסיבוב השני בבחירות המקומיות ב-38 ערים ומועצות מקומיות.

בתום ספירת הקולות ב-129 מתוך 130 קלפיות בהרצליה מסתמן שמשה פדלון הוא ראש העיר הבא, כיוון שקיבל 61.32% מהקולות, לעומת צביקה, הדר שזכה לאמונם של 38.68% מהתושבים. ממטה הבחירות של הדר נמסר כי הוא "מאחל לפדלון בהצלחה". התוצאות אינן סופיות לחלוטין מכיוון שטרם נספרו קולות הנכים והחיילים. ראש העיר קריית שמונה המכהן, ניסים מלכה, ניצח פעם נוספת, לאחר שזכה ב-52.3% מקולות הבוחרים. הוא גבר על יורם מלול, שקיבל 47.7%, בהפרש של 463 קולות. מדובר בתוצאה שאינה כוללת את קולות החיילים, אולם ספירת קולותיהם לא צפויה לחולל מהפך. לאחר ספירת 201 מתוך 292 הקלפיות בפתח תקווה, מסתמן שאיציק ברוורמן מוביל עם 57.72% מהקולות לעומת אורי אוהד, שזוכה ל-42.28% מהקולות.

בקריית עקרון ניצח חובב צברי את אריק חדד עם 51.3% מהקולות. במגדל ניצח ישראל שושן אמרוסי כשזכה ל-517 מתוך 930 הקולות. בבית אל בחרו בשי אלון לראש המועצה הבא. באלקנה יהיה זה אסף מינצר שקיבל 57.7%.

קלפיות בביה"ס ע"ש נעמי שמר בתל אביב. יותם רונן
הקלפיות היו פתוחות במהלך היום למשך תשע שעות/יותם רונן

בעפולה נרשם מהפך כיוון שראש העיר המכהן, אבי אלקבץ, הפסיד בבחירות ליצחק מירון, שכיהן בתפקיד לפני שמונה שנים, ב-190 קולות. קולות החיילים והנכים עדיין לא נספרו, אך לא צפוי שינוי בתוצאות.

מנתונים שפרסם משרד הפנים עולה שחי אדיב נבחר לראשות עיריית הוד השרון לאחר שקיבל 62.5% מהקולות. ביהוד-מונסון ניצחה יעלה מקליס שקיבלה 65.6% מהקולות. יורם שמעון יהיה ראש המועצה במבשרת ציון לאחר שקיבל 55.0% מהקולות. בפרדסיה ניצח טל גורקי שקיבל 50.9% מהקולות. המנצח בקריית טבעון הוא דוד אריאלי שקיבל 63.9% מהקולות. כל התוצאות אינן סופיות ולא כוללות את קולות הנכים והחיילים.

במגזר הערבי נרשמו תוצאות צמודות במיוחד ביישובים רבים: ברהט ניצח טלאל אלקרינאוי לאחר שקיבל 59.6% מהקולות. בקלנסווה ראש העיר יהיה עבד אל באסט סלאמה שזכה ב-58.1% מהקולות. בעוספיה ניצח וג'יה כיוף עם 55.2% מהקולות. בכפר כמא זכה זכריא נאבסו עם 58.5% מהקולות. במרר ניצח זיאד דגש עם 50.9%. בכפר קרע המנצח הוא חסן עתאמנה עם 57.8% מהקולות. בטמרה ניצח סוהייל דיאב עם 56.3% מהקולות. התוצאות אינן כוללות את קולות החיילים והנכים.

אחוז ההצבעה הארצי עמד על 50.9%, כאשר בערים הגדולות נרשם אחוז נמוך בהרבה. בהרצליה הצביעו 33% מבעלי זכות ההצבעה, בפתח תקווה 35% ובהוד השרון 38%. בקריית שמונה מימשו את זכותם הדמוקרטית 52%, ביהוד 60%, בעפולה 44% ובמבשרת ציון 46%. אחוז המצביעים הגבוה ביותר נרשם בכאוכב אבו אל-היג'א, שם הצביעו 95%.

הסיבוב השני התקיים בערים וביישובים שבהם לא זכה אף מועמד ב-40% מקולות הבוחרים בסיבוב הראשון. הקלפיות נפתחו בשעה 13:00 בצהריים והיו פתוחות למשך תשע שעות – עד השעה 22:00. רוב הרשויות בהן נערך סיבוב שני משתייכות למגזר הערבי. בניגוד לסיבוב הבחירות הראשון, היום הצביעו הבוחרים עבור ראש הרשות בלבד, באמצעות פתק הצבעה אחד בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך יום הבחירות נרשמו, כמו בסיבוב הראשון, כמה אירועים חריגים. בפתח תקווה התמודדו זה מול זה ממלא מקום ראש העיר, אורי אהד, שזכה בכ-35% מהקולות בסיבוב הראשון, לבין איציק ברוורמן, שזכה בכ-26% מהקולות. עוד שלשום נרשמה עלייה במתיחות לקראת הסיבוב השני, עקב חפץ חשוד שהתגלה ליד ביתו של ברוורמן, שהתברר בהמשך כמטען דמה. אולם, אמש גברה המתיחות בן המועמדים, לאחר שהתברר כי בחלק מהקלפיות בעיר התגלו אלפי פתקים פסולים הנושאים את שמו של איציק ברוורמן.

ביהוד, שם התמודד ראש העירייה, יוסי בן דוד, על קדנציה שלישית מול יו"ר האופוזיציה, יעלה מקליס, הועבר לחקירה גבר בן 46 לאחר שעל פי החשד ניסה לגנוב קלפי שהוצבה בבית ספר בעיר. הגבר הספיק לקחת את הקלפי ולברוח עמה החוצה, אך נתפס לאחר מרדף אחריו.

הבחירות המקומיות - כותרות נוספות:
נפתחו הקלפיות בסיבוב השני בבחירות המקומיות
אלפים הפגינו בבית שמש: ”לקיים בחירות חדשות”
המטאור שהתרסק: האכזבה מלפיד השפיעה על הבחירות

עדכון ראשון: 22:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully