וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בקריאה שלישית: מותר להתחתן רק מגיל 18

הכנסת אישרה ברוב של 55 תומכים מול 11 מתנגדים את ההצעה שתעלה את גיל הנישואים בישראל מ-17 ל-18, ותגדיר נישואים מוקדמים כעבירה פלילית שעונשה מאסר. בית משפט יתיר חריגה

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

בשורה לנערות: מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק גיל הנישואים, שהעלתה את הגיל שבו אדם יכול להינשא בישראל מגיל 17 לגיל 18. ההצעה עברה ברוב של 55 תומכים מול 11 מתנגדים. עם זאת, התירה הצעת החוק לקטינים להינשא אף בגיל צעיר יותר מהגיל החוקי. נישואים בגיל צעיר ללא היתר בית המשפט היא עבירה פלילית שדינה שנתיים מאסר.

אילוסטרציה סקס לפני חתונה במגזר הדתי. ShutterStock
מי שיתחתן לפני גיל 18 - יישלח לכלא/ShutterStock

לפי הצעת החוק שאושרה סופית, יועלה גיל הנישואים ל-18 שנים, ובנסיבות מיוחדות הקשורות בטובת הקטין או הקטינה או במקרה של היריון או לידה, רשאי בית המשפט לענייני משפחה להתיר נישואים אף בטרם מלאו לקטין או לקטינה 16 שנה. בכל מקרה לא ייתן בית המשפט היתר לפני ששמע את הנער או הנערה שאת נישואיהם הוא מתבקש להתיר, ולגבי קטינים שמלאו להם 16 שנים אך טרם מלאו להם 17 שנים - רק לאחר שקיבל תסקיר מעובד סוציאלי שמונה על ידי שר הרווחה והשירותים החברתיים.

יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין, שיזם את ההצעה יחד עם ח"כים נוספים מימין ומשמאל, בירך על אישורה: "קיבלנו החלטה היסטורית לקבל את הצעת החוק שיזמתי להעלאת גיל הנישואין. בכך ישראל מיישרת קו עם המדינות המתקדמות בעולם ואנו שמים סוף לנישואי קטינות בכפייה בגיל צעיר". לדבריו, "הצלנו היום אלפי נערות מחיים של כפייה ואני מקווה שמדינת ישראל יוצאת לדרך חדשה בתחום זה".

ח"כ גילה גמליאל (הליכוד-ביתנו), גם היא מיוזמות החוק, אמרה כי זהו "יום חשוב בו ייפסקו נישואי בוסר במדינת ישראל ותיפתח ההזדמנות לנשים צעירות לסיים את חוק לימודי חובה. זה יפתח להן אופק תעסוקתי ולגיל הנישואין הן ייכנסו מתוך חשיבה מושכלת ומוכנות אישית, מה שיצמצם את העוני והאלימות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"מסר חשוב בהגנה על קטינים"

ח"כ דב חנין (חד"ש), מיוזמי החוק, אמר הערב: "באיסורה על נישואי קטינים שולחת הכנסת היום מסר חשוב להגנה על קטינים וקטינות. הגבלת גיל הנישואין לגיל 18 הכרחית על מנת להגן על צעירים ובעיקר צעירות, מפני נישואים בכפייה שבמקרים רבים כרוכים בפגיעה בריאותית, פיזית ונפשית וכן בפגיעה בזכותן להתפתחות תקינה, לחינוך הולם ובכך גם באפשרויותיהן להשתלב במעגל התעסוקה".

לעומת חנין, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ביקר את החוק בחריפות, וטען שהוא פוגע בחברה החרדית. "בני 17 רשאים לבחור לרשות המקומית. סומכים עליהם בבחירות דמוקרטיות ולא סומכים עליהם לנישואים?", שאל ח"כ גפני. "אם היינו מציעים הצעת חוק כזאת היו צועקים שאנחנו לא דמוקרטים. אתם פנאטים. אי אפשר להסביר לכם שום דבר. אתם צבועים".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) אמר: "כנסת הזויה. בשבוע אחד בחוק הגיור, בשבוע אחר בחוק חיים משותפים, שום בעיות אין למדינה הזו, לא התגברות האלימות, הנוער המשתכר, בעיות אמתיות. החוק הזה בא לומר שהדמוקרטיה היא רק דמוקרטיה במירכאות".

לקריאה נוספת
השרים אישרו: בני זוג יוכלו להתחתן רק מגיל 18
ח"כ זאב: "לאסור על קיום יחסי מין לפני גיל 18"

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il
לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully