וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה הכריחה ילד בן 10 לקפוץ אל מותו מגג מגדל

לפי כלי התקשורת בסין, תלמיד כיתה ה' במחוז סצו'אן קפץ מבניין בגובה 30 קומות לאחר שנענש על כך שדיבר בשיעור. מהעדויות עולה כי המורה ציוותה עליו לבצע את המעשה

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

"ואם מישהו היה אומר לך לקפוץ מהגג, היית קופץ?" – שאלה זו, שלרוב מופנית לילדים בבדיחות הדעת למטרות חינוכיות, הפכה למציאת טראגית בסין: תלמיד בן 10 קפץ אל מותו מבניין בגובה 30 קומות בעיר צ'נגדו שבמחוז סצ'ואן, לאחר שמורה בבית ספרו ציוותה עליו לכאורה לעשות זאת. כך דיווחו אתמול (שבת) כלי התקשורת במדינה.

מהדיווח עולה כי תלמיד כיתה ה', ג'ון ג'ון, התבקש לכתוב מכתב התנצלות בן אלף אותיות לאחר שדיבר בכיתה. לדברי קרובי משפחתו ושכניו של התלמיד, לאחר שלא ביצע את המוטל עליו, דרשה המורה שיקפוץ מבניין. "המורה, אינני מסוגל לעשות זאת", כתב התלמיד באחת ממחברותיו שנמצאו לאחר האירוע. כך דיווח הרדיו הלאומי של סין (CNR). "נרתעתי כמה פעמים כשניסיתי לקפוץ מהבניין".

"המורה הכריחה את הילד שלנו לקפוץ"

ואולם, כעבור זמן ביצע התלמיד את ה"מוטל עליו" והתרסק על מכונית חונה, לאחר שקפץ מדירת מגוריו. בתגובה פתחו קרובי משפחתו בקמפיין במחאה על הלחץ המופעל על תלמידים במדינה. בין השאר תלו קרובי משפחתו של ג'ון ג'ון כרזה מחוץ לבית הספר שבו למד ועליה הכתובת: "המורה הכריחה את הילד שלנו לקפוץ מבניין".

"חקירת המשטרה עדיין נמשכת", מסרו גורמי אכיפת החוק בעיר. משמעת נוקשה נחשבת לחלק בלתי נפרד משיטת החינוך הנהוגה בבתי הספר בסין התלמידים נדרשים לכבד גורמי סמכות ולציית להוראותיהם. מבית הספר של ג'ון ג'ון נמסר כי התלמיד וכמה מבני כיתתו נדרשו לכתוב ביקורת על התנהגותם לאחר שהפריעו במהלך השיעור. כמו כן נמסר כי מותו של התלמיד נגרם "בשל תאונה".

לקריאה נוספת
11 מיליון סינים משותקים בגלל ערפיח פתאומי
סין חשפה את הנשק הסודי שפיתחה במשך 40 שנה
סופת טייפון הכתה במזרח סין, רבבות פונו מבתיהם

(עדכון ראשון: 18:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully