וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עולם אבוד": 3 בעלי חיים חדשים התגלו באוסטרליה

צוות של חוקרים וצלמים הגיעו לאזור מבודד המכוסה יערות גשם, ונדהמו למצוא שם גקו עם זנב עלה, חומט מוזהב וצפרדע מיוחדת שאיש לא ידע על קיומם. "תגלית של פעם בחיים"

עולם הולך ונחשף: שלושה זנים חדשים של בעלי חיים שלא היו ידועים עד כה לאנושות, התגלו באחרונה בצפון אוסטרליה וגרמו להתרגשות רבה בעולם המדעי. קבוצת חוקרים בראשותו של קונראד הוסקין מאוניברסיטת ג'יימס קוק בקווינסלנד, יחד עם צוות צילום של "נשיונל ג'אוגרפיק", נחתו השנה ברכס ההרים קייפ מלוויל שבחצי האי קייפ יורק, ועד מהרה גילו את מה שהגדירו "עולם אבוד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משך את מרב תשומת הלב. הגקו עם זנב העלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקרים נדהמו למצוא באזור המבודד, המכוסה יערות גשם ובולדרים (סלעי ענק מעוגלים) עשויים גרניט שחור, גקו עם זנב בצורת עלה, חומט מוזהב וצפרדע מיוחדת במינה שנוהגת להעביר את העונה היבשה עמוק בחריצי הבולדרים הקרירים והלחים. ככל הנראה, שלושת הזנים הנדירים חיו במקום מיליוני שנים, אולם מאות בשנים לא היה ידוע עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תגלית מפתיעה, בייחוד כשמדובר באוסטרליה". החומט המוזהב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הפסגה של קייפ מלוויל היא עולם אבוד", סיפר הוסקין בהתרגשות. "מציאת הזנים האלה היא תגלית של פעם בחיים, אני עדיין נדהם ונרעש מזה", הוסיף. לדבריו, "גילוי של שלושה מינים חדשים וייחודיים הוא דבר מפתיע באזור שנחקר מעט כמו פפואה גינאה החדשה – לא כל שכן באוסטרליה, מדינה שללא ספק אפשר לומר שחקרנו אותה". הוסקין וצוותו איתרו במקום בעלי חיים מיוחדים נוספים, אולם טרם התברר אם גם הם לא היו מוכרים למדע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעונה היבשה מסתתרת בין סלעי הגרניט העצומים. הצפרדע שגילה צוות החוקרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

את תשומת הלב הרבה ביותר גרף הגקו, לטאה ממשפחת השממיתיים, בעלת עיניים ענקיות וגוף מאורך. אורכו של הגקו, העונה גם לשם המדעי Saltuarius eximius, כ-20 סנטימטרים. הזוחל המרשים, הניזון מעכבישים וחרקים שונים, הוא שריד של תקופה שבה יערות הגשם כיסו אזורים נרחבים ביבשת אוסטרליה. "ברגע שראיתי את הגקו, ידעתי שמדובר בזן חדש", סיכם הוסקין. את ממצאי המחקר ניתן למצוא בכתב העת Zootaxa.

לקריאה נוספת:
במצרים נחשף קברו של "נסיך הקסם", רופא הפרעונים
בזכות מאובן בן 1.8 מיליון: תפנית בחקר מוצא האדם
זה לא שקר: "לטאת פינוקיו" צצה מחדש אחרי 50 שנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully