וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קרה ביישוב שלכם? צפו במפת הבחירות המתעדכנת

הבחירות הסתיימו אומנם עם שיעור הצבעה נמוך יחסית, אך הביאו עימן כמה תוצאות מעניינות. ברקת בירושלים, מהפך בגבעתיים, חדרה ואשקלון, וגם ראש עיר חדש-ישן ברעננה

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

הבחירות המקומיות ב-191 הרשויות ברחבי הארץ הסתיימו אמש (שלישי) עם שיעור הצבעה נמוך באופן יחסי ביחס לבחירות שהתקיימו ב-2008. בתל אביב, שבה נרשם אחוז הצבעה נמוך מאוד (31.3%) ניצח רון חולדאי את ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ - עם 53% מהקולות - בדרך לכהונה רביעית ברצף. "אני רוצה להגיד תודה לכל מי שעבד בבחירות האלה, על כך שעשו עבודה נהדרת", אמר לפעיליו לאחר הניצחון.

הבחירות המקומיות – מפת התוצאות המתעדכנת בזמן אמת

הוא הוסיף: "הוכחנו שאנחנו ממשיכים את דרכנו בתל אביב, והחל מהבוקר אני ראש עיר של כולם. גם של אלה שלא הצביעו עבורי. נישאר עיר חופשית עבור כל מי שחי בה". יריבו, ניצן הורוביץ, אמר לפעיליו כי התוצאות "מרגשות" אותו. "בראשות העיר אני נושק ל-40%, רשימת מרצ יותר ממכפילה את כוחה וזו עדות לכך שנפל דבר בתל אביב-יפו". בסופו של יום, זכה חבר הכנסת ממרצ ב-38% מקולות הבוחרים בתל אביב.

גם בירושלים, בה ניטש קרב מרתק בין ראש העיר המכהן ניר ברקת לבין מועמד הליכוד-ביתנו משה ליאון, נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים, כשרק כ-43% מתושבי העיר הטריחו עצמם לקלפיות. למרות הנתונים הנמוכים, והדאגה במטהו עקב כך, ניצח ברקת עם 51% מהקולות, כשליאון מקבל רק 45%. בעיר השלישית בגודלה בישראל בחיפה ניצח ראש העיר יונה יהב את יעקב בורובסקי, והוא ימשיך לכהונה שלישית בכרמל. בערים גדולות נוספות גם כן לא הודחו ראשי עיר מכהנים. בבירת הנגב, באר שבע, ניצח, כצפוי, רוביק דנילוביץ' ועשה זאת בצורה מרשימה עם 92% מקולות הבוחרים. כמו כן, רק שתי נשים נבחרו לעמוד בראש יישובים בישראל - מרים פיירברג-איכר בנתניה וליזי דליר'צה בגני תקווה, ושלושה ראשי ערים מודחים זכו בכהונה נוספת: שלומי לחיאני בבת ים, שמעון גפסו בנצרת עילית ויצחק רוכברגר ברמת השרון.

עוד בנושא:
רק שתי נשים ניצחו בבחירות לרשויות המקומיות
ירושלים של ברקת, תל אביב ממשיכה עם חולדאי
הציבור גבר על בג"ץ: ראשי הערים המודחים ניצחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully