וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיאני במשדר וואלה!: "הדחתי - התערבות פוליטית"

23.10.2013 / 8:30

ראש עיריית בת ים שנבחר שוב לאחר שהודח אמר במשדר: "הישג כזה כשיום קודם פסלו אותי זה לא קל, הציבור אמר את דברו". זאב בילסקי חזר לרעננה: "הלכתי בעקבות הלב"

מתוך המשדר המיוחד של וואלה! חדשות

הבחירות המקומיות שהתקיימו אתמול (שלישי) השאירו את הערים הגדולות - ירושלים, תל אביב, חיפה ובאר שבע תחת אותם מנהיגים - בדומה ל-149 מתוך 191 רשויות. שיעור ההצבעה הכללי היה נמוך באופן יחסי לבחירות שהתקיימו לפני חמש שנים, אם כי עדיין אין נתון סופי לגביו. ב-42 רשויות התחלף ראש העיר, ורק שתי נשים זכו באמון הבוחרים - מרים פיירברג בנתניה וליזי דלירצ'ה בגני תקווה. וואלה! חדשות ליוותה את הבוקר שאחרי הבחירות במשדר מיוחד בהשתתפות אורחים באולפן.

הבחירות המקומיות – מפת התוצאות המתעדכנת

ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, שהודח בידי בג"ץ בשל כתב האישום שהוגש נגדו אך ניצח הלילה בבחירות, הודה במשדר הבחירות המיוחד של וואלה! חדשות לתושבים שבחרו בו שוב. "הציבור אמר את דברו. כתב האישום נגדי הוא חסר בסיס משפטי ומי שהצביע לי עשה שיקול דעת ובחר בי, עשרות אלפי אנשים. לקבל הישג כזה כשיום קודם פוסלים אותי, שזו התערבות פוליטית, זה ממש לא קל". יש לציין, כי לחיאני לא התייצב הבוקר בלשכת ראש העיר, שכן בגלל הדחתו הוא אינו יכול לכהן כראש עיר למשך 21 יום.

זאב בילסקי, שנבחר מחדש לראשות עיריית רעננה, אמר במשדר כי הוא כבר חושב על "היום שאחרי": "יוצאים לדרך חדשה. הלכתי לאיפה שהלב שלי נמצא. עברו שמונה שנים, הרבה אנשים ביקשו שאחזור. ברוך השם, למעלה מ-70% מתושבי רעננה בחרו בי. עכשיו מסתכלים קדימה".

יאיר רביבו, ראש העיר הנבחר של לוד, התייחס במשדר לעצם קיומן של הבחירות בעיר, אחרי עשור בו פעלה בה ועדה קרואה. "אפשר היה לראות אתמול בחצות אלפי תושבים יוצאים ומריעים", אמר. כשנשאל על יריבו, ח"כ לשעבר יורם מרציאנו שהפסיד בבחירות, אמר: "הוא היה יריב עיקש פוליטיקאי, משופשף. אבל הצגנו שני דברים שונים לחלוטין. לא הבטחתי ג'וב אחד בבחירות. לא הלכתי יד ביד עם פוליטיקאים".

אלון דוידי ראש העיר הנבחר בשדרות שגבר על ראש העיר היוצא דוד בוסקילה, אמר במשדר כי מדובר "בניצחון גדול לתושבי שדרות. התושבים בחרו בחירה ברורה בחיים אחרים: חינוך, תעסוקה טובה יותר, ספורט. אנחנו ניצבים בפני אתגרים גדולים. הגירעון שלנו גדל ותפח בגלל ניהול כושל וחוסר רצון של המנהיגות להסתכל בעיני התושבים ולעשות צעדים אמיצים. אני מתכוון לשנס מותניים ולהביא עתיד טוב יותר לעיר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ניר ברקת במטה הבחירות, ירושלים, 23.10. טלי מאייר
. "זה לא הזמן להתחשבנויות". ברקת, הלילה/טלי מאייר

ראש העיר הנבחר של חדרה, צביקה גנדלמן, אמר הבוקר (רביעי) במשדר המיוחד של וואלה! חדשות: "הגעתי בלי לעשות קיצורי דרך. זה מביא אותי יותר בשל ומוכן בקשר לניהול האזרחי וההכרות עם המערכת העירונית. אני רוצה לקחת את העיר שתהיה צעירה, שוכנת על הציר המרכזי במדינה. עיר חוף. המצב שלה כואב – עיר עם פוטנציאל מהגבוהים בארץ שנשארה תקועה באמצע הדרך". גנדלמן ניצח את ראש העיר המכהן חיים אביטן.

חולדאי בנאום ניצחון: "ממחר חוזרים לעבוד". טל אנגלנדר
"ראש עיר של כולם". חולדאי, הלילה לאחר ניצחונו/טל אנגלנדר

הבחירות לרשויות המקומיות - כל התוצאות

ברמת גן ניצח ישראל זינגר (50.3%) את ח"כ לשעבר כרמל שאמה הכהן (37.8%) וזכה בראשות העיר. בגבעתיים נרשם מהפך עם ניצחונו של רן קוניק שזכה ב-50.6%, והדיח את ראש העיר ראובן בן שחר שזכה ב-40% בלבד. בנתניה ניצחה ראשת העיר המכהנת מרים פיירברג עם 72% מהקולות את הרצל קרן שקיבל 23.7% בלבד. באילת ניצח מאיר יצחק הלוי עם 56% מהקולות את דובי כהן שזכה רק ב-40.8% בלבד. בעכו ניצח ראש העיר המכהן שמעון לנקרי עם 79% מקולות הבוחרים.

ברמת השרון, למרות שהוגש נגדו כתב אישום, מוביל ראש העיר המכהן יצחק רוכברגר. עוד בשרון, זאב ביילסקי ישוב לכיסא ראש עיריית רעננה עם 70% מהקולות. בכפר סבא ניצח ראש העיר המכהן יהודה בן חמו עם 52.2% את יובל לוי, שזכה ל-26% מקולות הבוחרים. בצפת, ניצח ראש העיר המכהן אילן שוחט את יריבו שלמה חדד, עם 51.7%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצח למרות כתב האישום. רוכברגר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבת ים ניצח ראש העיר שלומי לחיאני, למרות כתב האישום הטרי נגדו, וזכה ב-57% מהקולות. בטבריה ניצח יוסף בן דוד (57%) את ציון פיניאן (34.4%).

בבית שמש, שם התנהל קרב צמוד בין מועמד "הבית היהודי" אלי כהן לראש העיר המכהן מטעם ש"ס משה אבוטבול, מסתמן ניצחון לאחרון עם 51.94% לעומת 46.51% לאלי כהן. בעיר הצביעו 72% בעלי זכות הבחירה – אחוז גבוה בהרבה ביחס לממוצע הארצי. באשדוד, שם מתמודד ראש העיר לשעבר צבי ציקלר בן ה-80, נרשמו 42% הצבעה, וניצחון לראש העיר המכהן יחיאל לסרי. באשקלון נרשם גם כן מהפך עם ניצחונו של איתמר שמעוני על ראש העיר המכהן, בני וקנין. שמעוני קיבל 52.6% מקולות הבוחרים בעיר. בגן יבנה ניצח דרור אהרון עם 49.65% מהקולות.

בחדרה ניצח צביקה גנדלמן עם 40.3% מהקולות, בעוד שראש העיר המכהן, חיים אביטן, זכה ב-36.7% מהקולות. בשדרות נרשם מהפך כאשר אלון דוידי צפוי הדיח את ראש העיר המכהן דוד בוסקילה. בראשון לציון ניצח ראש העיר המכהן דב צור עם 70.66% מהקולות, ואילו המועמדת ליאל אבן-זהר קיבלה 14.65% מהקולות. באופקים ניצח איציק דנינו עם 63.67% מקולות הבוחרים.

ואיפה ממתינים לתוצאות הסיבוב השני?

לעומת ההכרעות שהתקבלו במרבית הרשויות המקומיות, בכמה מהערים והיישובים ייאלצו המועמדים להמתין במתח ולהתמודד בסיבוב שני, לאחר שלא זכו במספר קולות מספיק. בפתח תקווה לא הצליח ראש העיר הנוכחי אורי אהד לחצות את סף 40% מהקולות, והוא יתמודד בסיבוב השני מול יצחק ברוורמן.

בהרצליה – שם התמודדו לא פחות מתשעה מועמדים על תפקיד ראש העיר – יתקיים סיבוב שני בין המועמדים צביקה הדר ומשה פדלון. ראש העיר המכהן יהונתן יסעור ייאלץ להיפרד ממשרדו. מעט צפונה משם, בפרדסיה שבלב השרון, ייערך גם כן סיבוב שני לאחר שראש המועצה הוותיק בארץ יצחק ימיני – המשמש בתפקיד זה 41 שנה – קיבל 26% מקולות המצביעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully