וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות המקומיות: עדכונים שוטפים

23.10.2013 / 11:19

ראשי הערים הגדולות ממשיכים לכהונה נוספת, מהפכים באשקלון, שדרות וחדרה, קרב צמוד בהרצליה וסיבוב שני בפתח תקווה. וואלה! חדשות מלווה את תוצאות האמת, רגע אחרי רגע

צילום: טל אנגלנדר, עומר מירון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

יותר מ-8,500 קלפיות נספרו בשעות הלילה (רביעי) וחושפות את תוצאות האמת של הבחירות לרשויות המקומיות. בעוד שראשי הערים הגדולות ימשיכו לכהונה נוספת, בכמה ערים מתחוללת דרמה של ממש וקרבות צמודים שחלקם ימשיכו לסיבוב שני. וואלה! חדשות מלווה את האירועים, שלב אחר שלב.

11:49 ראש עיריית רחובות רחמים מלול ניצח בבחירות המקומיות בעירו ונבחר מחדש לתפקיד. מלול קיבל 83.4% מהקולות ובכך גבר על חנניה ליפא ווינברגר, שקיבל 16.6% בלבד.

11:19 משה ליאון, שהובס בבחירות לראשות עיריית ירושלים, התייחס בצאתו מביתו בעיר להפסד: "הפסדתי, זו עובדה. אני מאחל רק טוב לעיר ירושלים, זה מה שחשוב לי ולתושבים בכלל". כשנשאל אם בכוונתו להמשיך לגור בירושלים, השיב: "בהחלט", אך סירב לענות לכמה זמן.

11:08 התנועה לאיכות השלטון עתרה הבוקר לבג"ץ בדרישה ששלושת ראשי הערים הנאשמים בפלילים – שלומי לחיאני מבת ים, יצחק רוכברגר מרמת השרון ושמעון גפסו מנצרת עלית – אשר נבחרו הלילה פעם נוספת, יתפטרו מתפקידם. בתנועה מבקשים מבית המשפט להוציא צו שמונע מהם לנהל משא ומתן קואליציוני או לגבש הסכמים בנוגע לחברי מועצת העיר עד סיום הדיון בעתירה.

10:23 ראש העיר הנבחר של חדרה, צביקה גנדלמן, אמר במשדר המיוחד של וואלה! "הגעתי בלי לעשות קיצורי דרך. זה מביא אותי יותר בשל ומוכן בקשר לניהול האזרחי וההיכרות עם המערכת העירונית. המצב של העיר כואב – עיר עם פוטנציאל מהגבוהים בארץ שנשארה תקועה באמצע הדרך".

9:45 ראש עיריית שדרות הנבחר, אלון דוידי, אמר במשדר וואלה!: "זה בוקר של שינוי וניצחון גדול לתושבי שדרות. התושבים בחרו בחירה ברורה בחיים אחרים – חינוך, תעסוקה טובה יותר, ספורט. הגירעון שלנו גדל ותפח בגלל ניהול כושל וחוסר רצון של המנהיגות להסתכל בעיני התושבים ולעשות צעדים אמיצים. אני מתכונן לשנס מותניים ולהביא עתיד טוב יותר לעיר".

9:36 שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים שנבחר הלילה מחדש, אמר במשדר וואלה! "תודה רבה לתושבים שלי שבחרו אותי באהבה גדולה". על היותו נאשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, אמר: "אני לא מתעסק בהיפותיזות, הציבור אמר את דברו. כתב האישום נגדי הוא חסר בסיס משפטי ועובדתי ובמשפט שיתחיל השבוע אענה לו. אני מסיים אותו נקי זך וטהור", הוא הוסיף כי "לקבל הישג כזה בבחירות שיום קודם פוסלים אותי, שזו התערבות פוליטית ממש, זה לא קל".

9:21 זאב בילסקי, שנבחר מחדש לראשות עיריית רעננה, אמר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות: "יוצאים לדרך חדשה. אני כבר חושב על היום שאחרי. הלכתי לאיפה שהלב שלי נמצא. עברו שמונה שנים, הרבה אנשים ביקשו שאחזור. עכשיו מסתכלים קדימה".

9:04 אתר האינטרנט של משרד הפנים קרס מעומס הגולשים. זאת בעקבות העניין בתוצאותיהן של הבחירות המקומיות שהתקיימו אתמול.

8:53 יאיר רביבו, ראש העיר הנבחר של לוד, אמר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות: "תושבי לוד התעוררו הבוקר לבוקר של שמחה אחרי עשר שנים שלא היו בחירות בעיר. על יריבו, ח"כ לשעבר יורם מרציאנו, אמר: "הוא היה יריב עיקש פוליטיקאי, משופשף. אבל הצגנו שני דברים שונים לחלוטין".

8:38 מתוצאות הבחירות בהוד השרון עולה כי יתקיים סיבוב שני בבחירות לעירייה. זאת לאחר שראש העיר המכהן חי אדיב זכה ב-39.1% מהקולות. יואב רוזן שהתמודד מולו קיבל 22.9%, והמועמד אמיר כוכבי קיבל 6% בלבד.

8:34 ראש עיריית יקנעם עלית סימון אלפסי ניצח בבחירות המקומיות בעירו עם 73.6%. חנה גולן שהתמודדה מולו קיבלה 26.4% מהקולות.

7:34 ראש עיריית מעלות-תרשיחא ויו"ר מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט ניצח בבחירות המקומיות בעירו עם %48.7 מקולות הבוחרים. המועמד ארקדי פומרנץ קיבל 44% מהקולות.

7:31 יאיר רביבו נבחר לראש עיריית לוד לאחר שניצח בבחירות המקומיות בעיר עם 63.62% מהקולות. חבר הכנסת לשעבר יורם מרציאנו קיבל 36.27% מקולות הבוחרים.

7:27 במועצה המקומית קציר-חריש, שם פעלה עד כה ועדה קרואה, נבחר ברוב של 61.6% יצחק קשת. כך עולה מתוצאות הבחירות המקומיות.

7:24 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות העירייה בקריית מלאכי עולה כי אליהו (ללו) זוהר ניצח עם 41.6% מקולות הבוחרים. דוד גלעם קיבל 18.1% מהקולות בלבד.

7:20 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות העירייה ביבנה עולה כי ראש העיר המכהן צבי גוב ארי קיבל 59.1% מקולות הבוחרים וגבר על המועמד מאיר בן הרוש שקיבל 26.6% מהקולות.

7:17 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות העיר בנצרת עולה כי ראש העיר המכהן ראמז ג'ראייסי קיבל 43.37% מקולות הבוחרים וניצח את המועמדת חנין זועבי.

7:06 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות העיר בנצרת עילית עולה כי ראש העיר המכהן שמעון גפסו קיבל 52.4% מהקולות, ואילו ח"כ לשעבר ליה שמטוב קיבלה 14% מהקולות.

6:50 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות המועצה המקומית גן יבנה עולה כי ראש המועצה המכהן דרור אהרון קיבל 49.65% מהקולות.

6:34 בתום ספירת הקלפיות בבחירות לראשות עיריית אופקים עולה כי המועמד איציק דנינו זכה ב-63.67% מקולות הבוחרים.

6:31 בתום ספירת הקולות בבבחירות לראשות העיר ראשון לציון עולה כי ראש העיר המכהן דב צור קיבל 70.66% מהקולות, ואילו המועמדת ליאל אבן-זהר קיבלה 14.65% בלבד מהקולות.

6:28 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות עיריית פתח תקווה עולה כי ייערך סיבוב שני בין ראש העירייה המכהן אורי אהד והמועמד יצחק ברוורמן.

6:10 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות העיר צפת עולה כי ראש העיר המכהן אילן שוחט קיבל 51.7% מהקולות, ואילו המועמד מטעם ש"ס שלמה חדד קיבל 28.6% מהקולות.

5:55 בתום ספירת הקולות בבחירות לראשות העיר כפר סבא עולה כי ראש העיר המכהן יהודה בן חמו ניצח הלילה עם 52.2% מהקולות, ואילו המועמד יובל לוי קיבל 26% מהקולות.

5:51 ראש עיריית אשדוד המכהן, יחיאל לסרי, זכה הלילה בבחירות לראשות העיר עם 53.74% מהקולות, ואילו המועמד צבי ציקלר קיבל 30.61% מהקולות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ניר ברקת חוגג ניצחון בירושלים. טלי מאייר
ברקת עם היוודע תוצאות האמת, הלילה במטה הבחירות בירושלים/טלי מאייר

5:37 מהפך באשקלון: איתמר שמעוני הביס את ראש העיר וקנין עם 52.6%

5:17 ראש העיר המכהנת בנתניה מרים פיירברג קיבלה 72% מקולות המצביעים.

5:04 מוטי ששון, המכהן מאז 1993, נבחר לכהונה נוספת בחולון.

4:40 מהפך בגבעתיים: ניצחון לרן קוניק עם 53.07% מהקולות.

04:16 בתום ספירת הקולות בבת ים ניצח ראש העיר המכהן שלומי לחיאני עם 57% מקולות המצביעים.

4:06 בתום ספירת הקולות בהרצליה - יתקיים סיבוב שני בין המועמדים צביקה הדר ומשה פדלון. ראש העיר המכהן יהונתן יסעור הפסיד.

3:24 בתום ספירת הקלפיות בתל אביב: 53% לרון חולדאי, שניצח בבחירות.

3:15 יוסף בן דוד נבחר לראשות עיריית טבריה עם 51%. באבן יהודה נבחר אברהם הררי עם 56%.

3:00 ניצן הורוביץ אמר לאחר ההפסד במטהו, סמוך לכיכר רבין בתל אביב, כי התוצאות "מרגשות" אותו. "בראשות העיר אני נושק ל-40%, רשימת מרצ יותר ממכפילה את כוחה וזו עדות לכך שנפל דבר בתל אביב-יפו".

02:30 לאחר ההפסד במרוץ לראשות העיר, אמר משה ליאון לפעיליו: "אני מאחל לירושלים המון הצלחה, אני מודה לליברמן
שעשה מאמץ אמיתי". לדבריו, "לא באתי בשביל ג'ובים, למרות שזה מה שחלק מהאנשים אמרו עליי".

02:19 בתום ספירת 85% מכלל הקלפיות בבחירות המקומיות בירושלים עולה כי ראש העירייה ניר ברקת מוביל עם 52%, משה ליאון עם 44% וחיים אפשטיין עם 4%.

02:06 אחרי למעלה מ-61% מהקלפיות, עדיין מסתמן שאבוטבול החרדי מוביל על אלי כהן בבחירות לראשות עיריית בית שמש, אך בפער קטן.

02:02 בחדרה מסתמן מהפך: אחרי 80% מהקלפיות בחדרה, צביקה גנדלמן מוביל על ראש העירייה המכהן, חיים אביטן, הנמצא תחת חקירה פלילית, עם 45% מהקולות, לעומת 35% לאביטן.

01:54 בחיפה מוביל ראש העיר המכהן יונה יהב ברוב גדול על יעקב בורובסקי.

01:44 ברעננה מוביל זאב ביילסקי עם 71% מהקולות לאחר ספירת 70% מסך הקולות.

01:41 בירושלים - לאחר ספירת 59% מהקולות, מוביל ניר ברקת עם 55%, 42% למשה ליאון ו-3% לחיים אפשטיין.

01:40 מתוצאות האמת החלקיות: בבני ברק מסתמן ניצחון מוחץ לחנוך זייברט – איש חסידות גור עם 94% מהקולות, בגבעתיים מסתמן מהפך במסגרתו מוביל רון קוניק, בחדרה מוביל צבי גנדלמן לאחר ספירת 55% מהקולות.

01:30 ברמת השרון מוביל יצחק רוכברגר בפער גדול, זאת למרות שהודח מתפקידו על ידי בג"ץ בשל כתב האישום העומד נגדו.

01:28 איש העסקים רמי לוי, מספר שתיים ברשימת מועצת העיר ירושלים בראשות ניר ברקת, אמר לפני זמן קצר במשדר וואלה!: "על פניו המצב הוא טוב, אני אופטימי, כרגע כמעט 14% שאנחנו מובילים על ליאון, ואני מרוצה. בחירות זה לא דבר פשוט, יש עליות ויש ירידות".

01:22 בירושלים, לאחר ספירת מחצית מהקולות - נשמר הפער של ניר ברקת על פני משה ליאון.

01:21 בתל אביב מוביל ראש העיר המכהן רון חולדאי עם 51% לאחר ספירת שליש מהקולות. 37% לניצן הורביץ.

01:20 בטבריה מוביל יוסי בן דוד על ציון פיניאן לאחר ספירת 40% מהקלפיות, בדימונה מוביל בני ביטון על פני ראש העיר המכהן אלי בורנשטיין, בבית שמש מוביל בבטחה ראש העיר המכהן משה אבוטבול על פני אלי כהן.

01:12 תוצאות אמת חלקיות נוספות: ביוקנעם עלית נראה כי סימון אלפסי בדרך לניצחון לאחר ספירת מחצית מהקלפיות, בהרצליה ישנו קרב תלת-ראשי בין יונתן יסעור, צביקה הדר ומשה פדלון המתחרים ביניהם על העלייה לסיבוב השני.

01:06 מתוצאות האמת החלקיות אשר ממשיכות להתעדכן עולה: בנהריה מוביל ג'קי סבג לאחר ספירת רבע מהקלפיות, באשדוד מסתמן ניצחון לראש העיר המכהן יחיאל לסרי, בחולון מוביל מוטי ששון לאחר ספירת מחצית מהקולות, בשדרות מסתמן מהפך כאשר אלון דוידי צפוי להדיח את ראש העיר המכהן דוד בוסקילה, באופקים מסתמן שוויון נכון לשעה זו בין איציק דנינו ויאיר חזן, במעלה אדומים מסתמן ניצחון של ראש העיר המכהן בני כשריאל.

00:58 תוצאות אמת חלקיות נוספות: בירושלים מוביל ניר ברקת לאחר ספירת שליש מהקולות, בפתח תקווה מוביל ממלא מקום ראש העיר אורי אוהד, בראשון לציון מוביל ראש העיר המכהן דב צור ברוב גדול, ברמת גן מוביל ישראל זינגר על כרמל שאמה הכהן.

00:52 לפי תוצאות אמת חלקיות: בשדרות מסתמן ניצחון לאלון דוידי מהבית היהודי, במודיעין מסתמן ניצחון לחיים ביבס, בבאר שבע מסתמן ניצחון לרוביק דנילוביץ', באשקלון נראה שאיתמר שמעוני עשוי לנצח את בני וקנין ראש העיר המכהן, ובחיפה נראה כי יונה יהב ניצח את יעקב בורובסקי.

0:36 - 22% מהקלפיות בתל אביב נספרו: רון חולדאי זכה ב-50% מהקולות, 37% לניצן הורוביץ.

0:25 - ח"כ דב חנין במשדר וואלה! חדשות: "במרכז תל אביב ניצן הורוביץ ניצח בגדול".

0:21 - עם ספירת 15% מקולות הבוחרים ברמת גן, מסתמן יתרון קל לישראל זינגר על פני כרמל שאמה הכהן.

0:17 - אחוז הצבעה סופי בחיפה: 45%. מדובר בעלייה לעומת הבחירות הקודמות, אז נרשמו 38.8% הצבעה בבחירות.

0:09 - קרנית גולדווסר, מתמודדת ברשימתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, אמרה במשדר וואלה! חדשות כי להערכתה מסתמן שחולדאי ימשיך לקדנציה נוספת.

0:05 - עם ספירת 20% מהקלפיות בבת-ים, מסתמן יתרון קל לראש העיר המכהן שלומי לחיאני.

0:04 - אחוז הצבעה סופי נמוך בירושלים: 35.9% בלבד.

23:48 - שיעור ההצבעה הסופי בבחירות המקומיות בבאר שבע עומד על 39.8%. זאת, לעומת 42.97% בבחירות הקודמות.

23:34 - ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר באולפן וואלה! חדשות כי "צריך לבדוק מה קרה במשרד הפנים, כאשר שעה וחצי לאחר סגירת הקלפיות ועדיין אין נתוני הצבעה סופיים". לדברי חנין, "אחוזי הצבעה נמוכים יכולים להביא תוצאות מפתיעות".

23:22 - שר הפנים סער במשדר וואלה! חדשות: "רון חולדאי ניצח בבחירות בתל אביב".

23:19 - שר הפנים גדעון סער ניסה להסביר את העיכוב בפרסום אחוזי ההצבעה במשדר וואלה! חדשות. "מתבצעת ספירת קולות. כשיהיה מה להודיע לציבור נודיע", אמר סער. "לוקח זמן למנות את הפתקים. תוצאת אמת יהיו במהלך הלילה".

במטה של משה ליאון ממתינים לתוצאות הבחירות המקומיות בירושלים, 22 באוקטובר. נועם מושקוביץ
לא המתינו לתוצאות האמת: חגיגות במטה משה ליאון, אמש/נועם מושקוביץ

23:10 - הפסקת חשמל באזור הדרום מקשה על ספירת הקולות ביישובים להבים ומיתר.

23:06 - למעלה משעה לאחר סגירת הקלפיות, ובמשרד הפנים טרם הצליחו לרכז ולפרסם את הנתונים על אחוזי ההצבעה הסופיים ברחבי הארץ.

23:00 - שר התיירות עוזי לנדאו הגיע גם הוא למטה משה ליאון בירושלים.

22:55 - יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיע למטה משה ליאון - מועמדו לראשות עיריית ירושלים.

22:52 - אחוז ההצבעה הסופי בתל אביב הוא 31.3%. בבחירות הקודמות בעיר אחוז ההצבעה עמד על 35.5%.

בחירות מקומיות- ליברמן מבקר במטה של משה ליאון, אוקטובר 2013. נועם מושקוביץ
ליברמן מגיע למטה מועמדו לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון/נועם מושקוביץ

22:50 ראש עיריית קריית אתא, שמכהן בתפקיד ברצף מאז 1996, נבחר לכהונה נוספת עם 83.9% מקולות הבוחרים - כך לפי מדגם רדיו חיפה.

22:46 מדגם רדיו חיפה: ראש העיר המכהן יונה יהב זכה ב-44% מהקולות. יעקב בורובסקי, לפי המדגם, זכה ב-32% מהקולות.

22:44 נתוני הצבעה בקרב החיילים: 42% הצביעו בקלפיות הפזורות בבסיסים הצבאיים ברחבי הארץ. הנתון אינו כולל הצבעות של חיילים בקלפיות אזרחיות בערים השונות.

22:25 שר הפנים גדעון סער העריך במשדר וואלה! חדשות כי אחוז ההצבעה הארצי הסופי יעמוד על כ-50%.

22:20 עשרות הפעילים במטהו של ח"כ ניצן הורוביץ במרכז תל אביב ממתינים במתח לתוצאות הבחירות לרשויות המקומיות. חלק ניכר מהם הביעו חשש בשל אחוז ההצבעה הנמוך בתל אביב – אשר עומד על 22% בלבד - ועלול להפחית את סיכוייו להיבחר.

22:04 אופטימיות קלה במטה ברקת בירושלים, שם נרשם חשש גדול מוקדם יותר בשל אחוזי ההצבעה הנמוכים. בשעות האחרונות עלו במעט אחוזי ההצבעה בשכונות החילוניות בעיר, מה שעשוי לסייע לראש העיר המכהן.

21:50 מנתוני ההצבעה שהתפרסמו הערב עולה כי שיעורי ההצבעה בתל אביב הם הנמוכים ביותר בישראל. על פי הנתונים, עד לשעה 20:30 בערב הצביעו רק 22% מבעלי זכות ההצבעה.

21:48 מנתוני ההצבעה שהתפרסמו הערב עולה כי עד לשעה 20:30 נרשמו שיעורי הצבעה נמוכים ברשויות בדרום הארץ. באשדוד הצביעו 42%, באשקלון 37% ובבאר שבע 33%.

21:30 שיעור ההצבעה הכללי בבחירות לרשויות המקומיות עמד נכון לשעה 20:30 בערב על 42.6%. בערים הגדולות נרשמים אחוזי הצבעה נמוכים, כאשר בתל אביב נרשמו 22% ובירושלים 32%.

20:54 בצל אחוז הצבעה נמוך (32%) שנרשם ברשויות רבות ברחבי הארץ, נרשמו הערב נתונים גבוהים ביישובים במגזר הערבי והחרדי. באלעד הצביעו, נכון לשעה 19:00, 65% מהתושבים, בבית-שמש 45% ובנתיבות 61%. כמו כן, בחורפיש הצביעו 77% מהתושבים, בטמרה 72% והשיא נרשם בכפר קרע שם הצביעו כבר למעלה מ-94% מבעלי זכות הבחירה.

20:43 במטה הארצי של המשטרה התקבלו במהלך היום 700 תלונות הקשורות לבחירות המקומיות. מחציתן קשורות לתעמולה אסורה ושליש לקטטות באזור של קלפיות. כמו כן, עצרה המשטרה במהלך היום 15 בני אדם ברחבי הארץ.

20:40 ראש עיריית תל אביב רון חולדאי פרסם לפני זמן קצר בעמוד הפייסבוק שלו: "אחוזי ההצבעה הנמוכים שנרשמו עד כה צריכים להדאיג את כולנו". נכון לשעה 19:00, נרשמו בתל אביב כ-21% הצבעה.

20:37 המשטרה פיזרה כמה עשרות חרדים שהתפרעו סמוך לקלפי ברחוב שירת הים בשכונת רמות בירושלים. ההצבעה במקום התחדשה לאחר זמן קצר ומתנהלת עתה כסדרה. לא היו נפגעים באירוע.

20:20 אחוז ההצבעה הנמוך בבירה גורם לחששות כבדים במטה ראש העיר המכהן, ניר ברקת, מהפסד למועמד ש"ס וישראל ביתנו, משה ליאון. בין היתר, נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד בשכונות החילוניות, בהן קיווה ברקת לקבל את עיקר הקולות. במטהו של ברקת, נראו הפעילים הבכירים בפאניקה ובפנים נפולות.

20:05 שיעור ההצבעה הכללי בבחירות לרשויות המקומיות עמד נכון לשעה 19:00 על 32.71%. בערים הגדולות נרשמים אחוזי הצבעה נמוכים, כאשר בתל אביב נרשמו 21% בירושלים 23%. כמו כן, נמסרו נתוני הצבעה גבוהים יחסית בישובים הערביים ובצפון הארץ. בסכנין נרשמו 78% ובחיפה 34%.

19:29 מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, התייחס להתנהלות יום הבחירות לרשויות המקומיות ברחבי הארץ. "היום הוא חגיגה לדמוקרטיה, ואנחנו נעשה הכול כדי שאזרחי המדינה יוכלו למלא את זכותם וחובתם", אמר המפכ"ל במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם שר הפנים, גדעון סער, בוועדת הבחירות המרכזית בירושלים.

19:00 שיעור ההצבעה בירושלים עומד נכון לשעה זו על 24.44%.

18:36 המשטרה עצרה שני נערים ערבים, בני 15, לאחר שיידו אבנים לעבר קלפי המוצבת בבית ספר בשכונת ג'אבל מוכאבר במזרח ירושלים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

18:00 נכון לשעה 16:00 נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים בבחירות לרשויות המקומיות ברשויות הגדולות. בתל אביב, רמת גן וראשון לציון נרשמו 15%בלבד. לעומת זאת, ביישובים הערבים והחרדים נרשמו אחוזים גבוהים. ביאנוח-ג'ת נרשמו 52% ובכפר כנא ועראבה 50%. כמו כן, בערים החרדיות מודיעין עילית ואלעד נרשמו 50%.

17:32 שיעור ההצבעה בבחירות המקומיות בירושלים עמד עד לשעה 16:00 על 18% - כך נמסר מוועדת הבחירות.

17:30 אחוז ההצבעה הכללי בבחירות לרשויות המקומיות עמד נכון לשעה 16:00 על 22.4% – כך נמסר מוועדת הבחירות.

17:00 מועמד הליכוד-ביתנו לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, נפגש היום (שלישי) עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בסניף המפלגה בעיר על מנת להתעדכן במצב ספירת הקולות עד כה.

16:46 בית משפט השלום ברמלה האריך היום בשלושה ימים את מעצרם של שני החשודים בירי על אחד המתמודדים למועצת העיר לוד. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי אמש שהה האיש בבית אחת המשפחות התומכות במועמדותו למועצת העיר. בשלב מסוים, נכנס רעול פנים לבית, ירה לעברו שתי יריות ונמלט מהמקום. בני משפחתו פינו אותו לבית החולים אסף הרופא בצריפין כשהוא סובל מפגיעות בבטנו וברגלו ומצבו מוגדר בינוני עד קשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניר ברקת הנבחר ומשה ליאון בקלפי בירושלים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

16:25 קטטה פרצה היום בצהריים סמוך לאחת הקלפיות בסכנין שבצפון. כוח משטרה הגיע למקום, ועיכב לחקירה שני חשודים במעורבות בקטטה.

15:45 שיעורי הצבעה נמוכים נרשמו לשעה 14:00 בערים היהודיות הגדולות. למשל, בתל אביב נרשמו 14% הצבעה ובחיפה 11%. לעומת זאת, אחוזי הצבעה גבוהים נרשמו ביישובים הערבים והחרדים. בשגב שלום נרשמו 52% הצבעה ובפוריידיס 49%. כמו כן, במודיעין עילית החרדית נרשמו 35% הצבעה ובמודיעין החילונית רק 12%.

14:13 שני תושבי חדרה בשנות ה-20 לחייהם עוכבו לחקירה בעקבות קטטה שפרצה בין פעילי מפלגת "זהות יהודית" לבין פעילי מפלגת ש"ס, סמוך לקלפי בבית הספר ארלוזורוב בעיר, ככל הנראה על רקע חלוקת עלוני בחירות במקום. במהלך הקטטה נפגע אדם אחד באורח קל, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי.

13:40 ראש הממשלה בנימין נתניהו נשאל לפני המראתו לרומא לפגישות עם ראש הממשלה האיטלקי ושר החוץ האמריקני, על הצבעתו בבחירות לראשות עיריית ירושלים ואמר: "הצבעתי למען ירושלים".

צביקה גנדלמן מועמד לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
צביקה גנדלמן, ראש עיריית חדרה החדש/שלומי גבאי

13:00 ויקטור נחום, המשמש כעוזרו של ראש עיריית חדרה חיים אביטן, הגיש תלונה במשטרה לאחר שאלמונים הפיצו מסרונים עם מספר הטלפון הסלולרי האישי שלו הקורא לתושבי חדרה שלא לבחור באביטן. על פי החשד המסרון זויף בשמו.

11:50 גבר בן 51 מחדרה, המוכר היטב למשטרה, נעצר לאחר שעל פי החשד איים לפגוע בחייו של צביקה גנדלמן, אחד המתמודדים לראשות העיר. לאחר שלא חש בטוב במהלך המעצר, אושפז החשוד בבית החולים הלל יפה בעיר. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בהיעדרו.

11:42 שיעורי הצבעה נמוכים נרשמו עד לשעה 11:00 בבוקר ברשויות הגדולות. מנגד, נרשמו שיעורי הצבעה גבוהים ברשויות הלא יהודיות. בירושלים נרשמו כ-7% הצבעה, בתל אביב 6% וברמת גן 6%. ההערכה היא ששיעור הצבעה נמוך יפעל לטובתו של משה ליאון בירושלים, בשל אדישות המצביעים החילונים. המקומות הבולטים שבהם נרשמו שיעורי הצבעה גבוהים במיוחד הם אבו גוש, שם נרשמו 30% ואלעד עם 25%. בשורה של רשויות ערביות נוספות נרשמו יותר מ-20% הצבעה. שיעור ההצבעה הארצי, ללא 17 יישובים שעוד לא התקבלו נתונים לגביהם, הוא 9% - מעט נמוך מאשר בשעה המקבילה בבחירות ב-2008.

11:27 סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס הגיש תלונה במגרש הרוסים בירושלים בחשד למכתב מזויף של הרב חיים קנייבסקי שהופץ בירושלים. במכתב שהופץ ברחובות ירושלים, שעליו התנוססה חתימתו של הרב קנייבסקי, מבכירי הרבנים הליטאים, נכתב כי הוא חוזר בו מעמדתו בנושא ההצבעה בבחירות.

10:49 המועמד לראשות עיריית צפת שלמה חדד הגיש תלונה במשטרה בטענה להטייה בלתי חוקית של הבחירות המקומיות. מתלונתו עולה כי בשעות הבוקר המוקדמות חולקו ברחבי העיר מנשרים שעליהם חתום לכאורה חדד, ובהם הוא מודיע לציבור כי הוא החליט להסיר את מועמדותו לראשות העיר ולחבור למועמד אחר - עו"ד תמיר סבן. מפקד משטרת צפת אישר כי אכן הוגשה תלונה וכי המסמכים שהוגשו הועברו ליועץ המשפטי של המשטרה על מנת לבדוק אם אכן מדובר בעבירה פלילית.

10:35 פתקים מזויפים התגלו בקלפי ברחוב בצלאל בחיפה, שעליהם נרשם מהצד האחד יונה יהב ומהצד האחר שמו של מתמודד נוסף - איתי גלבוע. משטרת חיפה הגיעה למקום והחרימה את הפתקים. אנשי יונה יהב טוענים שבקלפיות נוספות התגלו פתקים מזויפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא המדינה שמעון פרס מצביע בבחירות לעיריית ירושלים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

09:52 נשיא המדינה שמעון פרס הצביע בבחירות לעיריית ירושלים בתיכון לאומנויות בעיר. "הבחירות לעיריות הן חלק חשוב ביותר מהתהליך הדמוקרטי, ואני קורא לאזרחי ישראל לצאת ולהצביע", אמר פרס בצאתו מהקלפי. "הבחירות חשובות בכל הארץ, אך כאן בירושלים הן חשובות במיוחד - לא מספיק לומר שאנחנו בעד ירושלים דמוקרטית וחופשית, את הדמוקרטיה צריך להראות ולהצביע כדי שתמשיך להיות כזו".

09:39 מטה ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הגיש תלונה למשטרה, בעקבות דיווח שהתקבל לפיו פעילים מטעם משה ליאון הגיעו לבית האבות "שומרי החומות" בשכונת סנהדריה בירושלים ואספו מכל הדיירים את תעודות הזהות שלהם. הפעילים הודיעו לדיירים כי יחזירו את תעודות הזהות בהמשך היום.

09:35 שעתיים לאחר פתיחת הקלפיות, 10,000 איש הצביעו בירושלים. אלה מהווים כ-4% מבעלי זכות ההצבעה בעיר.

09:31 חתול מת הושלך לחצר בית הוריו של אורי אהד, ראש עיריית פתח תקווה, המתמודד בשנית על התפקיד. הוגשה תלונה במשטרה בנושא.

07:00 החלה ההצבעה לבחירות המקומיות עם פתיחת 8,500 קלפיות בערים ובמועצות המקומיות ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully