וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר על מינוי מחליפתו: "לא ציפיתי שיתעכב כל-כך"

נגיד בנק ישראל לשעבר נשמע משוכנע ביכולתה של קרנית פלוג להיכנס לנעליו, אך הופתע ממשך הזמן שנדרש לנתניהו ולפיד למנותה לתפקיד. "היא אמיצה, משוכנע שתהיה נגידה טובה"

נגיד בנק ישראל לשעבר, סטנלי פישר, הודה הערב (שני) בראיון לערוץ 2 כי העיכוב במינוי מחליפו הפתיע גם אותו. "לא ציפיתי שזה ייקח כל-כך הרבה זמן", אמר. עם זאת, הביע תמיכה בהחלטה למנות לתפקיד את קרנית פלוג: "יש לה יכולת ניתוח ואומץ להתמודד עם בעיות, אני חושב שהיא תהיה נגידה מצוינת".

פישר נמנע מלבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, ואמר כי הוא מניח שהשניים חיפשו את המועמד הטוב ביותר. "בשלבים מסוימים היו שאלות לגבי התפקיד", אמר פישר, "אבל אחרי שהם ראו איך קרנית ניהלה את הבנק בארבעת החודשים האחרונים הם ראו שהיא הכי מתאימה".

הבעיה העיקרית על הפרק בבנק ישראל, לדעת פישר, "היא שהבנק לא יכול לטפל בהיצע וביקוש. זאת אומרת לשנות את המונחים של מימון לקניית דירות". "אבל בלי צעדים מצד הממשלה, ההשפעה של הביקוש או של הבנק תהיה חלשה. בשלב זה הבנק מיתן בצורה טובה את מה שקורה בשוק הנדל"ן אבל עדיף שתהיה תגובה חזקה מבחינת ההיצע, וזה בידי הממשלה והיא יודעת את זה", אמר פישר.

עוד בנושא
לפיד על מינוי פלוג: "התהליך היה מזעזע"
סוף לסאגה: הנגידה הבאה של בנק ישראל – קרנית פלוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully